Stofanet falder ud 20-30 gange om dagen
Fra : --BS--

Dato : 09-11-03 13:09

Hejsa

Mit Stofanet cable-modem (Motorola SB4100) falder ud 20-30 gange om dagen.
Stofa siger det er fordi jeg kører det over USB og ikke over mit netkort -
kan det virkeligt passe ??

Er der andre der har oplevet dette ???

Bs

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-11-03 13:20

"--BS--" <saftkongen@hotmail.REMOVE.com> wrote in message
> [...]
> Stofa siger det er fordi jeg kører det over USB og ikke over mit netkort -

Ja, det kan sagtens passe. Fordi mange usb chipsets er ustabile.. særlige
VIA shipset. Derudover kan det være fordi computer som måske ikke er jordet,
har forbindelse igennem stel til kabel-tv netværket.

Netkort er meget mere stabilt, og UTP kabel er galvanisk adskilt med
tv-netværket

Men så er der vist også lige det med modemmet, at det skal restartes hvis
det bliver overbelastet. fx med Kazaa, overnet, edonkey osv.

> Er der andre der har oplevet dette ???

Nej, gad ikke have stofa-internet

Fra : --BS--

Dato : 09-11-03 14:03

Tusinde tak for dit uddybende svar.

Du har ret mht jordingen af min pc - og kan sagtens se det smarte med at
adskille via netkort.

Du gad ikke have stofanet - Hvorfor om jeg må spørge ???

Takker
Bs

Fra : S

Dato : 09-11-03 14:05

--BS-- skrev news:3fae2e47$0$7187$ba624c82@nntp05.dk.telia.net.
> [...]
> Stofa siger det er fordi jeg kører det over USB og ikke over mit netkort -

Stofa er ustabile (og dyrere). Jeg ved ikke om de bruger usb, men via irc
kan jeg se at et par Stofakunder falder ud mere end én gang i timen, og de
brokker sig over det.

Løsning: Skift til http://adsl.dk

--
Det er gratis - http://gratis.spontek.dk
Danske feeds - http://rss.spontek.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 09-11-03 15:10

"S" <ugyldig@spammail.indvalid> wrote in news:boldvs$p57$1@sunsite.dk:

> http://adsl.dk

Cybercity der laver plat med kr.0 oprettelse og tager så pengene istedet,
ved at kalde det installation

Faktum er, at uanset ordvalg så koster penge at oprette, og det er 100%
gratis de andre steder.

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 09-11-03 15:23

> Cybercity der laver plat med kr.0 oprettelse og tager så pengene
> istedet, ved at kalde det installation
>
> Faktum er, at uanset ordvalg så koster penge at oprette, og det er
> 100% gratis de andre steder.

Du kan vælge at gøre-det-selv, så koster det ingenting. Ganske som hos de
andre udbydere.

--
Mvh. Kim
Forget 911, I dial .357

Fra : --BS--

Dato : 09-11-03 16:37

Stofanet er dyere end Cypercity...........hgmmmm..........

Jeg har en 1024/512 for 300 kr om måneden.

Hos cypercity koster detsamme 695,- så vidt jeg kan se.

Men stofa er til tider ret ustabile det vil jeg gerne skrive under på !!!

Fra : S

Dato : 09-11-03 17:37

--BS-- skrev news:3fae5f0e$0$4344$ba624c82@nntp03.dk.telia.net
> Stofanet er dyere end Cypercity...........hgmmmm..........
>
> Jeg har en 1024/512 for 300 kr om måneden.

Ja ja, men du må jo ikke bruge forbindelsen. Der må kun bruges 50 MB eller 6
timer så skal der betales ekstra, og der må ikke bruges over 5 GB pr. måned.
Den UGE jeg har brugt Internet mindst brugte jeg 8,73 GB og jeg har et
gennemsnitsforbrug på 11,59 GB pr. uge. Jeg har én måned været på 49 GB, og
har ellers hver eneste måned brugt over 10 gange Stofa maksimum - i øvrigt
har jeg allerede brugt 16 GB i november måned.

