Regler for hunde i bil?
Fra : Jo-Ann

Dato : 09-11-03 17:32

Er der nogle her som skulle have hørt noget om en ny regel, som
forbyder at en hund sidder i en bil mere end et bestemt antal timer?

Jeg ved godt at loven i sig selv forbyder at hunde f.eks. sidder i en
varm bil, da det jo er dyreplageri, men når ellers hunden sidder
stille og rolig i en bil, har vand og frisk luft, så er der vel ingen
regler der forbyder dette?

Mvh
Jo-Ann

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 09-11-03 20:15

"Jo-Ann" <issa@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle her som skulle have hørt noget om en ny regel, som
> forbyder at en hund sidder i en bil mere end et bestemt antal timer?

Det ville jo være lidt svært at lave sådan en regel tror jeg, for skal man
så også til at ha' en hunde-p-skive? Hvad nu hvis man er til udstilling om
efteråret og har 5 hunde i bilen, så skal der 5 p-skiver op og så har man
pludselig brudt reglen for hvor meget af forruden der må være dækket af
ting!

Ved godt det ikke var dig der kom med forslaget, men bliver lige nødt til at
klappe lidt over den regel her hvis den er kommet!

Jeg tvivler stærkt på at det vil kunne føres ud i praksis, men man ville vel
kunne lave en regel om at det er forbudt at efterlade hunde i biler under
sådanne-og-sådanne omstændigheder. Eksempelvis over 15 grader og solskind og
over 22 grader selvom det er overskyet eller noget i den dur...

Rinnie

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 09-11-03 21:51

On 9 Nov 2003 08:32:25 -0800, issa@jubiipost.dk (Jo-Ann) wrote:

>Er der nogle her som skulle have hørt noget om en ny regel, som
>forbyder at en hund sidder i en bil mere end et bestemt antal timer?

I så fald skulle politiet også til at anmelde sig selv, for deres
hunde sidder vist til tider temmelig længe i deres biler............

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-11-03 14:50

Hej Jo-Ann

Om en hund har det for varmt i en bil, det afhænger af dens aktivitet. Kan
du holde til at være der, kan hunden også. Hvis du ikke vil bryde dig om at
være der, så vil hunden heller ikke.
Her, syntes jeg, at det er på sin plads, at komme med en lille bøn, både til
hunde ejere, men endnu mere til ikke hunde ejere, og da helt specielt til de
mennesker, som elsker at klage, når de ser en hund i en bil..... Er der en P
plads med skygge, så lad være med at bruge den. Lad den stå tom, til den
bil, der kommer med en hund i. Vis jer, som det hensynsfulde menneske, som
i gerne vil give udtryk for at være. En meget stor del, af den Danske
bilpark, har idag Air condition, eller endnu bedre Klima anlæg. Hvilket
gør, at der hurtigt bliver køligt i bilen, når først motoren er igang. Det
kan hunden i den parkerede bil bare ikke udnytte, så den er helt afhængig af
alle de kære mennesker der mener det så godt for dyrene, at de er villige
til at bringe dette lille offer. Når vi er ved bilerne, så husk, vi er
allesammen medvirkende til, at vi alle kommer sikkert hjem igen. Så lad os
starte hver dag, men det fortsæt, at køre lidt pænere idag, end vi gjorde
igår.

M.V.H......Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-11-03 15:02

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
os
> starte hver dag, men det fortsæt, at køre lidt pænere idag, end vi gjorde

Lad hunden blive hjemme eller tag den med ud af bilen. Lad den ikke være
alene i bilen i mere en 5 min når der er varmt.

Jeg vil ikke betænke mig med at ringe til politi, falck eller lign hvis jeg
fx. var i djurs sommerland eller lign. og jeg så en bil der holdt parkeret
med en hund i. Måske nogle endda ville teste om ruderne kunne holde til en
sten ?

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 10-11-03 18:00

> [...]
>med en hund i. Måske nogle endda ville teste om ruderne kunne holde til en

Nu må du holde op, hvorfor må hunden ikke være i bilen?

Mvh
Søren

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-11-03 08:58

"Søren Lausten-Hansen" <slh@DELETEcity.dk> wrote in message

> Nu må du holde op, hvorfor må hunden ikke være i bilen?

Nu galdt det ligesom når det var varmt ikke ?
Har du oplevet hvor hurtigt der bliver meget varmt i en bil ?
Har du et trådløst termometer ?
Hvis ja, så læg det i bilen til foråret eller sommeren og se.

