Køler til Socket A
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-11-03 07:30

Greetings!

Varmer en Duron vitterligt mere end en Athlon ved samme clockfrekvens ?

Og hvad er den billigste køler til en Duron 1400 ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Anders pedersen

Dato : 09-11-03 09:34

On Sun, 9 Nov 2003 07:30:10 +0100, Jesper G. Poulsen wrote:

> Greetings!
>
> Varmer en Duron vitterligt mere end en Athlon ved samme clockfrekvens ?
>
> Og hvad er den billigste køler til en Duron 1400
Forkert gruppe
dk.edb.hardware.drev

--
Yours faithfully
Anders B Pedersen

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 09-11-03 10:15

On Sun, 09 Nov 2003 09:34:02 +0100, Anders pedersen wrote:

> Forkert gruppe
> dk.edb.hardware.drev

drev? Hvad har det med CPU'er at gøre?
--
/Kasper

Fra : Anders pedersen

Dato : 09-11-03 10:32

On Sun, 09 Nov 2003 10:14:31 +0100, Kasper Nordal Lund wrote:

> drev? Hvad har det med CPU'er at gøre?

En fejl
jeg mener
dk.edb.hardware.bundkort

Anders B Pedersen
ved epost fjern NOSPAM.

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-11-03 10:44

"Anders pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote in message

> En fejl
> jeg mener
> dk.edb.hardware.bundkort

Det er muligt, du mener det, men ifølge fundatsen for gruppen her, har
Jesper stillet spørgsmålet i den rigtige gruppe.
mvh
Preben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-11-03 11:00

In article <1hmpm3hk6qugi$.14wet8c2ohcbu.dlg@40tude.net>,
anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk says...
> En fejl
> jeg mener
> dk.edb.hardware.bundkort

Det er på tide at du begynder at læse fundatser, min ven...

http://www.usenet.dk/grupper.pl?dk.edb.hardware.bundkort

FUT:dk.admin.netikette

Fra : Jakob

Dato : 09-11-03 17:44

> En fejl
> jeg mener
> dk.edb.hardware.bundkort

Hvor er det dog trættende med de her "forkert gruppe" posteringer, lad
dog bare være med at svare, det er da helt åbenlyst et spørgsmål der kan
høre hjemme i denne gruppe

Fatter ikke at i gider

Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-11-03 21:35

In article <MPG.1a188d345d1935b598969f@news.get2net.dk>,
nomail@nomail.no says...
> Hvor er det dog trættende med de her "forkert gruppe" posteringer, lad

Anders har nu helt ret i at der bør markeres hvis indlæg havner i en
forkert gruppe - men _KUN_ hvis de er havnet i en forkert gruppe. Hvis
man ikke kan læse fundatser, bør man lade være med at henvise.

> dog bare være med at svare, det er da helt åbenlyst et spørgsmål der kan
> høre hjemme i denne gruppe

Nemlig. Jeg checkede lige med fundatserne inden jeg stillede mit
spørgsmål.

FUT:dk.admin.netikette

Fra : JK

Dato : 09-11-03 10:24

On Sun, 9 Nov 2003 07:30:10 +0100, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>Greetings!
>
>Varmer en Duron vitterligt mere end en Athlon ved samme clockfrekvens ?
>
>Og hvad er den billigste køler til en Duron 1400 ?

Det er næppe forkert gruppe (!).

Nej, det mener jeg slet ikke den gør. Corens areal er lidt mindre, og
det er der nogle, der hænger sig i (varme pr. fladeenhed).

Billigste køler ? det er til gengæld noget af et dumt spørgsmål. Hvad
med at spørge efter bedste og mest lydløse køler til prisen ?

Det er jo da ødelæggende for enhver PC med en støjende køler.

Jeg ville gå efter een med 80 mm blæser. F.eks. spire whisperrock lll
til 75 kr.

mvh

John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-11-03 10:58

In article <2i1sqv4b1lnsfpnuoe2pkvv2m3oapk2kr6@4ax.com>,
junk@mailzone.com says...
> Billigste køler ? det er til gengæld noget af et dumt spørgsmål. Hvad
> med at spørge efter bedste og mest lydløse køler til prisen ?

Jeg er ret ligeglad med om den er lydløs eller ej, den kan ikke høres
alligevel.

Havde jeg ønsket en støjsvag blæser, havde jeg stillet spørgsmålet i
dk.edb.hardware.stoej

> Det er jo da ødelæggende for enhver PC med en støjende køler.

