pedigree god/dårlig mad
Fra : Conni Enevoldsen

Dato : 08-11-03 13:16

Hejsa
er det et godt hundefoder pedigree pall eller er det dårlig , foder nu med
hills men pelsen er meget tør hunden klør sig [ ikke lopper] har en belgisk
hyrde hund på 6 mdr. det er min søster hund hun vil begynde at foder med
pedigree mens jeg siger at det ikke er godt foder hun mener at der er det
samme i som i hills hvad mener i ??
v. h conni

Fra : Kurt Becher

Dato : 09-11-03 18:51

Conni Enevoldsen wrote:
> [...]
> begynde at foder med pedigree mens jeg siger at det ikke er godt
> foder hun mener at der er det samme i som i hills hvad mener i ??

Hejsa

Pedigree sorterer ikke under min top 5. Det er i hvert fald ikke det samme
som Hill's.

Hvad med Eukanuba eller Royal Canin, hvis du er sikker på at det er foderet,
det er galt med? Det behøver jo ikke at være foderallergi!

Hvilken Belgisk Hyrdehund er det? Hvilken slags Hill's giver du den?

By the way... Hvis der skulle være det samme i Pedigree som i Hill's,
hvorfor så skifte???????

MVH

Fra : mathilde

Dato : 09-11-03 21:12

"Conni Enevoldsen" skrev d. 08-11-03 13:16 dette indlæg :

Hej,

Jeg tænker: hvor tit er hunden i bad? Det kan nemt give tør hud.
Mange udehunde, kan have problemer med at være indehunde, altså de får
pelsproblemer.

Men fodermærkerne er en jungle uden lige.
Vi har været mange mærker igennem, og der er ikke noget vejledende. Det
der er godt for den ene hund er skidt for den anden.
Du må prøve dig frem, og hele tiden prøve i perioder på omkring 3-4
måneder før du skifter til et nyt foder, først da ser du den fulde
effekt. Selvfølgelig hvis hunden begynder at klø sig ekstra, så skift
tilbage til det oprindelige, eller til et nyt.
Dyrlægerne og dyrehandlerne har de gode fodermærker. Den pedigree
dyrehandleren har er ikke den samme som den supermarkedet har.
Jeg sværger selv til Olivers eller Hills.

Men gå da lige en tur til dyrlægen med hunden så de kan kigge nærmere på
huden.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-11-03 10:23

"Conni Enevoldsen" <conni-enevoldsen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> pedigree mens jeg siger at det ikke er godt foder hun mener at der er det

Jeg har ikke fidus til Pedigree.
Til en hund med tør pels vil jeg helt klar prøve Purina Pro-Plan Performance
som er en kvalitetsfoder med et højt indhold af protein og fedtstof som er
godt for pelsen.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 12-11-03 22:52

Conni Enevoldsen <conni-enevoldsen@get2net.dk> skrev:
> [...]
>klør sig [ ikke lopper] har en belgisk
>hyrde hund på 6 mdr. det er min
>søster hund hun vil begynde at foder med

--Min hund (flatcoated collie) på 8 år har stort set altid fået
Pedigree foder. Vi er for kort tid siden gået over til den nye
SENIOR fuldfoder og den er hunden meget glad for. Den har aldrig
haft hud- eller pelsproblemer.
Mvh.
Lisbeth

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-11-03 10:01

"Lisbeth Sejberg" <fennec@post5.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Pedigree foder. Vi er for kort tid siden gået over til den nye
> SENIOR fuldfoder og den er hunden meget glad for. Den har aldrig

Kan vi ikke se nogle billeder af den. Der er jo mig bekendt collie meget
langt tilbage i flatterne, så det kunne da være spændende at se den.

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 13-11-03 12:41

Christian B. Andresen <nobody@domain.country> skrev

>Kan vi ikke se nogle billeder af
>den. Der er jo mig bekendt collie meget
>langt tilbage i flatterne, så det
>kunne da være spændende at se den.

--Tænkte nok det vakte nysgerrighed Hendes far er såmænd en
ganske alm. langhåret collie og moren en korthåret collie. Men en
dejlig hund, der altid er glad og ikke fejler noget. Så jeg tager
chancen og fodrer fortsat med Pedigree.
Mvh.
Lisbeth

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-11-03 12:43

On 12 Nov 2003 21:51:33 GMT, Lisbeth Sejberg <fennec@post5.tele.dk>
wrote:

> [...]

,,der er mange biprodukter i pedigree ! der er næsten intet rigtigt
kød i , det kan godt være at hunden vil have det godt med det, men små
børn vil også have det godt med at spise røde pølser men efter nogle
år bliver de jo nok syge og de bliver nok ikke lige så gammle som dem
der spiser sund mad. Jeg ville aldrig fodre med det