Geforce MX400 i nyere pc
Fra : Søren

Dato : 08-11-03 16:12

Hej

Jeg har forsøgt at sætte et Nvidia geforce mx400 i en næsten ny
Fijisu-Siemens pc med en 2,1 GhZ processor og 512 ddr-ram, men maskinen vil
ikke genkende kortet. Min lillebror siger, at han har læst at kortet ikke
virker med ddr-ram - er dette årsagen (vil helst ikke give lillebroderen ret
;))???

På forhånd tak for hjælpen!

Søren Buhl

Fra : peter

Dato : 08-11-03 19:34

Nej det har ikke noget at gøre med ddr-ram.
Har i installeret driverne fra nvidia??
Er der onboard grafikkort på??

VH Peter

Fra : Søren

Dato : 08-11-03 23:16

"peter" <peterbaFJERNDETMEDSTORT@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det har ikke noget at gøre med ddr-ram.
> Har i installeret driverne fra nvidia??
> Er der onboard grafikkort på??
>
> VH Peter

Jeg har installeret driverne -og der er onboard-grafikkort, men hverken
nvidia eller onboard virker hvos jeg sætter geforce 2-kortet i.

Tak for svar!

Søren Buhl

Fra : /Ole

Dato : 08-11-03 23:30

Du skal nok lumpe onboard kortet af på bundkortet, så skulle det virke.

Rammene har intet med det at gøre, så du har stadig overtaget i familien

/Ole

Fra : Søren

Dato : 09-11-03 12:02

"/Ole" <ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal nok lumpe onboard kortet af på bundkortet, så skulle det virke.
>
> Rammene har intet med det at gøre, så du har stadig overtaget i familien

> /Ole

Betryggende at familiemagten stadig befinder sig på rette sted:). Hvordan
"lumper" man?

Tak for hjælpen!!!

Søren Buhl

Fra : /Ole

Dato : 09-11-03 16:31

Det hedder JUMPE, forøvrigt, sry.

Du skal finde manualen til dit bundkort, og se, om ikke, der er noget, man
kan flytte på det, for at disable onboard kortet, men det var bare et
forslag, jeg har ikke selv oplevet, det skulle være nødvendigt.

Noget andet, du kan gøre, er, at få ind i enhedshåndtering, og fjerne alt,
hvad der er af skærmkort, sluk maskinen, sæt kortet i, og start igen, og se,
om ikke svinet bliver genkendt.

/Ole