Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nyt forum for digitalfotografer
Fra : Morten

Dato : 08-11-03 01:26

Hej alle,

Jeg vil lige tillade mig at gøre reklame for mit nye website - Håber
det kan accepteres.

Jeg har oprettet sitet www.digitalfotograferne.dk, og det skulle gerne
blive Danmarks bedste forum for os der fotografer digitalt.

Det er selvfølgelig gratis, der er ikke sponsorer, og det er nemt.

Håber I wil kigge forbi.

Mvh
Morten Jensen
www.digitalfotograferne.dk

Fra : erik

Dato : 08-11-03 11:15

Hvorfor dog starte endnu et nyt forum? Jo flere forskellige fora der bliver,
jo mindre trafik bliver der på hver, og jo flere steder skal man frekventere
for at se det hele. ikke hensigtsmæssigt hvis du spørger mig.

vh
Erik

Fra : emj

Dato : 08-11-03 13:00

On Sat, 8 Nov 2003 11:15:05 +0100, "erik" <NOSPAM_epv@get2net.dk>
wrote:

>Hvorfor dog starte endnu et nyt forum? Jo flere forskellige fora der bliver,
>jo mindre trafik bliver der på hver, og jo flere steder skal man frekventere
>for at se det hele. ikke hensigtsmæssigt hvis du spørger mig.

Det er da en total privat sag, om man vil oprette et fotoforum. Det
kan umuligt genere nogen overhovedet.

Hilsen emj
--
http://home2.inet.tele.dk/elje/galleri/

Fra : Klaus Madsen

Dato : 08-11-03 13:38

"emj" <emj@adresseløs.dk> wrote in message

> Det er da en total privat sag, om man vil oprette et fotoforum. Det
> kan umuligt genere nogen overhovedet.

Og det kunne jo være at Morten´s nye Forum havde noget de andre ikke har.
Prøv at kigge på det inden du dømmer, det er faktisk ret fedt.
Jeg syntes det er helt kanon Morten, tak for det.

Mvh. Klaus

Fra : erik

Dato : 08-11-03 17:10

Desværre for Morten er jeg ret sikker på at hans fora lider en krank skæbne
som 1000-sinde andre lignede tiltag. Efter en kort periode med nyhedens
interesse dør trafikken ud og alle vender tilbage til de centrale
nyhedsgrupper med stor trafik. Nå, fred være med Morten og hans fora.

vh
Erik

Fra : Christian

Dato : 09-11-03 01:58

On Sat, 8 Nov 2003 13:38:05 +0100, "Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx>
wrote:

>Og det kunne jo være at Morten´s nye Forum havde noget de andre ikke har.
>Prøv at kigge på det inden du dømmer, det er faktisk ret fedt.
>Jeg syntes det er helt kanon Morten, tak for det.

Mig generer det heller ikke, at der dukker nye fora op. Men når en
sådan hjemmeside vil lægge cookies på min disk, så bakker jeg ud - og
giver min Norton Internet Security ordre til at huske, at her er en
hjemmeside, jeg *aldrig* vil besøge. Og jeg tror, der er flere, der
gør det samme. Hvad skal det til med alle de cookies? De begrænser
bare brugerkredsen.
--
czj (Remove _væk_ from e-mail address)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-11-03 10:26

Christian wrote:

> Mig generer det heller ikke, at der dukker nye fora op. Men når en
> sådan hjemmeside vil lægge cookies på min disk, så bakker jeg ud -

Det er langt smartere at lade sitet tro at du modtager den/de
cookies det sender dig, og så lade dem forsvinde i dev.null

De gode browsere har en cookie styrings funktion, hvor man kan
beslutte hvilke sites, der skal accepteres og gemmes cookies fra,
hvis man bruger BetteBlød's browser som ikke gi'r mulighed for
fravalg af cookies, så kan man låse den fil hvor cookies bliver
skrevet ind i, så den ikke kan ændres...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Christian

Dato : 09-11-03 14:12

On Sun, 09 Nov 2003 10:25:59 +0100, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
>fravalg af cookies, så kan man låse den fil hvor cookies bliver
>skrevet ind i, så den ikke kan ændres...

Jeg styrer det også uden problemer (bl.a. med Norton Internet
Security), men når jeg tvivler på det aktuelle behov siger jeg stop,
og for ikke at skulle sige ja eller nej hver gang, siger jeg det een
gang for alle.

Som jeg har svaret Tommy: Vi er off topic og bør vel ikke fortsætte
her.
--
czj (Remove _væk_ from e-mail address)

Fra : Tommy Jensen

Dato : 09-11-03 10:49

On Sun, 09 Nov 2003 01:57:48 +0100, Christian
<chr.jessen@tdc_væk_adsl.dk> wrote:

> [...]
>hjemmeside, jeg *aldrig* vil besøge. Og jeg tror, der er flere, der
>gør det samme. Hvad skal det til med alle de cookies? De begrænser

Hvad har du imod cookies? Du begrænser bare din egen online
fornøjelse.

