Arrownet - lige kommet på hos dem. (Positi~
Fra : Ole

Dato : 08-11-03 15:42

Hej

Jeg har lige skiftet internet udbyder fra TDC 256/128 forbindelse til 349,00
kr. pr. måned.

Vi har nu fået mulighed for i byen hvor jeg bor at komme på gennem kabelnet
og det er så gennem Arrownet.

Indtil nu er jeg meget positiv overrasket og det er jo kun godt.

Først bestilte jeg min opkobling over nettet på deres hjemmeside, og det var
virkelig en nem og overskuelig måde/forklaring over det man bestilte. Man
fik en rigtig god ordre bekræftelse pr. mail.

Siden har jeg faktisk mange gange sendt en mail ind til deres kundeservice
og spurgt om forskellige ting, og hver eneste gang har jeg dagen efter når
jeg kom fra arbejde haft et svar i min mail postkasse på mine spørgsmål.

Forleden dag kom så tekniker og udskiftede mit antennestik som normalt har 2
udgange - 1 til tv og 1 til radio til et antennestik med 3 udgange. Hertil
blev så kabelmodem sat til og videre til computeren.

Efter ca. 10-15 min. var førstegangsindlæsningen af diverse frekvenser til
modem færdig og med gangske få indstillinger på min computer var jeg online
på nettet gennem Arrownets kabelmodem.

Det er en 512/256 forbindelse til kr. 169,00 pr. måned så det er jo helt
anden pris end hvad jeg tidligere har givet for en forbindelse som også var
halv så langsom som nu.

Jeg kan få op til 10 email adresser, hjemmesideplads, og adgang til
nyhedsgruppe som da vist ser ud til at være den samme som jeg havde adgang
til gennem TDC.

Så nu håber jeg bare at min positive oplevelse bare fortsætter, og at
forbindelsen bliver ved at være helt i top som den har været til nu.

Jeg syntes lige jeg ville give min oplevelse her, og håber at det simpelthen
er standarden og at andre har oplevet det samme som jeg.

Mvh.
Ole

Fra : Helmar

Dato : 09-11-03 01:33

Tjaaa Arrownet er god nok vis man ikke spiller OL spil som Everquest eller
lingen, efter at ha kæmped med dem i 2 år om at få en line hvor man ikke går
Linkdeath 2 til 3 gangen om dagen har jeg skifted til Cybercity.

Arrownet gav ishøj kommune skylden og Ishøj kommune gav Arrownet skylden for
den dårlige forbindels der er her i Ishøj. Arrownet gav til lige med mit
hjemme netværk skylden på et tidspunkt, men jeg har ikke haft poblmer siden
jeg hoppe på CC.

Så jeg kan kun sige at Arrownet her i Ishøj ikke er værd at betale for vis
man laver andent end a surfe på netted.

Henrik

Fra : Yam Kazubi

Dato : 09-11-03 10:22

"Ole" <nomail@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Indtil nu er jeg meget positiv overrasket og det er jo kun godt.

Så er starten jo god. For vores vedkommende gik der 2-3 måneder før det var
oppe og køre acceptabelt.

> [...]
> jeg kom fra arbejde haft et svar i min mail postkasse på mine spørgsmål.

Det fungerer faktisk også fint, sålænge du holder dig til de spørgsmål der
drejer sig om brugen af internettet. Min oplevelse (og andres i
boligforeningen) er at så snart der bliver problemer med linjen eller mail
så skal man slås for lydhørhed ved Arrownet.
Telefonsupporten er dybt mangelfuld. Ikke at jeg forventer at der sidder
folk med teknisk viden i den første linje, men de gange hvor linjen faktisk
har været nede har jeg 2 gange meldt fejlen til dem, hvorefter dette er
blevet pure nægtet - da de ikke kunne finde fejl på deres net. Der kan gå op
til 1½ døgn før de melder ud at det er deres system det er galt med - indtil
da får man samme hovedløse besked fra supporten, nemlig at "fejlen sidder i
din maskine- og du kan jo altid prøve at formattere".

> Efter ca. 10-15 min. var førstegangsindlæsningen af diverse frekvenser til
> modem færdig og med gangske få indstillinger på min computer var jeg
online
> på nettet gennem Arrownets kabelmodem.

Husk ikke at gemme dit kabelmodem alt for langt væk - eller vid ihvertfald
hvor hvordan du tager strømmen på det. Jeg har været oppe på at skulle
resette modemet 7-8 gange dagligt. Når det har kørt bedst er det 2-3 gange
ugentligt det skal resettes (er meldt til arrownet - og JA, jeg har forsøgt
at formattere).

> Det er en 512/256 forbindelse til kr. 169,00 pr. måned så det er jo helt
> anden pris end hvad jeg tidligere har givet for en forbindelse som også
var
> halv så langsom som nu.

Til gengæld vil du ved TDC nok opleve lidt mere oppetid end ved Arrownet. Vi
startede i januar 2003 med Arrownet på kabelnettet, og vi har endnu ikke
oplevet en måned uden længerevarende nedbrud (>1 døgn) enten på forbindelsen
eller e-mail.

