Wildenroth / Wildenrath
Fra : linda gjesdal

Dato : 11-11-03 22:29

Hei alle sammen.

Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med noen opplysninger om min 4 ganger
tippoldemor sin far??

Han het Wilhelm Wildenroth eller Wildenrath , han er født i Schleswig -
Holstein (Slesvig - Holsten)

Han fikk en datter i 1875 i Schleswig - Holstein, Pruessen. Hun het
Henriethe Magrethe Wildenroth/ Wildwnrath.

Håper noen kan hjelpe meg, på forhånd takk.

Hilsen Linda Antonsen Gjesdal

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 12-11-03 10:36

"linda gjesdal" <lindagjesdal@tiscali.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Han fikk en datter i 1875 i Schleswig - Holstein, Pruessen. Hun het
> Henriethe Magrethe Wildenroth/ Wildwnrath.

Mon ikke, at du mener, at hun er født 1775 i Slesvig?
Du kan finde hendes vielse på www.familysearch.org

På samme adresse kan du finde mange, mange flere fra
samme familie, men ikke nødvendigvis den Wilhelm,
du søger.

Mvh. Bodil.

Fra : linda gjesdal

Dato : 12-11-03 21:06

Hei
Takk for svaret Bodil.
Men jeg lurer litt på hvem moren hennes var, og litt mer om Wilhelm
Wildenroth....

Hilsen Linda

Fra : Per Nermo

Dato : 15-11-03 20:05

On Wed, 12 Nov 2003 21:05:42 +0100, "linda gjesdal"
<lindagjesdal@tiscali.no> wrote:

> [...]

I Bergen var Johan Carstensen Wildenrath (død 1687)
residerende kapellan i Nykirken fra 1653, og far til
Archie, som ble g.m. sorenskriver i Romsdal,
Fredrik Olsen Messel.

Noen som kjenner aner til disse, ev. forbindelse til
de Wildenrath som det opprinnelig ble spurt etter i
denne tråden ?

Per Nermo