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 11-11-03 17:30

>Nu galdt det ligesom når det var varmt ikke ?
>Har du oplevet hvor hurtigt der bliver meget varmt i en bil ?
>Har du et trådløst termometer ?
>Hvis ja, så læg det i bilen til foråret eller sommeren og se.

Det lød som det var når vejret var varm generelt. Hvis du tale om når
bilen står i solen, så er vi enige, men i skyggen kan hunden da
sagtens ligge i bilen.

Mvh
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-03 21:55

Tue, 11 Nov 2003 16:29:47 GMT, Søren Lausten-Hansen wrote:

>Det lød som det var når vejret var varm generelt. Hvis du tale om når
>bilen står i solen, så er vi enige, men i skyggen kan hunden da
>sagtens ligge i bilen.

Nej. Prøv også at teste bilen i skyggen. Du vil forbavses!

--
Mvh Sonja P. sonpet@***pc.dk fjern de 3 * http://www.sonpet.dk

En, der intet ved og ved, at han/hun intet ved, ved mere end en,
der intet ved og ikke ved, at han/hun intet ved.

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 12-11-03 18:47

On Tue, 11 Nov 2003 21:54:37 +0100, x Vuf x <> wrote:

>Nej. Prøv også at teste bilen i skyggen. Du vil forbavses!

Det har jeg testet massevis af gange, der er samme temperatur i bilen
som udenfor. Alt andet ville også være imod fysikkens love, som bl.a.
siger at energi kan ikke opstå og forsvinde.

Mvh
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-03 00:15

Wed, 12 Nov 2003 17:47:02 GMT, Søren Lausten-Hansen wrote:

>Det har jeg testet massevis af gange, der er samme temperatur i bilen
>som udenfor. Alt andet ville også være imod fysikkens love, som bl.a.
>siger at energi kan ikke opstå og forsvinde.

Ja jeg kan jo ikke vide, hvodan og hvad du har testet, men min bil
stod i skygge (med mig i), og luften inde i bilen blev u-udholdelig
varm selv med vinduet nede. Når man efterlader en hund alene i en bil,
lader man ikke vinduet være nede vel?!

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 13-11-03 06:26

On Thu, 13 Nov 2003 00:15:14 +0100, x Vuf x <> wrote:

>Ja jeg kan jo ikke vide, hvodan og hvad du har testet, men min bil
>stod i skygge (med mig i), og luften inde i bilen blev u-udholdelig
>varm selv med vinduet nede.
Hvis bilen skal blive varm må der være en varmekilde. Hvad er
varmekilden i din bil? En hund som ligger sammenrullet og hviler
afgiver næsten ingen varme.

>Når man efterlader en hund alene i en bil,
>lader man ikke vinduet være nede vel?!
Jo, det vil jeg sige at man gør, så langt nede at hunden fortsat ikke
hopper ud
Min hund er jævnligt med på arbejde, hun ligger i bilen i skyggen, og
bliver luftet og trænet i frokostpausen.
Hver morgen, når vi kommer hjem fra morgenluftetur, peger hun på
bildøren i håb om at hun skal med. Og hvis hun kommer med, kommer hun
med sine glædeslyde når hun kan se vi er ved at være fremme. Så helt
slemt for hende kan det ikke have været når hun har været med på
arbejde. Og det er året rundt.
Når jeg sætter mig ind i bilen for at køre hjem er temperaturen i
øvrigt helt normal, med eller uden hund.

Mvh
Søren

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-11-03 08:28

> Det lød som det var når vejret var varm generelt. Hvis du tale om når
> bilen står i solen, så er vi enige, men i skyggen kan hunden da
> sagtens ligge i bilen.

Selvfølgelig, men solen flytter sig jo, og hvad der er skygge nu kan sagtens
være fuld sol 15 min efter.
Det skal man huske.

Fra : Verner

Dato : 11-11-03 18:43

On Mon, 10 Nov 2003 15:02:19 +0100, "Christian B. Andresen"

> [...]
>med en hund i. Måske nogle endda ville teste om ruderne kunne holde til en

Jamen Christian dog,

er du ikke noget firkantet her ?

Hvordan kommer hunden overhovedet til Djurs - ligger den oven på
taget, eller i den samme varme bil som vi andre sidder i ?

Hvis den kan ligge i en 30 grader varm bil under selve turen - så kan
den vel også ligge i en 30 grader varm bil en time eller to !

Hvad er forskellen ?

mvh
Verner

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-03 21:57

Tue, 11 Nov 2003 18:42:35 +0100, Verner wrote:

> [...]
>Hvis den kan ligge i en 30 grader varm bil under selve turen - så kan
>den vel også ligge i en 30 grader varm bil en time eller to !