> Jeg syntes lige jeg ville give min oplevelse her, og håber at det
simpelthen
> er standarden og at andre har oplevet det samme som jeg.

Det synes jeg er smukt gjort. Jeg kender flere som er meget tilfredse med
forbindelsen og ikke har de samme oplevelser som jeg har. Min internet- og
mailforbindelse er blot vigtig for mig i udførelsen af mit arbejde, så
derfor overvejer jeg kraftigt skift til anden udbyder efterhånden.

/YK

Fra : Jens

Dato : 10-11-03 01:23

"Yam Kazubi" <Yam_kazubi@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
gange
> ugentligt det skal resettes (er meldt til arrownet - og JA, jeg har

Prøv at aflæse din signal kvalitet i modemmet. Surf ind på
http://192.168.100.1
Upstream power levet bør ligge mellem 40 - 50 dBmV. Er den væsentligt
højere vil modemmet sende med fuld skrald og på et tidspunkt tabe
forbindelsen. Når du så slukker/tænder vil den komme på igen, hvorefter
historien vil gentage sig.

> [...]
> startede i januar 2003 med Arrownet på kabelnettet, og vi har endnu ikke
> oplevet en måned uden længerevarende nedbrud (>1 døgn) enten på

Det kan umiddelbart tyde på at signal kvaliteten af din antenneforbindelse
er for dårlig, jvf. ovenstående.

> [...]
> mailforbindelse er blot vigtig for mig i udførelsen af mit arbejde, så
> derfor overvejer jeg kraftigt skift til anden udbyder efterhånden.

Hvorfor ikke først kontakte supporten (det er det de er der for !?!), og få
dem til at kigge på din signalkvalitet.

Jens

Fra : Yam Kazubi

Dato : 10-11-03 18:13

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at aflæse din signal kvalitet i modemmet. Surf ind på
> http://192.168.100.1
> Upstream power levet bør ligge mellem 40 - 50 dBmV.

Nu har jeg et Samsung modem, og der er det ikke muligt at aflæse
signalværdierne. Jeg har dog prøvet ved nogle jeg kender, og der ligger
værdierne mellem 30-40 dBmV.

(snip)
> Hvorfor ikke først kontakte supporten (det er det de er der for !?!), og

> dem til at kigge på din signalkvalitet.

Ok, dem har jeg kontaktet til hudløshed. Det bedste råd de gav mig var at
jeg kunne prøve at formattere min computer, for det var sikkert der fejlen
lå. Når modemet går ned og skal resettes kan det ifølge arrownets supportere
ikke ses derovrefra. Derfra skulle det angiveligt se ud som om jeg har fuld
forbindelse.

/YK

Fra : Jens

Dato : 11-11-03 23:57

> "Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg et Samsung modem, og der er det ikke muligt at aflæse
> signalværdierne.

Jeg mener at det i flg. DOCSIS standarden skal være muligt at surfe ind på
http://192.168.100.1 og aflæse modem status, bla. signalværdierne. Det er
selvfølgelig muligt at der er lukket for det fra din udbyders side. Har du
prøvet at surfe ind på adressen, og i givet fald hvad sker der ?

> Jeg har dog prøvet ved nogle jeg kender, og der ligger
> værdierne mellem 30-40 dBmV.
Hvad nytter det når det er dine værdier der er interessante og ikke dine
venners ? Hvis du nu har en upstream power level på 55 dBmV, så er det da
græsk/katolsk hvilke værdier dine venner har, for så har du tydeligvis et
problem.....

> [...]
supportere
> ikke ses derovrefra. Derfra skulle det angiveligt se ud som om jeg har

Bed om at tale (på en konstruktiv måde) med en supporter der kan fortælle
dig mere om signalværdier.

Jens

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-11-03 10:52

>Jeg kan få op til 10 email adresser, hjemmesideplads, og adgang til
>nyhedsgruppe som da vist ser ud til at være den samme som jeg havde adgang
>til gennem TDC.

Vær forberedt at Arrownets newsserver har en kedelig tendens med at æde
visse indlæg fra bestemte personer så mange af indlæggene der kommer
bliver hurtigt "sorte"
Flemming Jacobsen

Fra : Jens

Dato : 11-11-03 23:31

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Vær forberedt at Arrownets newsserver har en kedelig tendens med at æde
> visse indlæg fra bestemte personer så mange af indlæggene der kommer
> bliver hurtigt "sorte"

Arrownet hart ingen news server, det er uni-c`s de lejer sig ind på.

Mvh Jens2 (som bøvler med arrownet igen nu.)

Fra : Ole

Dato : 12-11-03 17:51

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Mvh Jens2 (som bøvler med arrownet igen nu.)

Hvad problemer har du med arrownet.?

Fra : Jens

Dato : 13-11-03 00:35

> Hvad problemer har du med arrownet.?

En 1024/512 linie via FWA kører 1600-1100 / 550 - 7 kbit/s, det første er
ok, men uploaden på under 10kbit er lige i underkanten.

Dog skal det siges at supporten har oppet sig en del denne gang, der bliver
tilsyneladende, endog seriøst, gjort et forsøg på at finde fejlen......

Mvh Jens2