Cybercity og porte
Fra : Bent Sørensen

Dato : 09-11-03 10:42

Hej alle

Som jeg har forstået det har TDC lukket for port 25...

Hvad med Cybercity? Har de lukket af for nogle porte. Jeg overvejer
nemmerlig af flytte fra Tiscali...

På forhånd tak

/Bent

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-11-03 11:09

In article <AZnrb.26894$jf4.1502677@news000.worldonline.dk>,
bbsoerensen-delete@this-hotmail.com says...
> Som jeg har forstået det har TDC lukket for port 25...

Ja, indgående og kun på deres privatløsninger.

Skal du ha' en mailserver stående, da?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 13-11-03 15:27

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in

> Ja, indgående og kun på deres privatløsninger.

Det er ikke lukket for nogen porte hverken privat- eller erhvervs-
løsninger.

--
Mvh. Simon H. Pedersen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 13-11-03 15:38

"Simon H. Pedersen" <spam@email.dk> writes:

> Det er ikke lukket for nogen porte hverken privat- eller erhvervs-
> løsninger.

Jo, hos TDC (som Jesper skriver om) er der lukket for port 25/tcp og
119/tcp indgående for privatløsninger. Jeg kender flere der er "ramt"
af lukningen.

--
Jacob - www.bunk.cc
Welcome to the Zoo!

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 14-11-03 15:23

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote in

> Jo, hos TDC (som Jesper skriver om) er der lukket for port 25/tcp og
> 119/tcp indgående for privatløsninger. Jeg kender flere der er "ramt"
> af lukningen.

Stupid me, troede han kommenterede CC :)

--
Mvh. Simon H. Pedersen

Fra : Martin Schultz

Dato : 09-11-03 12:13

"Bent Sørensen" <bbsoerensen-delete@this-hotmail.com> writes:

> Hej alle
>
> Som jeg har forstået det har TDC lukket for port 25...
>
> Hvad med Cybercity? Har de lukket af for nogle porte. Jeg overvejer
> nemmerlig af flytte fra Tiscali...

Der er ikke nogen lukkede porte på cybercity ADSL forbindelser.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Bent Sørensen

Dato : 09-11-03 12:44

OK tak for svaret...og ja, jeg har og skal fortsat have en mailserver
kørende...

/Bent

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-11-03 14:34

In article <nMprb.26918$jf4.1507408@news000.worldonline.dk>,
bbsoerensen-delete@this-hotmail.com says...
> OK tak for svaret...og ja, jeg har og skal fortsat have en mailserver
> kørende...

Det kan du også sagtens på en TDC-linie.

Gider du skrive dit svar _under_ det du svarer på?

Fra : Bent Sørensen

Dato : 09-11-03 15:02

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message
> In article <nMprb.26918$jf4.1507408@news000.worldonline.dk>,
> bbsoerensen-delete@this-hotmail.com says...
>
> Det kan du også sagtens på en TDC-linie.
>
> Gider du skrive dit svar _under_ det du svarer på?

JA og tak..

Men hvis TDC har lukket for port 25 indad....hvordan skal man så liiige
modtage sin post?

/Bent

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-11-03 15:21

http://makr.starthotel.dk/go.php?backupmx

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : F.Larsen

Dato : 17-11-03 22:31

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> http://makr.starthotel.dk/go.php?backupmx

smart nok, men .... eneste problem er at det er svært at sætte sin mail
server til at tjekke afsender for listning i RBL ...

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 17-11-03 23:00

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> smart nok, men .... eneste problem er at det er svært at sætte sin mail
> server til at tjekke afsender for listning i RBL ...

Det kan du sagtens gøre alligevel. Det virker fint.
--
venlig hilsen
Kasper Bøggild

Fra : Jens

Dato : 19-11-03 20:56

"Kasper Bøggild" <jul03@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan du sagtens gøre alligevel. Det virker fint.

Kan du forklare nærmere om hvordan ? For mailserveren må da checke om
afsender mailserveren (som i dette tilfælde er TDC's backupmx) er i RBL, og
det er den jo højst sandsynligt ikke.

Jens

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 19-11-03 23:18

In <3fbbcac3@news.wineasy.se> "Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> writes:

> [...]

>Kan du forklare nærmere om hvordan ? For mailserveren må da checke om
>afsender mailserveren (som i dette tilfælde er TDC's backupmx) er i RBL, og

Afsender mailserveren er da ikke backupmx-recorden.

/Martin

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 20-11-03 00:32

tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) wrote:

>Afsender mailserveren er da ikke backupmx-recorden.

RBL-tjek foretages normalt på den ip-adresse som leverer én brevet. I
dette tilfælde vil det altid være backup-mx, og den er der ikke meget
sjov ved at slå op i RBL'erne.

Så hvis man vil bruge RBL'er når man får sin post gennem backup-mx, så
er man nødt til at bruge et værktøj som analyserer "Received"-headere og
prøver at gennemskue hvilke(n) adresse(r) der reelt skal slås op i
RBL'erne.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).