Logitech og specielle funktionstaster
Fra : Kay

Dato : 11-11-03 08:46

Hej alle,

jeg har kig på dette keyboard..
http://www.proconsult.dk/katalog/m_til/s_til-mkj/mkj-key/keyb2014.html
Men den nye trend med at gøre F-taster sekundære bryder jeg mig slet ikke
om. Er der nogle der ved om man kan indstille de almindelige F-taster, så de
er aktive per default?

Når man kommer fra et højt elsket IBM-tastatur anno 1994, der er dømt ude af
kæresten pga. larmende taster?! er man ikke parat til alt for mange nymodens
tiltag på en gang ;)

Kay

Fra : BorreBoy

Dato : 11-11-03 08:56

"Kay" <G.i.n@ping.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> om. Er der nogle der ved om man kan indstille de almindelige F-taster, så

De er aktive pr. default.
I øvrigt et rigtig lækkert tastatur

Fra : SA

Dato : 11-11-03 09:16

"Kay" <G.i.n@ping.dk> wrote in message

> [...]
af
> kæresten pga. larmende taster?! er man ikke parat til alt for mange

Jeg har (gudskelov) den gamle model, dvs. det uden sekundære F-taster, idet
det nye ikke har muligheden for pr. default at slå F-tasterne fra - surt.
Jeg har kun set og hørt det hos en kammerat, så det er muligt at der er
kommet noget syt software, men check selv.

Hvis kæresten er utilfreds, så kan du jo skifte hende ud -:)

/SA

Fra : Anders Ugelvig

Dato : 11-11-03 09:28

Et rigtigt godt valg. Har haft mit en stykke tid. Uden problemer. Det er dog
ikke helt lydløs...

Man kan slå F-tasterne til og fra som man ønsker også med hensyn til
opstarten.

/ Anders

---

Fra : Kay

Dato : 11-11-03 09:39

I know it's awful, but Anders Ugelvig wrote to everybody in
dk.edb.hardware saying:

> Et rigtigt godt valg. Har haft mit en stykke tid. Uden problemer. Det
> er dog ikke helt lydløs...

Har du nogensinde hørt et af de gamle IBM-tastaturer? De larmer rigtig
meget, når man skriver. Til gengæld kan de uden besvær stå imod årtiers
intensivt brug, enda vold! Der er endnu ikke en eneste tast på mit, der
viser træthedstegn.

> Man kan slå F-tasterne til og fra som man ønsker også med hensyn til
> opstarten.

Så når først keyboardet er konfigureret korrekt, behøver jeg slet ikke vide
hvad en sekundær F-tast er? Lige bortset fra Bios og den slags præ-
styresystemskonfiguration.

Hvis det er rigtig køber jeg det, og beholder kæresten!

Kay

Fra : BorreBoy

Dato : 11-11-03 09:42

> [...]
> styresystemskonfiguration.
>
> Hvis det er rigtig køber jeg det, og beholder kæresten!

Køb det

Fra : Mads

Dato : 11-11-03 10:40

Det er et rigtigt godt tastatur. Fed spændstighed i tasterne. Måske det
bedste jeg har haft. Blev iøvrigt fornylig testvinder i et dansk
computerblad.
vh /mads

--
Sendt med M2, Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

Fra : Kay

Dato : 11-11-03 20:18

Kay wrote to everybody in dk.edb.hardware :

> [...]
>
> Når man kommer fra et højt elsket IBM-tastatur anno 1994, der er dømt
> ude af kæresten pga. larmende taster?! er man ikke parat til alt for

Tak for hjælpen, nu er tastaturet købt og det er faktisk ret lækkert.
Man skal bare lige komme sig over Logitechsoftwaren, der lugter lidt af ad-
ware og brugere er for dumme til at konfigurere ting selv!

Kæresten er også glad, især fordi hun måtte blive ;)
Kay