Lydkort til max. 400
Fra : BB

Dato : 11-11-03 22:12

Hejsa

Jeg skal have et nyt lydkort efter mit trust 511 er gået i stykker.

Nogen der kan anbefale et kort til max. 400 kr.?

Det skal lige nævnes at det ikke behøver at understøtte 5.1.

Mvh. BB

Fra : BB

Dato : 11-11-03 22:18

Har kigget på dette:
http://www.proconsult.dk/katalog/m_til/s_til-mm/mm-lyd/lydsbau10.html

Nogen der kender det og ved hvad es står for?

mvh. BB

Fra : LARS.ENEVOLDSEN.

Dato : 11-11-03 23:28

prøv det her det skulle være helt i top CREATIVE SOUNDBLASTER - LIVE 5,1 -
PCI - BULK koster 299kr

Fra : Brian Lund

Dato : 12-11-03 01:47

> Hejsa
>
> Jeg skal have et nyt lydkort efter mit trust 511 er gået i stykker.
>
> Nogen der kan anbefale et kort til max. 400 kr.?
>
> Det skal lige nævnes at det ikke behøver at understøtte 5.1.

For ligesom at ha et alternativ til creative så kan jeg anbefale;

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414597917

Jeg har personligt lidt imod Creative da der kun er driver updates på deres
hp, dvs. du skal gemme CD'en, og passe på den ikke går istykker :) - Eller
bøvle med at finde driveren på alternative sites, f.eks. driverguide.com...

Brian

Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-11-03 01:56

Brian Lund mumbled his insignificant opinion in:

> [...]
> deres hp, dvs. du skal gemme CD'en, og passe på den ikke går istykker
> :) - Eller bøvle med at finde driveren på alternative sites, f.eks.

Det problem har jeg aldrig set før, og jeg har haft en god håndfuld creative
lydkort gennem tiderne, og har været tilfredse med dem alle.

Deres list af tilgængelige drivere på nettet er da ret omfattende og er ikke
kun opdateringer?
http://dk.europe.creative.com/support/drivers/

Naturligt at have preferencer, men det med driverne synes jeg er et noget
tyndt argument.

I det prisleje vil jeg også foreslå et SB Live! kort.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-11-03 06:42

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> wrote in message news:3fb18513$0$30078$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Deres list af tilgængelige drivere på nettet er da ret omfattende og er ikke
> kun opdateringer?
> http://dk.europe.creative.com/support/drivers/

driverne kan man vist godt nøjes med, men du kan vist ikke installere de programmer og de andre ting, hvis det ikke er
installeret på maskinen i forvejen med cd-com

Fra : Brian Lund

Dato : 12-11-03 08:02

> [...]
> tyndt argument.
>
> I det prisleje vil jeg også foreslå et SB Live! kort.

Nu så jeg så selvfølgelig lige efter, jeg har tit haft problemer med ikke at
kunne bruge en driver fra deres hjemmeside, fordi at det blot var en update,
her er et eksempel;

http://makeashorterlink.com/?A13C24386

Men jeg søgte så også på et lidt ældre kort, nemlige PCI 128, og der er det
den fuldre driver, som jeg for et års tid siden også kun kunne finde updaten
på (på creatives hjemmeside). Jeg ved så ikke om det er fordi de har lagt
_hele_ drivere til de gamle kort op, eller om jeg var blind den gang. Men da
lige nu jeg var inde under nogen af de nye kort på den link du gav (Eks.
audigy og audigy 2), fandt jeg _kun_ updates...

-

Jeg har også haft et par creative kort, og har skam været glade nok for dem,
til at starte med kunne man også hente (Og ihvertfald også finde) hele
drivere på deres hp... Og at driverne er et tyndt argument kan jeg nu ikke
se - Når kvaliteten på to forskellige kort er ens, så foretrækker jeg da den
der for mig er mest brugervenlig, eller hvad man skal sige :)

Brian

Fra : BB

Dato : 12-11-03 17:06

Hej

Er SB live bedre end et audigy es?

mvh. BB

Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-11-03 17:51

BB mumbled his insignificant opinion in:

> Hej
>
> Er SB live bedre end et audigy es?

Audigy kort er nyere /bedre end Live kort, men koster vist lige i overkanten
af dit budget. På edb priser er den billigste audigy 499,-

Fra : BB

Dato : 12-11-03 18:40

Jeg har ellers set et audigy til 399 på www.proconsult.dk

mvh. BB

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-11-03 06:02

> Jeg har ellers set et audigy til 399 på www.proconsult.dk

Det er et udemærket køb, der kommer jo nok lidt porto +gebyr oven i, men det
er dine penge :)

Fra : BB

Dato : 13-11-03 20:10

Hehe, bor kun 1 kilometer fra butikken :)

Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-11-03 17:49

> [...]

> Nu så jeg så selvfølgelig lige efter, jeg har tit haft problemer med
> ikke at kunne bruge en driver fra deres hjemmeside, fordi at det blot

Hmm den driver du henviser til ER da en en KOMPLET driver pakke til SB Live!
kort ?
Der findes ganske vist også en patch/opdatering (LiveDrvPack_Patch.exe), men
denne fil "LiveDrvUni-Pack(ENG).exe" er en komplet driverpakke, jeg har selv
brugt den :)

Øverst på siden står der "please read THIS before proceeding with the
download", den glemte du vist at læse ? :)

Teksten forklarer om man skal bruge patchen eller den fulde driver pakke.

Fra : Brian Lund

Dato : 13-11-03 02:54

> [...]
> download", den glemte du vist at læse ? :)
>
> Teksten forklarer om man skal bruge patchen eller den fulde driver pakke.

Jeg må gi mig, du har ret, men så må de da for fa**** se at få lavet en side
man kan finde ud af at bruge, på første forsøg :)

Brian