Andet multimedie
bentjuul 3670
transperent baggrund
Fra : viby

Dato : 07-11-03 20:21

Hej - håber det er det rigtige sted jeg spørger.
Er ved at lave hjemmeside, men har et grafisk spørgsmål.
Jeg har lavet en transperent baggrund (gemt som gif.) som, som skal bruges
som baggrund i en tekstbox.
Når jeg sætter den ind i Note Tab er den ikke transperent.
Er der en som vil fortælle mig hvordan jeg skal gøre det.
Tak - Viby

Fra : emj

Dato : 07-11-03 23:37

On Fri, 7 Nov 2003 20:20:51 +0100, "viby" <viby@noname.dk> wrote:

>Når jeg sætter den ind i Note Tab er den ikke transperent.

HVIS du har lavet den transparent, så ER den transparent, når den
bliver sat ind i den browser.
Hilsen emj

--
http://home2.inet.tele.dk/elje/galleri/

Fra : viby

Dato : 09-11-03 14:36

"emj" <emj@adresseløs.dk> skrev i en meddelelse

> HVIS du har lavet den transparent, så ER den transparent, når den
> bliver sat ind i den browser.
> Hilsen emj
>
> --
> http://home2.inet.tele.dk/elje/galleri/

Hvis du læste mit spørgsmål så skrev jeg at det er den IKKE - og at jeg
gerne ville have hjælp - ikke overflødige kommentarer.
Viby

Fra : Max

Dato : 09-11-03 15:03

Hej Viby

> Når jeg sætter den ind i Note Tab er den ikke transperent.
> Er der en som vil fortælle mig hvordan jeg skal gøre det.

Problemet er nok at den som det bliver sagt ikke er transperent,
kunne du evt. fortælle hvilket program den er lavet i ?

Mvh Max

Fra : viby

Dato : 09-11-03 15:16

> Hej Viby

> Problemet er nok at den som det bliver sagt ikke er transperent,
> kunne du evt. fortælle hvilket program den er lavet i ?
>
> Mvh Max

Hej Max
Jeg laver den i Paint Shop Pro
300px x 200px og 30% tranperent.(sorry jeg glemte det med 30%)
gemmer i: Export: gif optimizer osv.
Når jeg tager den frem i PSP er den ikke transprent.
Det er den heller ikke i Note Tab.
Hilsen Viby

Fra : Max

Dato : 09-11-03 17:39

Hej Viby

> 300px x 200px og 30% tranperent.(sorry jeg glemte det med 30%)
> gemmer i: Export: gif optimizer osv.
> Når jeg tager den frem i PSP er den ikke transprent.
> Det er den heller ikke i Note Tab.

De to programmer understøtter vel ikke variabel gennemsigtighed,
jeg kender desværre ikke nogen af dem og kan ikke svar bedre.

Mvh Max

Fra : viby

Dato : 09-11-03 18:14

> De to programmer understøtter vel ikke variabel gennemsigtighed,
> jeg kender desværre ikke nogen af dem og kan ikke svar bedre.
>
> Mvh Max

Hej Max
Tak for hjælpen - jeg er på sporet - men er ret ny med de her ting.
Hilsen Vibeke