Det vil sige du aldrig besøger:

adobe.com
amazon.com
bhphotovideo.com
dpreview.com
google.com
jubii.com
microsoft.com

bare for at nævne et par stykker. Alle disse lægger en cookie.

Til det kan du tilføje stort set alle discusions fora der næsten altid
benytter en cookie til at huske hvilke tråde man har læst.

For god ordens skyld jeg bryder mig heller ikke om de cookies der
bruges i forbindelse med banners, popups og deslignende. Men jeg har
intet imod cookies der tjener et specifikt formål såsom at huske
hvilke artikler man har læst på et site etc.

MVH Tommym

Fra : Christian

Dato : 09-11-03 14:03

On Sun, 09 Nov 2003 10:48:30 +0100, Tommy Jensen <toj@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>
>Til det kan du tilføje stort set alle discusions fora der næsten altid
>benytter en cookie til at huske hvilke tråde man har læst.

Jo, jeg benytter disse, plus en lang række flere, men mener selv, jeg
har kontrol over, hvad der foregår. Jeg reagerer kun, når jeg synes
vi kommer for langt ud - som for eksempel en fotograf, der lægger sine
billeder på nettet og kræver at få adgang til min disk, hvis jeg vil
se dem.

> [...]
>intet imod cookies der tjener et specifikt formål såsom at huske
>hvilke artikler man har læst på et site etc.

Personlig er jeg glad for, at jeg kan konstatere kravet om at få lov
at lægge en cookie på min disk, og at jeg kan bestemme, om jeg vil
acceptere det eller ej. Jeg bilder mig ikke ind, at jeg kan
identificere hvilket specifikt formål, der ligger bag kravet

Vi er ganske givet off-topic her, og jeg synes ikke vi skal bruge mere
tid på spørgsmålet.
--
czj (Remove _væk_ from e-mail address)

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-11-03 18:41

emj wrote:

> Det er da en total privat sag, om man vil oprette et fotoforum.
> Det kan umuligt genere nogen overhovedet.

Og det er ganske frivilligt om man vil sende et indlæg på usenet. Men
når man gør det risikerer man at folk fortæller hvad de mener om ens
ideer.

Jeg er forøvrigt enig med erik. Jeg kan ikke se ideen i at have endnu
et forum at besøge, hvis det ikke har et eller andet særligt at byde
på. Det kan da godt være at det aktuelle forum med tiden bliver godt,
men hvorfor ikke bruge energien på at gøre et af de eksisterende fora
bedre?
--
JPEGCrops 0.6.5 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-11-03 22:00

Toke Eskildsen wrote:

> [...]
> på. Det kan da godt være at det aktuelle forum med tiden bliver godt,
> men hvorfor ikke bruge energien på at gøre et af de eksisterende fora

Jeg har endnu til gode, at se et web-baseret fora, hvor den tek-
niske funktionalitet bare når UseNet til sokkeholderne.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten

Dato : 08-11-03 21:12

Hej Erik,

Jeg følte ikke at der findes et andet tilsvarende forum i DK, og det
var formålet med oprettelsen at få samlet "alt på et sted".

Det er et privatprojekt, og jeg har ingen kommercielle interesser, men
er selvfølgelig interesseret i at få lavet et godt forum til gavn for
alle

Hilsen
Morten

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-11-03 21:50

Morten wrote:

> Håber I wil kigge forbi.

Jeg må beklageligvis sige, at dit site er smækfyldt med fejl, som
gør, at det kun fungerer i Internet Explorer.

Prøv at gøre det kompatibelt med html-standarden, brug evt. flg.
services: http://bobby.watchfire.com og http://validator.w3.org/

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-11-03 10:05

On Sat, 08 Nov 2003 21:50:11 +0100, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Jeg må beklageligvis sige, at dit site er smækfyldt med fejl, som
>gør, at det kun fungerer i Internet Explorer.

Kommentaren er desværre relevant. Menuen t.v. der er vejen videre,
fungerer ikke i min opera 7.21, med aktiv javascript, på windåze og
antagelig så heller ikke på flere brusere og platforme. Men den virker
i ie og mozilla.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-11-03 10:40

Peter Loumann wrote:

> [...]
> fungerer ikke i min opera 7.21, med aktiv javascript, på windåze og
> antagelig så heller ikke på flere brusere og platforme. Men den virker

Forsiden er noget amatørklamp, men resten af sitet virker fint
nok, men det er jo også noget open source PHP, som man frit kan
hente på nettet, og open source og PHP programører kunne aldrig
drømme om at lave noget, som kun virker i BetteBløds browser.