> Hos cypercity koster detsamme 695,- så vidt jeg kan se.

Prisen er nok rigtig, men det er flatrate.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-11-03 19:12

S skrev:

>Ja ja, men du må jo ikke bruge forbindelsen.

Pjat.

>Der må kun bruges 50 MB eller 6 timer så skal der betales ekstra

Forkert. Hvis man går efter kun at betale 50 kr. om måneden, så
er det rigtigt at man ikke kan bruge over 50 MB. Når man angiver
en pris på 300 kr. om måneden, så dækker det op til 5 GB.

>Den UGE jeg har brugt Internet mindst brugte jeg 8,73 GB og jeg har et
>gennemsnitsforbrug på 11,59 GB pr. uge.

Så er du én af dem der gør internettet dyrt for os andre.

--
Bertel

Fra : S

Dato : 09-11-03 19:36

Bertel Lund Hansen skrev
> Så er du én af dem der gør internettet dyrt for os andre.

Jeg er én af dem som hjælper Internet videre. Jeg bruger Internets mange
muligheder og stiller hele tiden krav til nye og bedre tjenester. Uden folk
som mig var Internet et stadigvæk et nørdeprojekt med usenet, irc og emails.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-11-03 19:45

S skrev:

>Jeg er én af dem som hjælper Internet videre.

Så bliver jeg nødt til at spørge om du kun sender og henter
lovlige filer? For hvis ikke det er tilfældet, så er der ikke
megen fornyelse over dit foretagende.

--
Bertel

Fra : EH-Fniller

Dato : 09-11-03 23:36

Bertel Lund Hansen wrote:

> Så bliver jeg nødt til at spørge om du kun sender og henter
> lovlige filer? For hvis ikke det er tilfældet, så er der ikke
> megen fornyelse over dit foretagende.

Det er ligegyldigt hvad der bliver sendt.
Det at der bliver sendt meget gøre at liniene skal gøre størrer, og at
det bliver billiger for jer der har et lille forbrug.

Desuden er der visse ftp server med legale data som ikke beholder
forbindelsen med bare et par sekunders afbrydelse som også nogle af
mine venner oplever på stofa. Hvis de er heldige..... kan de holde
forbindelsen et døgn hvorefter de kan 'reconnect' 30 sekunbder efter.

EH

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-11-03 23:54

EH-Fniller skrev:

>Det er ligegyldigt hvad der bliver sendt.

Nej. Kriminalitet er ingen fornyelse. Det er en ældgmmel idé.

>Det at der bliver sendt meget gøre at liniene skal gøre størrer, og at
>det bliver billiger for jer der har et lille forbrug.

Øh ... prøv lige at læse hvad du selv skriver. Jo større linjer
og jo bedre udstyr, jo dyrere bliver det for alle parter.

Tænk f.eks. på at jeg måske bruger ½ GB om måneden. Han der
bruger 50 GB betaler kun det dobbelte. Det er os med det lave
forbrug der betaler for at monsterbrugerne kan få det billigt.

--
Bertel

Fra : S

Dato : 10-11-03 03:09

Bertel Lund Hansen skrev
> Øh ... prøv lige at læse hvad du selv skriver. Jo større linjer
> og jo bedre udstyr, jo dyrere bliver det for alle parter.

Nej da. Stor produktion gør det altid billigere... undtagen når der er
monopoler som Arla, Microsoft, Danish Crown, Danæg, Google o.lign.

> Tænk f.eks. på at jeg måske bruger ½ GB om måneden. Han der
> bruger 50 GB betaler kun det dobbelte. Det er os med det lave
> forbrug der betaler for at monsterbrugerne kan få det billigt.

