Andet multimedie
bentjuul 3670
Q: Bogstaver i garfik m. trans. bg -> Inde~
Fra : Misser007

Dato : 10-11-03 11:45

Jeg sidder og skal lave noget logo-værk i photoshop (har desværre ikke
Illustrator her på mit arbejde). Der skal stå en tekst, og være et bogmærke.
Hvordan laver jeg det på transperant baggrund, så det kan hentes ind i
Indesign?

Hilsen Trine

Fra : Thomas²°°³

Dato : 10-11-03 14:11

"Misser007" <misskat@F-J-E-R-Nmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bogmærke.
> Hvordan laver jeg det på transperant baggrund, så det kan hentes ind i

Så længe din baggrund er transparent i Photoshop, vil den også være det i
InDesign, så længe du gemmer i Photoshops eget filformat. Afhængig af
hvordan logoet ser ud, så bør det dog laves i vektorgrafik.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Misser007

Dato : 11-11-03 08:47

> Så længe din baggrund er transparent i Photoshop, vil den også være det i
> InDesign, så længe du gemmer i Photoshops eget filformat. Afhængig af
> hvordan logoet ser ud, så bør det dog laves i vektorgrafik.

Takker for svaret. Det kan da godt bruges

Fra : Thomas Madsen

Dato : 10-11-03 17:08

Misser007 skrev:

> [...]
> ikke Illustrator her på mit arbejde). Der skal stå en tekst, og
> være et bogmærke. Hvordan laver jeg det på transperant baggrund,

Som Thomas skriver, så vil det være transparent i InDesign hvis det
ligger på et transparent lag i Photoshop.
I stedet for at gemme i PSD, ville jeg dog nok vælge at gemme i PDF,
hvis det drejer sig om et logo og noget tekst fra Photoshop som gerne
skal blive ved med at være vektorgrafik. Når du gemmer som PDF fra
Photoshop har du nemlig mulighed for at vælge at den skal inkludere
vektordata og evt. fonten i PDF-filen. Du kan også vælge at outline
fonten. <http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/gem_som_pdf.png>.

PDF-filer kan indsættes direkte i InDesign (via File > Place).

Madsen.

Fra : Misser007

Dato : 11-11-03 08:48

> [...]
> fonten. <http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/gem_som_pdf.png>.
>
> PDF-filer kan indsættes direkte i InDesign (via File > Place).

Genialt, det virker jo
Det var rart. Men må se, om jeg kan fedte Illustrator ud af ærmet på min
chef.
Men tak!!!