Ser det her helt forkert ud?
Fra : Morten Sørensen

Dato : 11-11-03 12:57

CPU: Pentium4 Northwood-C 2.8GHz In-a-Box
RAM: DDR-SDRAM PC3200 Noname 512MB (køber nok to klodser=1024 ialt)
Bundkort: Asus P4P800 Deluxe
Køler: In a Box
Grafikkort: PowerColor Radeon 9600 TV-Out
Lydkort: Onboard
Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Kabinet:
Diskettedrev:
CDrom drev:
CD-brænder:

Jeg er i tvivl om, om jeg skal vælge noget andet RAM. Jeg skal ikke OC.

Grafikkortet skal det være pro versionen af Radeon 9600?

Kabinet er jeg også i tvivl om, da jeg er begrænset til, at det max. må være
47 cm i højden og 22 cm i bredden. For ellers passer det ikke til mit
computerbord.

--
Mvh.
Morten

moso97ad-no-spam@yahoo.dk
(fjern -no-spam)

Fra : Leony

Dato : 11-11-03 13:33

"Morten Sørensen" <moso97ad-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er i tvivl om, om jeg skal vælge noget andet RAM. Jeg skal ikke
> OC.

Jeg ville helt klart vælge at købe et mærke af en art (selvom man vel
også kan påstå at "NoName" er et mærke).
Kig efter Samsung, Corsair, Crucial eller Kingston.

Hvis du ved at du får brug for 1024 MB RAM, så køb det, hvis du er i
tvivl, så spar lidt penge og nøjes med 512 MB, som er rigeligt til
hjemmebrug.
De ekstra penge kan du passende bruge på et ordentligt
kabinet/strømforsyning.

> Kabinet er jeg også i tvivl om, da jeg er begrænset til, at det max.
> må være 47 cm i højden og 22 cm i bredden. For ellers passer det ikke
> til mit computerbord.

www.shg.dk de har mål på alle deres kabinetter, så er det bare om de har
et du kan lide.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Morten Sørensen

Dato : 11-11-03 19:45

> [...]
> hjemmebrug.
> De ekstra penge kan du passende bruge på et ordentligt

Jeg skal have Windows XP installeret, og ellers bruges den til hjemmebrug -
Internet, e-mail, skrive ansøgninger En gang imellem kan det da godt
være, at jeg spiller lidt FIFA 2004, Mohaa el. lign. Til det formål hvad vil
så være mest hensigtsmæssigt?

Mvh.
Morten

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 11-11-03 20:58

Morten Sørensen wrote:
> [...]
> kan det da godt være, at jeg spiller lidt FIFA 2004, Mohaa el. lign.
> Til det formål hvad vil så være mest hensigtsmæssigt?

512 og brug resten på et bedre grafikkort, f.eks. 9600 pro eller XT

\MK

Fra : Leony

Dato : 12-11-03 15:39

> [...]
> kan det da godt være, at jeg spiller lidt FIFA 2004, Mohaa el. lign.
> Til det formål hvad vil så være mest hensigtsmæssigt?

512 MB RAm er rigeligt i dit tilfælde.
Mere RAM end det kommer først til nytte ved tung billedbehandling.

Brug pengene på et bedre kabinet.
Chieftec, Antec eller lignende.
Q-tec, Codegen eller lignende skal du holde dig fra.

Fra : Benjamin

Dato : 11-11-03 13:49

Morten Sørensen wrote:
> [...]

Køb mærkevare RAM. Kingston eller lign.

Jeg kan stærkt anbefale en MIST Black Silence 19db hvis du vil have lydsvag
køling til din processor.
Findes på edbpriser.dk

Jeg har selv ovenstående disk, har haft den i 2 mdr. ca. Det er en af de
bedste diske jeg har haft.

Køb mærkevare kabinet .. Antec f.eks.

Hvorfor ikke købe en DVD-brænder til ca. 900-1000 kr. ?

Man må jo prioritere

Det jeg ikke har svaret på har jeg ikke nyligt indsigt i som f.eks.
bundkortet.

God jagt!

/ Benjamin

Fra : Morten Sørensen

Dato : 12-11-03 18:46

"Benjamin" <nospam@REMOVETHISSHITFIRSTfreeworld.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke købe en DVD-brænder til ca. 900-1000 kr. ?

Kan du anbefale en brænder, den skal naturligvis kunne brænde både DVD-R og
CD-R.

Mvh.
Morten

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 11-11-03 20:05

Morten Sørensen wrote:
> Grafikkortet skal det være pro versionen af Radeon 9600?

Jeg villere hellere nappe et Radeon 9600XT...

--
Martin K

Fra : Morten Sørensen

Dato : 11-11-03 20:28

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg villere hellere nappe et Radeon 9600XT...

Hvordan adskiller det sig eksempelvis fra pro versionen?

Mvh.
Morten

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 11-11-03 21:29

> [...]
meddelelse

> Hvordan adskiller det sig eksempelvis fra pro versionen?

Helt generelt og overordnet set: -Hurtigere.

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Morten Sørensen

Dato : 12-11-03 17:12

Valg af harddisk:

Den Seagates harddisk jeg har i tankerne benytter ikke SATA, men det bør jeg
vel betale lidt ekstra for ikke?

Hvis nu jeg vil udnytte RAID funktionen, hvordan skal jeg så forholde mig
til valg af harddisk - skal jeg vælge 1 el. 2?

Mvh.
Morten

Fra : Henrik Dissing

Dato : 13-11-03 14:25

On Wed, 12 Nov 2003 17:12:11 +0100, Morten Sørensen wrote:

>Hvis nu jeg vil udnytte RAID funktionen, hvordan skal jeg så forholde mig
>til valg af harddisk - skal jeg vælge 1 el. 2?

Eftersom hele idéen med RAID er at udnytte fordelene ved at sammenkoble
flere diske på forskellig vis, er 2 diske et minimum.

Læs evt. http://www.acnc.com/04_01_00.html, men vær opmærksom på at ikke
alle controllere understøtter alle varianter.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)