Så var der stadigvæk under 5 millioner brugere

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-11-03 10:45

S skrev:

>Nej da. Stor produktion gør det altid billigere...

Hvorfor er min Stofanetpris så ikke faldet, men tværtimod sat op
med 50 %?

[Klip]

>Så var der stadigvæk under 5 millioner brugere

Øh ... ?

--
Bertel

Fra : EH-Fniller

Dato : 10-11-03 11:10

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvorfor er min Stofanetpris så ikke faldet, men tværtimod sat op
> med 50 %?
>
> [Klip]

Du har stadig valget til noget bedre, hurtigere, mere stabilt og
billigere.

EH

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-11-03 13:07

EH-Fniller skrev:

>Du har stadig valget til noget bedre, hurtigere, mere stabilt og
>billigere.

Okay. Sig mig lige hvor jeg for 300 kr. om måneden kan få
1024/256, op til 1 GB om måneden, klippestabil opkobling der
kører fuld speed, problemfri regningsafdeling, superhurtig
newsserver og god support.

--
Bertel

Fra : ttoet

Dato : 10-11-03 13:21

> Okay. Sig mig lige hvor jeg for 300 kr. om måneden kan få
> 1024/256, op til 1 GB om måneden, klippestabil opkobling der
> kører fuld speed, problemfri regningsafdeling, superhurtig
> newsserver og god support.

Jeg vil altså hellere have 1024/256 op til _5 GB_ om måneden for 300 kr.
).

For øvrigt lyder det til at Stofanet kører forskelligt fra landsdel til
landsdel. Her i Slagelse kører det upåklageligt. Selvom jeg kører ICQ,
fildeling og surfer rundt samt henter news har jeg faktisk aldrig
afbrydelser. Det kan halte lidt i news en times tid natten til fredag, men
jeg mener de kører noget intern oprydning på det tidspunkt så det er nok
derfor.

Thoeger

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-11-03 13:32

ttoet skrev:

>Jeg vil altså hellere have 1024/256 op til _5 GB_ om måneden for 300 kr.
>).

Selvfølgelig, men hvis jeg kunne spare nogen penge derved, ville
jeg gerne nøjes med 1.

>For øvrigt lyder det til at Stofanet kører forskelligt fra landsdel til
>landsdel.

Absolut. Ålborg kørte f.eks. i lang tid dårligt med 512 som bedst
opnåelige hastighed. Jeg ved ikke om det er blevet bedre, men de
brokker sig da ikke så meget mere.

--
Bertel

Fra : Rene Joergensen

Dato : 10-11-03 14:11

ttoet <ttoet@invalid> wrote:

> afbrydelser. Det kan halte lidt i news en times tid natten til fredag, men
> jeg mener de kører noget intern oprydning på det tidspunkt så det er nok
> derfor.

Det er korrekt, faktisk kører den både natten til mandag og torsdag.

--
-René

Fra : ttoet

Dato : 10-11-03 18:25

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det er korrekt, faktisk kører den både natten til mandag og torsdag.

Natten til mandag! Da ser man da NFL på ZULU!!! )

Thoeger

Fra : EH-Fniller

Dato : 10-11-03 09:39

Bertel Lund Hansen wrote:

> Nej. Kriminalitet er ingen fornyelse. Det er en ældgmmel idé.

Korrekt.

Men jeg snakke ikke om data ang mp3 etc.... men data fra virksomhed og
hjemme-arbejdsplads. Så på det plan er du meget galt afmacheret.
Jeg er selv chokeret over den mængde data nogle af mine kollegaer har.

En anden ting at 'osø der vil have kraftige forbindelser til omverdenen
altid har måttet betale prisen for det, pga der ikke har været
produceret det store styktal af modems etc endnu.

EH

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-11-03 10:43

EH-Fniller skrev:

>Men jeg snakke ikke om data ang mp3 etc.... men data fra virksomhed og
>hjemme-arbejdsplads. Så på det plan er du meget galt afmacheret.

