"Yam Kazubi" <Yam_kazubi@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:boogpa$dff$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:3faeda73@news.wineasy.se...
>
> > Prøv at aflæse din signal kvalitet i modemmet. Surf ind på
> >
http://192.168.100.1
> > Upstream power levet bør ligge mellem 40 - 50 dBmV.
>
> Nu har jeg et Samsung modem, og der er det ikke muligt at aflæse
> signalværdierne.
Jeg mener at det i flg. DOCSIS standarden skal være muligt at surfe ind på
http://192.168.100.1 og aflæse modem status, bla. signalværdierne. Det er
selvfølgelig muligt at der er lukket for det fra din udbyders side. Har du
prøvet at surfe ind på adressen, og i givet fald hvad sker der ?
> Jeg har dog prøvet ved nogle jeg kender, og der ligger
> værdierne mellem 30-40 dBmV.
Hvad nytter det når det er dine værdier der er interessante og ikke dine
venners ? Hvis du nu har en upstream power level på 55 dBmV, så er det da
græsk/katolsk hvilke værdier dine venner har, for så har du tydeligvis et
problem.....
> (snip)
> > Hvorfor ikke først kontakte supporten (det er det de er der for !?!),
og
> få
> > dem til at kigge på din signalkvalitet.
> >
>
> Ok, dem har jeg kontaktet til hudløshed. Det bedste råd de gav mig var at
> jeg kunne prøve at formattere min computer, for det var sikkert der
fejlen
> lå. Når modemet går ned og skal resettes kan det ifølge arrownets
supportere
> ikke ses derovrefra. Derfra skulle det angiveligt se ud som om jeg har
fuld
> forbindelse.
Bed om at tale (på en konstruktiv måde) med en supporter der kan fortælle
dig mere om signalværdier.
Jens