Problem med en lille while-løkke
Fra : Rune Hammerskov

Dato : 10-11-03 18:15

Jeg har en html-form hvor jeg har 15 felter til upload af billeder.
Det php der skal tage imod form'en og kopiere bilederne, kan jeg ikke få til
at virke.
Da jeg ikke ved hvor mange af felterne der et billede i skal jeg have den
til at løbe felterne igennem og tjekke om de er tommer eller ej.
Min foreløbige idé er:
---------------------------------------
$i = 1;
while (!empty($fil .$i)) {
//kopier fil
$i++;
}
---------------------------------------
Problemet ligger i $fil .$i - hvordan får jeg det til at fungere efter
hensikten?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-11-03 18:26

Rune Hammerskov skrev:

> [...]
>$i++;
>}

>Problemet ligger i $fil .$i - hvordan får jeg det til at fungere efter

Hvis dit array hedder $filer:

   foreach($filer as $key => $fil)
      if (!$fil>"") print "Satans også.";
      else print "Hurra!";
   }

Jeg er ikke helt sikker på hvordan man tester smartest, men jeg
mener at ovenstående fanger både utildelte og tomt-tildelte
strenge.

--
Bertel

Fra : Rune Hammerskov

Dato : 10-11-03 18:48

| Hvis dit array hedder $filer:
|
| foreach($filer as $key => $fil)
| if (!$fil>"") print "Satans også.";
| else print "Hurra!";
| }

Tak for hjælpen - lavede en modificeret løsning, baseret på din model