Nej.

Jeg benægter ikke at der findes nogen der flytter store mængder
legale data. Men det største flow på nettet kommer altså fra
ulovlige filer. Det kan man se af trafikken i de binære grupper.

--
Bertel

Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-11-03 22:02

EH-Fniller <en_skod@email.com> wrote in news:bomff7$27ge$1
@news.cybercity.dk:

> Desuden er der visse ftp server med legale data som ikke beholder
> forbindelsen med bare et par sekunders afbrydelse

En linie er defekt hvis den ikke har konstant forbindelse. Hvis den knækker
blot et sekund, så kan den ikke bruges til VPN og remotecontrol og er
totalt ubrugelig til andet end webbrowser.

En linie som knækker skal man simpelthen slet ikke betale for.

Jørn

Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-11-03 21:56

"S" <ugyldig@spammail.indvalid> wrote in news:bom1ca$p7t$2@sunsite.dk:

> [...]
> mange muligheder og stiller hele tiden krav til nye og bedre
> tjenester. Uden folk som mig var Internet et stadigvæk et nørdeprojekt

Enig
De har godt af at få kritiske og teknisk krævende spørgsmål, og de har godt
af at blive hængt ud her, hvis de er inkompetente

Jørn

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-11-03 19:18

"S" <ugyldig@spammail.indvalid> wrote in message news:bolqc8$a2s$1@sunsite.dk...

> [...]
> har ellers hver eneste måned brugt over 10 gange Stofa maksimum - i øvrigt
> har jeg allerede brugt 16 GB i november måned.

Sådan her ser mit forbrug ud. Dog er da noget af trafikken LAN

DU Meter Weekly Report

Period (From) Period (To) Download Upload Both Directions
10-08-2003 16-08-2003 3,97 GB 5,96 GB 9,93 GB
17-08-2003 23-08-2003 2,31 GB 4,74 GB 7,06 GB
24-08-2003 30-08-2003 1,44 GB 2,62 GB 4,06 GB
31-08-2003 06-09-2003 179,93 MB 64,83 MB 244,76 MB
07-09-2003 13-09-2003 151,62 MB 10,08 MB 161,71 MB
14-09-2003 20-09-2003 4,91 GB 235,06 MB 5,14 GB
21-09-2003 27-09-2003 5,96 GB 217,37 MB 6,17 GB
28-09-2003 04-10-2003 5,24 GB 2,41 GB 7,65 GB
05-10-2003 11-10-2003 440,85 MB 145,74 MB 586,59 MB
12-10-2003 18-10-2003 2,84 GB 82,79 MB 2,92 GB
19-10-2003 25-10-2003 429,03 MB 109,35 MB 538,38 MB
26-10-2003 01-11-2003 467,10 MB 156,90 MB 624,00 MB
02-11-2003 08-11-2003 1,18 GB 78,43 MB 1,26 GB
09-11-2003 15-11-2003 2,89 GB 77,15 MB 2,96 GB

Fra : S

Dato : 09-11-03 19:39

Bjarke Hansen skrev news:1xvrb.5961$QD7.5162@news.get2net.dk
> [...]
> 02-11-2003 08-11-2003 1,18 GB 78,43 MB 1,26
GB
> 09-11-2003 15-11-2003 2,89 GB 77,15 MB 2,96

He he, så kan du heller ikke bruge Stafas fængselne lænker.
Jeg bruger også DU Meter, men jeg stopper den når jeg fører filer mellem
mine maskiner. Fx. overførte jeg små 6 GB for et par dage siden.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-11-03 16:44

S skrev:

>Stofa er ustabile

Ustabile? Det har jeg ikke oplevet, og jeg har da haft det et par
år nu.

>(og dyrere).

Alle andre muligheder vil være meget dyrere hvis jeg skulle have
samme hastighed.