Det er så din holdning.

> Jeg ville gå efter een med 80 mm blæser. F.eks. spire whisperrock lll
> til 75 kr.

Hvad med denne?
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724697901

Fra : Inger & Jesper

Dato : 09-11-03 12:19

Hmm ret hård tone her inde

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-11-03 14:20

In article <3fae2283$0$69945$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
inger.jesper@webspeed.dk says...
> Hmm ret hård tone her inde

Hvad svarer du på?

Fra : arc@na

Dato : 09-11-03 21:11

"Inger & Jesper" <inger.jesper@webspeed.dk> wrote in news:3fae2283$0$69945
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hmm ret hård tone her inde

Velkommen til Usenet...

arc@na
Last time we mixed politics with religion,
people got burned at the stake.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 09-11-03 14:26

JK wrote:
> Jeg ville gå efter een med 80 mm blæser. F.eks. spire whisperrock lll
> til 75 kr.

Jeg ville nappe en Wpire WhisperRock IV til 100,- kr. Den kører jeg selv
med...

--
Martin K

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 09-11-03 14:54

Martin Kirschmeyer wrote:
> Jeg ville nappe en Wpire WhisperRock IV til 100,- kr. Den kører jeg
> selv med...

Spire WhisperRock IV naturligvis...

--
Martin K

Fra : Brian Lund

Dato : 09-11-03 15:27

> Greetings!
>
> Varmer en Duron vitterligt mere end en Athlon ved samme clockfrekvens ?
>
> Og hvad er den billigste køler til en Duron 1400 ?

Duron 1400? Det må være den nye med FSB 133 korrekt? - Den skulle efter
databladet afgive 57 watt varme maximalt, og typisk omkring 45,5, en 1400
Athlon (Ikke XP eller palomino nej) afgiver max 72,1 watt og typisk 64,7, så
nej, den nye duron er en isterning i forhold til ;)

Desuden kan jeg anbefale;
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724717893

Der står, max 1400, men den tror jeg ikke på, jeg er netop skiftet til MIST
Silent twin fra den køler, og min CPU temperatur er steget med 5~7 grader
idle, og 7~10 full load... Og det er kun en Duron 1200 :) - Og silent twin
skulle kunne køle en 2600+!

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-11-03 17:21

In article <3fae4eb7$0$95091$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, geronimo@-
ABCDE-mobilixnet.dk says...
> Duron 1400? Det må være den nye med FSB 133 korrekt? - Den skulle efter

Jeg ved ikke om den er ny, men FSB'en skulle passe.

> nej, den nye duron er en isterning i forhold til ;)

Det undrer mig bare at den ikke står nævnt ved i forbindelse med div.
kølere. Så er det jo svært at sjusse sig frem til hvad man skal bruge.

Fra : Brian Lund

Dato : 11-11-03 08:11

> Jeg ved ikke om den er ny, men FSB'en skulle passe.

> Det undrer mig bare at den ikke står nævnt ved i forbindelse med div.
> kølere. Så er det jo svært at sjusse sig frem til hvad man skal bruge.

Mit gæt er fordi den er helt ny, faktisk er den fra August i år, og jeg så
den første gang på det danske marked her sidst i oktober, så ny er den jo,
sikkert så ny at det er derfor den ikke er angivet ved kølerne :)

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-11-03 18:21

In article <3fb08b84$0$95103$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, geronimo@-
ABCDE-mobilixnet.dk says...
> Mit gæt er fordi den er helt ny, faktisk er den fra August i år, og jeg så
> den første gang på det danske marked her sidst i oktober, så ny er den jo,

Undrer mig bare over at den er svinebillig.

Fra : Brian Lund

Dato : 13-11-03 10:04

> Undrer mig bare over at den er svinebillig.

Jah, men den er jo "langsom" i forhold til de nye AMD CPUer, og det går jo
ikke at den er dyrere end de andre CPUer i den samme hastighedsklasse ;) -
Jeg kan fortælle dig at den findes i 1400, 1600 og 1800 MHz, den sidste har
jeg dog ikke set i DK endnu, jeg har selv undersøgt lidt omkring den, jeg
fandt bla. en side hvor en havde den overclocket til 2,167 GHz (Med
luftkøling)!! Til spil-brug skulle den være så godt som lige så hurtig som
en XP CPU med tilsvarende frekvens :)

Brian