Man kan bare springe forsiden over, så kører det...
http://www.digitalfotograferne.dk/forum/index.php

Men sites betingelser er godt nok en tak for stramme til min
smag, det er rene BigBrother tilstande, jeg er ikke meget for
debatter, hvor der er en moderator som er meningspoliti.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 09-11-03 11:04

On Sun, 09 Nov 2003 10:40:05 +0100, Niels Ebbesen

> [...]
>smag, det er rene BigBrother tilstande, jeg er ikke meget for
>debatter, hvor der er en moderator som er meningspoliti.

Det er jo bare en standard TOS det er ikke ensbetydende med at der
censureres. Den TOS er der kun for at kunne holde debatten sober.

Jeg har selv et site der benytter samme forum og næsten samme TOS
fordi jeg vil forbeholde mig retten til at fjerne anstødelige
udtalelser eller spam. Jeg har dog kun benyttet mig at det 2-3 gange i
løbet af 2 år og 2 af gangene har det været fordi en idiot fik lyst
til at masse poste reklamer.

Du siger du ikke kan lide moderatorer? Hvad så med de selvbestaltede
moderatorer som huserer her på usenet? De er da mere irriterende, men
man ved ikke hvem de er og der er ofte flere som er uenige osv. Så er
det da bedre at det på forhånd er kendt hvem der har lov til at
moderere ud fra et sæt kendte regler.

MVH Tommy

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 09-11-03 11:37

Tommy Jensen wrote:

> Det er jo bare en standard TOS det er ikke ensbetydende med at der
> censureres. Den TOS er der kun for at kunne holde debatten sober.

Jeg synes den måske er lidt vel gummiparagraffet, men jeg kan udmærket
forstå den er skrevet sådan. Når man har et debatforum bliver man også
nædt til at sikre sig at man kan styre det - specielt hvis folk
begynder at dele serial numre eller lignende der måske ikke er
ulovligt, men helt sikkert problematisk.

> Du siger du ikke kan lide moderatorer? Hvad så med de
> selvbestaltede moderatorer som huserer her på usenet?

De er ikke moderatorer: De må ikke fjerne indlæg (medmindre du snakker
om en af de to-tre grupper under dk.*, der vitterligt har moderatorer,
men de er ikke selvbestaltede).

Fra : Morten Bested

Dato : 09-11-03 14:48

Det er da utrolig så negativ du er i dine utalelser. "forsiden er noget
amatørklamp" ... har du ikke noget mere konstruktivt at sige, vil det være
bedst du slet ingenting siger. Inden du kaster dig ud i alt muligt med
andres hjemmesider, så bør du nok også lige tjekke din egen:
den overholder absolut ingen standarder, den er opbygget med tabeller og
frames!! .... og så er det skam heller ikke noget grafisk prængene, det er
helt sikkert.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-11-03 17:02

Morten Bested wrote:

> Det er da utrolig så negativ du er i dine utalelser. ...cut...

Tja jeg siger hvad jeg mener, hvis du ikke ka' li' mine meninger,
så spring dem over...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Bested

Dato : 09-11-03 17:52

Nej.. jeg har ikke lyst til at springe dem over, for jeg kan ikke se nogen
grund til at være så negativ over for ALT. Så snart du kan rage ned på
noget, så er du der med det samme! Kan godt lide at kaste med sten, selvom
du bor i et glashus? underligt nok har du lige cuttet efter den første
sætning

Btw... jeg tror at Morten kan bruge det til noget, hvis du er mere
konstruktiv og siger hvad der kan gøres, for at få det endnu bedre. I stedet
for konstant at rage det ned.

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 09-11-03 18:04

> Men sites betingelser er godt nok en tak for stramme til min
> smag, det er rene BigBrother tilstande, jeg er ikke meget for
> debatter, hvor der er en moderator som er meningspoliti.

Alt det tekniske ved jeg intet om, men sitet virker fint for mig.
Jeg synes det er en god idé, og der er mange emner samlet på et sted, så der
er mange muligheder og gode råd.
Hvad angår moderationen så kan jeg heller ikke se der er noget galt i dét?
Hvis man har et site man ikke ønsker skal mudres til i intriger og gammelt
nag fotografer imellem, er det da helt okay at slette indlæg.

Dem der vil slås, kan gå i brokkassen på fotokritik, eller andre steder.

Vh Matilde

Fra : Tommy Jensen

Dato : 09-11-03 18:29

On 7 Nov 2003 16:26:11 -0800, junk@haslov-jensen.dk (Morten) wrote:

>Mvh
>Morten Jensen
>www.digitalfotograferne.dk

Morten, mht fejlen "Critical error" vil jeg foreslå at du enabler
debug mode (hvis du ikke allerede har gjort det). Så er det muligt at
du får flere oplysninger om hvad problemet reelt er.

Du enabler debug ved at rette i includes/constants.php

Find

// Debug Level
define('DEBUG', 1); // Debugging on

Hvis linien kommenteres ud er der IKKE debug.

Så skulle der gerne vises mere information ved fejl.

MVH Tommy