>Jeg ved ikke om de bruger usb, men via irc kan jeg se at et par
>Stofakunder falder ud mere end én gang i timen, og de brokker sig over det.

Og du ved bare at det er Stofanets skyld?

--
Bertel

Fra : S

Dato : 09-11-03 17:39

Bertel Lund Hansen skrev
> Ustabile? Det har jeg ikke oplevet, og jeg har da haft det et par
> år nu.

Bruger du din forbindelse og til hvad? Gå på irc én uge og tæl så sammen
hvor ofte du ryger offline.

> Alle andre muligheder vil være meget dyrere hvis jeg skulle have
> samme hastighed.

Hvad har du? Det er vel ikke sådan du sammenligner æbler med pærer?

> Og du ved bare at det er Stofanets skyld?

Ja, men selv om de har forsøgt at rette det virker det ikke

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-11-03 19:19

S skrev:

>Bruger du din forbindelse og til hvad?

Ja, jeg er på hele dagen, men computeren går i dvale en del af
tiden. Jeg bliver aldrig smidt af.

>Gå på irc

No way!

>Hvad har du?

Stofanet flexrate med et gennemsnitsforbrug der er under 1 GB om
måneden og aldrig har passeret 5 GB.

>Det er vel ikke sådan du sammenligner æbler med pærer?

Øh ... ikke forstået? Andre muligheder med høj hatighed er f.eks.
Cybercity hvor 1024/256, der svarer til Stofanet, koster 595 kr.
om måneden (jeg ser bort fra kampagneprisen der ikke er
permanent). Ganske vist får jeg så fri trafik, men hvad skal jeg
med det når jeg p.t. har 5-10 gange så meget som jeg skal bruge?

--
Bertel

Fra : S

Dato : 09-11-03 19:32

Bertel Lund Hansen skrev
> Ja, jeg er på hele dagen, men computeren går i dvale en del af
> tiden. Jeg bliver aldrig smidt af.

Det er ofte ikke noget de oplever ved brug til email, usenet og surfing, men
når der overføres filer og chattes opdages det at forbindelsen er væk.

> Stofanet flexrate med et gennemsnitsforbrug der er under 1 GB om
> måneden og aldrig har passeret 5 GB.

Du har måske slet ikke en multimediemaskine? Jeg tror jeg alene bruge et
par GB på netradio pr. måned, dertil kommer nettv (inkl. de udsendelser jeg
ser fra DRs servere som og også tager 1-2 GB pr. måned. Hertil kommer alt
det andet.

> [...]
> permanent). Ganske vist får jeg så fri trafik, men hvad skal jeg
> med det når jeg p.t. har 5-10 gange så meget som jeg skal bruge?

Du sammenligner FlatRate med FlexRate - det man kan ikke. Stofas flatrate
512/128 koster 425 kr. pr. måned. Jeg har samme hos CC til 395 - 30 kr
mindre - bliver vel så 8% dyrere hos Stofa.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-11-03 19:51

S skrev:

>Det er ofte ikke noget de oplever ved brug til email, usenet og surfing, men
>når der overføres filer og chattes opdages det at forbindelsen er væk.

Tænk at Stofanet er så smart at de kun smider folk af ved
bestemte tjenester ... Gad vide hvorfor de har lavet sådan et
setup? Eller måske er jeg havnet i en særlig forgyldt
brugergruppe der får fortrinsret?

>Du har måske slet ikke en multimediemaskine?

Jo, to såmænd.

>Jeg tror jeg alene bruge et par GB på netradio pr. måned

Jeg tænder min radio hvis det er det jeg vil høre. Det sker vel
en gang hvert halve år. Jeg ser jævnligt tv, men ikke på
computer.

>Du sammenligner FlatRate med FlexRate

Og hvad så? Jeg tager stilling til hvad der er billigst for mig.
Så må du for min skyld kalde det grøn oste-rate.

