Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hylster/etui til IXUS400 ?
Fra : WTR

Dato : 11-11-03 14:40

Hej,

Hvilket hylster/etui skal man vælge til IXUS400 ?

www.powershot.com fremstilles tilbehør som "soft leather case PSC-50" som
etui til IXUS400 / S400.
På IT-butikken.dk kan man som tilbehør købe "Canon SC PS300"

Nogle anbefalinger mht kvalitet, anvendelse, størrelse der passer, m.m. ?

/WTR

Fra : rosenauer.dk

Dato : 11-11-03 15:11

Hej du!

Jeg har et ganske glimrende Lowepro D-Res 8S etui. Det er noget hårdt filt
som Lowepro ofte brugere. Kan anbefales - og er uden tvivl billigere end
Canons eget..

Med venlig hilsen

Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : WTR

Dato : 11-11-03 15:33

Hej,

Tak for svar. Det lyder spændende.
Jeg fandt ikke det etui, du nævner. Måske udgået ?
Jeg fandt Lowepro D-Res 10 AW
Er det bedre, større.. ?

Andre bud på etui til Ixus400 ?

/WTR

?

Fra : Peter Holm

Dato : 11-11-03 17:57

"WTR" <worldofnews@hotmail.com> wrote in message
> Hej,
>
> Tak for svar. Det lyder spændende.
> Jeg fandt ikke det etui, du nævner. Måske udgået ?
> [...]

hejsa, jeg bestilte efter en anbefaling her i gruppen et Cullmann Mini 105
gennem denne shop i england.
http://www.technikdirekt.co.uk/
Den er lidt svær at finde på siden, men søg eventuelt på '105' under Photo.
Her er den ellers. http://makeashorterlink.com/?Q17B62186

Det er en super taske der passer 110% til IXUS 400. Den er i lækkert
kraftigt læder med velcro-luk.
Prisen på 14euro + porto holder stadig tasken under 200kr leveret i DK. MIn
kom iløbet af 5-6 dage mener jeg.

KØB DEN!

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 11-11-03 18:41

> hejsa, jeg bestilte efter en anbefaling her i gruppen et Cullmann Mini 105
> gennem denne shop i england.

OBS RETTELSE!!!

Det er Cullmann Leder Klassik Mini 110 der passer til IXUS 400

Beklager
Peter

Fra : WTR

Dato : 15-11-03 12:09

> [...]
> som Lowepro ofte brugere. Kan anbefales - og er uden tvivl billigere end

Hej igen !

Er der plads til ekstra batteri + hukommelseskort i tasken ?

/WTR

Fra : WTR

Dato : 15-11-03 13:21

> "rosenauer.dk" <spambuster@rosenauer.dk> skrev i en meddelelse

> Hej igen !
>
> Er der plads til ekstra batteri + hukommelseskort i tasken ?
>

> /WTR

Der var jeg for hurtig. Der er plads.
http://www.lowepro.com/pages/series/dres/dres8s.htm
Lyder som et fedt etui. Vandafvisende, gummi foret indvendig, m.m.
Det køber jeg!!!

Fra : WTR

Dato : 11-11-03 16:39

Hej igen

Jeg er interesseret i alternativer til Canons etuier.

Men jeg vil også gerne høre erfaringer inden for Canons etuier.

Er typen Canon "SC-PS300" værd at gå efter ?
Er der nogen der har gode billeder af den, evt. med indhold, og er der nogen
der har dimensionerne/størrelse ?
Er den vandtæt ?

/WTR

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-11-03 20:32

> [...]

> Er typen Canon "SC-PS300" værd at gå efter ?
> Er der nogen der har gode billeder af den, evt. med indhold, og er der

Har du set på Edbpriser? Den kan fås til omkring kr. 300,- incl.
forsendelse fra postordrestederne. Det ligner en taske i kunst-ruskind
med en flap. Den ser kompakt ud, men den er nok ikke vildt vandtæt og
stødsikker. Men så ville den sikkert også fylde mere. Der ser ud til at
være en lille lomme med lynlås. Prøv selv at se billederne på nettet.
Canon selv beskriver den sådan her:

"SC-PS300 kamerataske 4562A001
Blød læder kameratakse med plads til eksempelvis ekstra batteri eller
CF-kort."
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : WTR

Dato : 11-11-03 20:54

> [...]
> Canon selv beskriver den sådan her:
>
> "SC-PS300 kamerataske 4562A001
> Blød læder kameratakse med plads til eksempelvis ekstra batteri eller

Jo tak, jeg har set på edbpriser.dk.
Men jeg ville gerne høre lidt erfaringer med SC-PS300...
Det er svært at finde anmeldelser.... mærkeligt nok...... selv på f.eks.
edbpriser, hvor folk normalt gerne anmelder, kan man ikke læse nogle
anmeldelser om etuiet....

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 11-11-03 17:57

Cullman laver nogen læder etuier, som passer som fod i hose.

Hilsen Hans - www.fotofritid.dk

Fra : nyrup

Dato : 12-11-03 00:53

Hvad med at sy et selv? -
For det første synes jeg det er for dårligt der ikke følger et lille simpelt
plast-et med kameraerne... (der fulgte et glimrende et med mit Medion...)
For det andet synes jeg det er kluntet med et stort etui til et lille fikst
kamera. Så går ideen fløjten med at det er lille og smart og lige til at ha'
i lommen! -
Jeg overvejer stærkt at købe en ½ meter kunstlæder (eller måske rigtigt
læder) hos en stofforretning og så selv sy et som passer præcist til
kameraet. Det bliver noget med at lukke det med en lille klap som jeg folder
om og skubber ind under en "overligger"; ja, jeg ved ikke hvad sådan noget
hedder i skræddersprog... Men Velco larmer når man skal åbne det! -
Pris: ca. 50 kr.
Når jeg virkeligt skal beskytte kameraet så har jeg det i en lille fototaske
fra Netto...

Fra : asser

Dato : 12-11-03 19:44

Jeg har købet et cigaretpakke hylster i læder til 110 kr. Det passer perfect
og beskytter 100% også i nogen grad mod regn. Der er dog en men.... det
rummer kun kameraet.

Asser

---

Fra : nyrup

Dato : 13-11-03 09:59

Det lyder som en glimrende ide! - Jeg er netop ikke interesseret i ekstra
størrelse pga. ekstra udstyr i ekstra lommer... Batteri og ekstra kort kan
jeg ha' i jakke- /bukselommen.
mvh,
Lars-Peder.

asser <sletmigasbjoern@jaksland.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Gbvsb.475$hn6.276@news.get2net.dk...

Fra : WTR

Dato : 13-11-03 13:40

Ja, god ide!!
Jeg tror, jeg går efter begge ideer:
- Et godt/større hylster til rejser, køreture o.l.
- og et skræddersyet skind til lommen til koncerter o.l.

Jeg er dog ikke den store skrædder, så er det muligt at se et billede af
hylsteret, når det er færdigt?
Eller findes der nogle gode mønste at sy efter, som jeg kan give til en der
kan sy?
Virker jo simpelt, men alligevel

/WTR