Leje af bil på Costa del Sol
Fra : Ove Juel Hansen

Dato : 08-11-03 16:35

Hej NG,

har fået strikket 8 uger sammen dernede og kunne godt tænke mig at høre
nogle gode råd omkring leje af bil i fra 2 til 8 uger (hele perioden)
hvis altså det er billigt nok?

Hilsen Ove

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 08-11-03 18:10

Hej

"Ove Juel Hansen" <trax@tdcadsl.dk.invalid> wrote:

>har fået strikket 8 uger sammen dernede og kunne godt tænke mig at høre
>nogle gode råd omkring leje af bil i fra 2 til 8 uger (hele perioden)
>hvis altså det er billigt nok?

Hvis du vil leje her hjemme fra, så prøv at kigge på:

www.holidayautos.dk

De virker rimeligt billige.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Bakke

Dato : 08-11-03 19:52

> har fået strikket 8 uger sammen dernede og kunne godt tænke mig at høre
> nogle gode råd omkring leje af bil i fra 2 til 8 uger (hele perioden)
> hvis altså det er billigt nok?

Det billigste er _altid_

www.carjet.com

Prøv det, prøv det !!

www.Hellehollis.com er IKKE billigst - selv om de åbenbart har fået masser
af mennesker til at tro det. Og det er i øvrigt slet ikke et dansk
foretagende ( mere ), men en sammensmeltning - fusion - mellem nogle
medlemmer med navnet Helle fra bilfirmaet Helle fra Jylland og et lokalt
spansk firma ved navn Hollis. Hvoraf sidstnævnte havde klart den største
andel af markedet i Malaga.
Til gengæld har Hellehollis en lavestprisgaranti, som automatisk giver dig 6
Euros i rabat på den pris, du med dokumentation i hånd kan komme med til
dem. Problemet er ikke at få en sådan dokumentatiom - prøv på det nævnte
link - men at få trykfaste garantier for deres garanti. Jeg har selv læst
det i magasinet "Solkysten", som alle, der rejser med Kronerejser,
automatisk modtager i kurven på det foranliggende sæde. Men jeg tog det ikke
med mig hjem, og derfor kan jeg kun nævne det. Men selv uden denne garanti
er Carjet billigere.

Mvh

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-03 21:26

Jeg har flere gange lejet gennem Helle-Hollis. De snakker dansk på kontoret
lige uden for Malaga lufthavn. Der er gratis bus fra lufthavnen til
udlejningskontoret (man skal blot melde det når man booker - det kan gøres
via internettet).

Man får altid stort set nye biler (jeg tror aldrig jeg har lejet en der har
kørt mere end 3500 km).
Afhængig af hvad du er indstillet på at betale: vælg en med aircondition.
Derudover vil jeg foretrække en diesel da den virker knap så "hysterisk" som
en benzin-model der er meget varm.

Tænk iøvrigt over forsikring og selvrisiko. Spaniolere kan generelt ikke
køre bil, ganger selv alle hastighedsgrænser med 2, og biler der har kørt
mere end 100 meter er gennembulede (overdrivelse fremmer forståelsen).

M.v.h. Ole

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 09-11-03 17:42

Hej

"Bakke" <no@thanks.ru> wrote:

>Det billigste er _altid_

>www.carjet.com

Men www.holidayautos.dk er endnu billigere ! - Helt nøjagtigt 160,-
kr. billigere for 7 dages leje af billigste kategori. - take that

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Bakke

Dato : 09-11-03 19:45

Hej Ole,

Nu blev der altså spurgt om 8 ugers leje, og det er muligt du har ret i hvad
du skriver, men jeg tvivler:
Holidayautos tager i følge deres hjemmeside 6000,- for 48 dages leje af
billigste kategori med start 1.12.2003
Carjet tager derimod 615 Euros ( = ca. 4.613 kr med en omregningskurs på
7,5 ). for nøjagtig samme periode.
Altså en besparelse på ca. kr 1.388 kr. i forhold til Holidayautos. Det vil
jeg kalde billigere.
Jeg har altid fået næsten eller helt nye biler hos EUROPA, som er Carjets
lokale samarbejdspartner, og der er selvfølgelig fuld forsikring inkluderet.

( Perioden på 48 dage er valgt fordi Carjets system ikke tillader længere
perioder ved "quotes" over mail og internet.

Tag den ( Fritz )!!

Mvh

Bo

Fra : bj

Dato : 08-11-03 20:33

Kort sagt det er bare for dyrt at leje bil dernede med mindre man er "godt
ved muffen" og har penge nok.....en uge for en lille bil som en citröen Saxo
dx koster omkring 150-170 euro!!!!billigt nej vel?

Jeg har lige været dernede og selvom man vil leje i lang tid er rabatten
derved noget lignende 20euro ialt. JEg har undersøgt mange priser dernede,
det billigste er trods alt at bruge bussen lokalt, det koster stort set
ingenting, dvs. at fx. en tur på 40-50km koster ca. 1-2euro....

Du kan jo ringe hvis du vil....28537344..bjarne

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 08-11-03 22:09

Prøv dem her: http://www.dk-biler.com/

jo, de er på solkysten.

Vi har altid været godt tilfredse.

VH Birgitte

Fra : Chr. L.

Dato : 08-11-03 23:13

"bj" <b.h.jensen_75@mail.dk> wrote in message
> [...]
> det billigste er trods alt at bruge bussen lokalt, det koster stort set
> ingenting, dvs. at fx. en tur på 40-50km koster ca. 1-2euro....

€150 pr uge er da ca hvad det koster at have en god bil herhjemme...4 uger a
€150 = €600 = ca kr 4500, det syntes jeg ikke er dyrt tage i betragtning af
at det er leje bil!!! også selvom det er en mindre bil!.

Chr.

Fra : Ove Juel Hansen

Dato : 09-11-03 10:54

Hej Alle sammen,
jeg takker mange gange for de mange spændende svar, så nu går jeg i gang
med arbejdet
(at finde en bil) - tak for ideerne.
Hilsen Ove