Det er totalt forkert når du blot slynger ud at Stofanet er dyrt.
Det er måske dyrt for dig, men der er ikke andre tilbud for mig
der bare når det til sokkeholderne.

--
Bertel

Fra : S

Dato : 09-11-03 20:34

Bertel Lund Hansen skrev
> Tænk at Stofanet er så smart at de kun smider folk af ved
> bestemte tjenester ... Gad vide hvorfor de har lavet sådan et
> setup? Eller måske er jeg havnet i en særlig forgyldt
> brugergruppe der får fortrinsret?

Spørgsmålet er om *du* opdager de korte afbrud når du bruge Internet på den
måde du gør (men jeg tror du er så klog du ved det).

> Jeg tænder min radio hvis det er det jeg vil høre. Det sker vel
> en gang hvert halve år. Jeg ser jævnligt tv, men ikke på
> computer.

Radio- og tv-kvalitet debat er OT, så det må vi have tilgode eller flytte et
andet sted hen.

> Og hvad så? Jeg tager stilling til hvad der er billigst for mig.
> Så må du for min skyld kalde det grøn oste-rate.

Nej. Jeg skrev bare de er for dyre, hvilket sammenligningen af flatrate
priserne viser (vist de eneste prukter de begge tilbyder).

> [...]
> der bare når det til sokkeholderne.

Nej. Jeg skrev bare de er for dyre, hvilket sammenligningen af flatrate
priserne viser (vist de eneste prukter de begge tilbyder). At du så ikke
bruger båndbrede synes jeg er synd for dig, du ved slet ikke hvad du går
glip af, men sådan er mennesker så forskellige - der er jo også nogle som
synes om både opera og rock.

I øvrigt er hverken CC eller Stofa billige, der skal man hellere kigge på
http://www.struer.net og http://internetklubben.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-11-03 23:05

S skrev:

>bruger båndbrede synes jeg er synd for dig, du ved slet ikke hvad du går
>glip af

Jo.

>der er jo også nogle som synes om både opera og rock.

Ja, mig f.eks.

>I øvrigt er hverken CC eller Stofa billige, der skal man hellere kigge på
>http://www.struer.net

Struernet? Sagde du *Struernet*. Om jeg så blv betalt for det,
vil jeg ikke have noget med dem at gøre.

>og http://internetklubben.dk

Den ved jeg ikke noget om.

--
Bertel

Fra : T

Dato : 09-11-03 23:11

"S" <ugyldig@spammail.indvalid> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet er om *du* opdager de korte afbrud når du bruge Internet på
den
> måde du gør (men jeg tror du er så klog du ved det).

Korte afbrydelser? Hvad er en kort afbrydelse? Hvis internettet ikke virker
i en halv time til en time opdager man der vel, uanset om man surfer eller
downloader. Selvfølgelig hvis man sjældent surfer vil man måske være
forskånet. Men eftersom at I er nogle stykker der mener at forbindelsen
forsvinder hver time, lyder det lidt utroligt. Jeg kender ikke til nogle SÅ
korte afbrydelser, der sker regelmæssigt hos StofaNet.... og de længere (½-1
time) oplever jeg da heller ikke så tit.

> [...]
> glip af, men sådan er mennesker så forskellige - der er jo også nogle som

Tja... nu sammenligner du StofaNets flatrate priser med de "nyere" priser
hos bla CC. Da StofaNet lancerede flat-rate produkterne var de billigere
(der var så WebSpeed der var billigere dengang). Hvem ved om den øgede
konkurrence ikke vil få StofaNet til at sætte priserne ned på deres
flat-rate produkter? Det er jo aldrig til at vide... eftersom de andre
udbydere jo trods alt har gjort det.

