Problemer med spil?
Fra : Ps

Dato : 10-11-03 12:50

Min søn prøver febrilsk at køre "command and conquer" på sin computer - men
må restarte adskellige gange, da spillet fryser ret hurtigt. For hver
restart kommer han dog længere og længere ind - den gemmer vel det den
tidligere har installeret - men alligevel er det uholdbart.
Hvad skal jeg gøre for at det virker for ham?
Computeren er en 600 mhz pentium, 512 mb. ram, grafikkort geforce 3 ti200
m/128 mb, 40 gb harddisk..
Hvilken komponent skal skiftes - og til hvad - for at det bliver bedre?
Preben

Fra : Jens Gregersen

Dato : 10-11-03 12:56

> Min søn prøver febrilsk at køre "command and conquer" på sin computer

Er det den første command and conquer der er mange år gammel eller en nyere
version?

[snip]

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail

Fra : Ps

Dato : 10-11-03 16:26

> Er det den første command and conquer der er mange år gammel eller en
nyere
> version?

Den hedder "Command and Conquer Generals"...?

Fra : arc@na

Dato : 10-11-03 14:09

"Ps" <pbsremove@adslhome.dk> wrote in

> Computeren er en 600 mhz pentium, 512 mb. ram, grafikkort geforce 3
> ti200 m/128 mb, 40 gb harddisk..
> Hvilken komponent skal skiftes - og til hvad - for at det bliver
> bedre? Preben

Komponenterne ser fornuftige ud til C&C. Men hvilket styresystem bruger I?
Det kan være opsætningen, eller måske noget helt tredje, f. eks. et kort,
som sidder løst i slotten eller en RAM-klods, som er ved at stå af? Har I
KUN problemer i C&C, eller?

arc@na

Fra : Ps

Dato : 10-11-03 16:27

> Komponenterne ser fornuftige ud til C&C. Men hvilket styresystem bruger I?

Windows XP home.

> Det kan være opsætningen, eller måske noget helt tredje, f. eks. et kort,
> som sidder løst i slotten eller en RAM-klods, som er ved at stå af? Har I
> KUN problemer i C&C, eller?

Det er iflg. min søn KUN dette program, der er problemer med. Men jeg kan da
se, at f.eks. flightsimulator ikke kører specielt godt - nærmest rykvis -
omend den ikke går helt i baglås, som C&C.

Fra : arc@na

Dato : 10-11-03 16:53

> Det er iflg. min søn KUN dette program, der er problemer med. Men jeg
> kan da se, at f.eks. flightsimulator ikke kører specielt godt -
> nærmest rykvis - omend den ikke går helt i baglås, som C&C.

Har i den nyeste DirectX (9.0b?)

arc@na
Last time we mixed politics with religion,
people got burned at the stake.

Fra : Ps

Dato : 10-11-03 17:22

Hmm, hvordan ser man lige, hvilken directx der er installeret?
Preben

Fra : arc@na

Dato : 11-11-03 03:19

"Ps" <pbsremove@adslhome.dk> wrote in news:3fafbb2a$0$69939
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hmm, hvordan ser man lige, hvilken directx der er installeret?
> Preben

Start -> Kør -> dxdiag

arc@na
Blessed are the Fundamentalists, for they shall inhibit the earth.

Fra : Belial

Dato : 10-11-03 14:45

> Hvad skal jeg gøre for at det virker for ham?

Det kan måske hjælpe at installere en nyere grafikdriver fra nVidia.

Fra : Ps

Dato : 10-11-03 16:28

> Det kan måske hjælpe at installere en nyere grafikdriver fra nVidia.

Nvidia driveren er vers. 4.5.2.3 - den er da relativ ny, ikke?

Fra : Ps

Dato : 10-11-03 18:59

Nå, jeg gik ind og downloadede og installerede directx9 - og det var vist
det, der skulle til. Iflg. knægten, som sidder der nu, og påstår at være
kommet længere end nogensinde før, ligesom der ses nogle detaljer, han
aldrig har set før.
Så tak for tippet.
Preben

Fra : Erik

Dato : 11-11-03 19:44

"Ps" <pbsremove@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:3fafd200$0$69969$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> det, der skulle til. Iflg. knægten, som sidder der nu, og påstår at være
> kommet længere end nogensinde før, ligesom der ses nogle detaljer, han

Ellers kan i altid prøve at downloade den nyeste patch til generals (ver. 1.07):
http://www.eagames.com/official/cc/generals/us/demos.jsp?state=6

--
Erik