DV (digitalvideo-forbindelse) -> pc
Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 10-11-03 15:54

Jeg har lånt et Sony Digital 8 kamera som jeg gerne vil have forbundet med
min computer - til digital videoredigering. Kameraet har DV-out. Jeg går ud
fra jeg behøver et Firewire kort for at forbinde de to ting. Men
firewire-stikket ser ikke ud som DV-stikket.... Jeg har dog set følgende
produkt:

http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=c20872860

Vil det sige at hvis jeg anskaffer mig et firewirekort samt denne converter
(og selvfølgelig et videoredigering program) så skulle kamera og computer
spille sammen?

Mvh.
B. Madsen

Fra : Kim Nielsen

Dato : 10-11-03 16:33

"[8700] Brian Mark Madsen" <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> skrev i en
meddelelse news:3fafa61b$0$70006$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
converter
> (og selvfølgelig et videoredigering program) så skulle kamera og

Jeg har et Sony DCR-TR7000 Digital8 kamera, og jeg købte et Pinnacle
Studio DV (sw + Firewire kort og kabel) - stikket til kameraet er stik M
i dit link - og på kortet er der 2 stik F.

Mit kabel har altså 2 forskellige stik - F i PC enden og M i kamera
enden.

Det virker fint på en AMD K6-2 300Mhz med 256 MByte ram - 1 times video
fylder ca. 12,6 GByte.
Først når jeg er færdig med at rediger filmen og konverter den til fx.
mpg har jeg problemer - det tager 20 - 30 timer for 1 times video.

Så du skal sørge for at købe et kablet der passer i begge ender - eller
bruge konverteren.

- § - Kim Nielsen - § -

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 10-11-03 18:28

Okay - kameraet er et Sony DCR-TRV145E - hvilket jo ikke betyder noget i
denne sammenhæng. Men hvis jeg har forstået dig ret vil et produkt som:

http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=19390

Sammen med:

http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=c20872860

Og et video redigerings program (hvad bruger du) - være lige så godt som den
pakke løsning du har købt?

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-03 18:52

Prøv at se "næste brochure" på Netto's hjemmeside. De har tilbud på Pinnacle
Studio 8 DVplus i næste uge til kr. 999

Mvh. Frank

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 10-11-03 19:25

Jeg har bestilt firewire kort + kabel til 288,- incl porto - hvilket må
siges at være billigere - hvis det altså fungere. Så henter jeg noget
shareware - og se om jeg kan få skidtet til at køre...

Mvh.

B. Madsen

Takker alle for hjælp...

Fra : MN

Dato : 10-11-03 20:33

"[8700] Brian Mark Madsen" <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> wrote in message
> Jeg har bestilt firewire kort + kabel til 288,- incl porto - hvilket må
> siges at være billigere - hvis det altså fungere. Så henter jeg noget
> shareware - og se om jeg kan få skidtet til at køre...

Hvis du kører Win XP kunne du jo starte med moviemaker som er i XP.

Mogens

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 10-11-03 21:36

God ide - det vil jeg prøve....