> I øvrigt er hverken CC eller Stofa billige, der skal man hellere kigge på
> http://www.struer.net og http://internetklubben.dk

Beklager.. kabelnettet kan vist ikke tale med om stabilitet. Det kan Struer
net dog heldigvis... men jeg kan ikke tage en upload på 1024kbit/s seriøst,
da de vil kunne tilbyde denne hastighed til måske... max 1%??? Jeg ville
føle mig snydt at betale for muligheden for 1024 kbit/s upload, hvis jeg kun
kan køre 800kbit/s, men andre kan køre hurtigere... udelukkende fordi TDC
kabler ikke kan levere det.

Fra : S

Dato : 09-11-03 23:20

T skrev news:bome1j$24vt$1@news.cybercity.dk
> [...]

(½-1
> time) oplever jeg da heller ikke så tit.

Sekunder til få minutter.

> [...]
> konkurrence ikke vil få StofaNet til at sætte priserne ned på deres
> flat-rate produkter? Det er jo aldrig til at vide... eftersom de andre

Stofa har da hævet deres priser. Kan ikke huske hvor længe det er siden det
er, men der var en masse brok i bla. adslgruppen.

> [...]
kun
> kan køre 800kbit/s, men andre kan køre hurtigere... udelukkende fordi TDC

Jeg kender ikke til Kabelnettets kvalitet. Jeg boede meget kort hvor de
ville ind på markedet. Der er vist lykkedes efterfølgende, men jeg har altså
ikke oplevet kvaliteten.

Fra : T

Dato : 09-11-03 23:38

> Jeg kender ikke til nogle
> SÅ
> (½-1
>
> Sekunder til få minutter.

Hmmm... lyder højest mærkværdigt... har jeg hørt _intet_ om.

> Stofa har da hævet deres priser. Kan ikke huske hvor længe det er siden
det
> er, men der var en masse brok i bla. adslgruppen.

For ca 2 år siden ændrede de hele felxrate prisstrukturen. For nogle til det
billigere. For nogle ingen ændring... men for de fleste en forhøjelse. Jeg
kan godt huske den prisændring. Den var meget upopulær. Men hvis man bevidst
forsøger at gøre sit produkt billigst muligt, giver det driftsproblemer i
sidste ende. Derfor måtte de vidst lave ændringerne, så de kunne
opdatere/opgradere systemerne... var i hvert fald den pålidelige historie
jeg fik dengang.

> Jeg kender ikke til Kabelnettets kvalitet. Jeg boede meget kort hvor de
> ville ind på markedet. Der er vist lykkedes efterfølgende, men jeg har
altså
> ikke oplevet kvaliteten.

Umiddelbart har jeg også hørt nogle være ganske glade for det... i en
periode. Men jeg kender til gengæld til flere boligforeninger der har nægtet
at betale for det, da de mente at den leverede forbindelse var under al
kritik, og var praktisk talt ubrugelig.

Fra : Jens

Dato : 10-11-03 01:13

"--BS--" <saftkongen@hotmail.REMOVE.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Mit Stofanet cable-modem (Motorola SB4100) falder ud 20-30 gange om
dagen.

Det kan der være forskellige årsager til. Den mest åbenlyse (læs: den
oftest forekommende) er pga. af dårlig antennesignal.
Surf ind på http://192.168.100.1
Signal / Power Level skal gerne være imellem 40 - 50 dBmV. Det kan dog være
svært at konstatere, f.eks. kan du have en antennestikdåse der jævnligt
"kapper" signalet. Mens det kører har du fin måling på "power level".

Alternativt kan være pga. fejl/uhensigtmæssighed i firmware på SB4100
modemmet. For meget trafik får modemmet til at fryse. Opleves ofte i spil,
hvor der f.eks. sendes mange UDP pakker.

> Stofa siger det er fordi jeg kører det over USB og ikke over mit
netkort -
> kan det virkeligt passe ??

Det anbefales at køre over netkort, ikke USB. En del PC'ere har
kompatibilitets problemer med USB porten ifht. Motorola modemmet (og andre
kabel-modems).

> Er der andre der har oplevet dette ???

Sikker masser.

Jens