Når bilen er i fart, kommer der frisk luft ind og måske kører luftanlægget.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-11-03 08:30

"Verner" <Verner@post.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvordan kommer hunden overhovedet til Djurs - ligger den oven på
> taget, eller i den samme varme bil som vi andre sidder i ?

En bil der kører køles, mange biler har endog en smart anordning der
forkortet hedder A/C.

> Hvis den kan ligge i en 30 grader varm bil under selve turen - så kan
> den vel også ligge i en 30 grader varm bil en time eller to !

Tror du helt seriøst at temperature holder sig på 30 grader efter bare en ½
time ?
Mål efter til sommer.

> Hvad er forskellen ?

Temperaturen inden i bilen stiger hurtigt når bilen holder stille.

Fra : Verner

Dato : 12-11-03 23:16

On Wed, 12 Nov 2003 08:30:16 +0100, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Tror du helt seriøst at temperature holder sig på 30 grader efter bare en ½
>time ?
>Mål efter til sommer.

Sludder - har aldrig hørt om en bil der selv står og genererer varme
når den er "slukket" !

>Temperaturen inden i bilen stiger hurtigt når bilen holder stille.

Aha, fortæl lige hvordan det foregår !

Hvis bilen holder i solen har du naturligvis ret - ellers er det bare
noget sludder

mvh

Verner

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-11-03 10:00

> Sludder - har aldrig hørt om en bil der selv står og genererer varme
> når den er "slukket" !

Jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal svare på
dette.........................................

> Aha, fortæl lige hvordan det foregår !

Solen ???

> Hvis bilen holder i solen har du naturligvis ret - ellers er det bare
> noget sludder

Solen. Det er de færreste udendørs parkeringspladser hvor der er skygge ret
lang tid ad gangen.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-11-03 12:55

"Verner" <Verner@post.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis den kan ligge i en 30 grader varm bil under selve turen - så kan
> den vel også ligge i en 30 grader varm bil en time eller to !

Hej Alle

Nu ved jeg ikke, om der overhovedet er nogen grund til denne diskussion, for
jeg tror da næppe der er forbud mod at tage hunden med i Djurs Sommerland,
eller for den sags skyld, andre steder som er udflugtsmål for hele familien.
Faktisk syntes jeg, til stor ros for rigtigt mange steder, at hundene får en
første klasses service, faktisk bedre end os mennesker.
Legoland. Vores Sct. Bernhard & min søsters Grand Dozer, kunne ikke passere
en ishytte, uden der straks kom en hel spand vand, og når noget af det kom
retur, var der straks en til at spule efter dem, for at sige det mildt, de
blev røvforkælet af personalet. Det samme gentog sig i Løveparken. Dog
måtte de ikke komme med ind til løverne, men blev parkeret i en hunde
parkering. Dejligt mørkt, og pragtfuldt køligt, hvilket ikke var at
foragte, da der var næsten 30 grader udenfor. Men lige hvordan det er i
Djurs Sommerland ved jeg ikke, da jeg aldrig har været der. Men der er
måske nogle steder, som burde være lidt mere opmærksomme, og huske at
fortælle i deres pjecer, hvis hunde ikke har adgang, for det er ikke spor
sjovt, at stå uforberedt på, at hunden skal efterlades i bilen, og bilen
ikke kan få anvist en plads, som beskytter den mod F.eks sol. Eller de har
hundeparkering, hvor hundene kan efterlades. Førhen i tiden kunne man jo
efterlade sin hund tøjret, et eller andet sted, og være rimelig sikker på,
at den også var der når man kom tilbage. Eller ikke blev tirret ud af sit
gode skind.
Men er det noget der sker ofte, at man må efterlade sin hund i bilen, så kan
man jo fremstille trådnet til at sætte i et par af vinduerne, således at man
ruller vinduet ned, og anbringer trådnettet på ruden, og ruller så op igen,
så trådnettes kant nu placeres i vinduesrillen, og ingen kan få hænderne ind
i bilen, men luften kan passere frit gennem bilen. Så er man også fri for,
at hele bilen er dugget til, når man kommer tilbage. Der er muligheder nok,
man skal bare bruge sin Cola og Fanta adskiller.

M.V.H......Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-03 00:19

Wed, 12 Nov 2003 12:55:08 +0100, Benny Mortensen wrote:

> [...]
>at hele bilen er dugget til, når man kommer tilbage. Der er muligheder nok,
>man skal bare bruge sin Cola og Fanta adskiller.

Ja så'n en Fanta-si er guld værd... ;-D