Nokia 3210 opladningsproblem
Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 15-04-01 01:01

Hep,

Jeg har en 3210'er med et lille opladningsproblem..

Når jeg lader mobilos HELT op (og der på et tidspunkt står i displayer at
batteriet er ladt fuldt op), så når jeg tager laderen ud, går der MAX 2
minutter, så er den nede på 3 streger..

5 minutter senere er den nede på 2 streger..

Nu vil nogen sikkert sige at batteriet er for gammel eller at den er blevet
overopladet eller lign..

Mobilen er UNDER en måned gammel, og da det er et Ni-MH (Nikkel-MetalHybrid)
batteri, kan det tåle at man sjat-lader på det, og det kan IKKE
overoplades..

Det er kun Ni-Cd (Nikkel-Cadmium) batteriet, som i teorien SKAL aflades
fuldt, før det må oplades igen, samt at det skal fjernes fra opladeren, når
det er opladt

Nogen der ved hvad der er galt, og hvordan det kan løses??

Fra : Møgelmose

Dato : 15-04-01 09:54

Min bror havde det samme problem...
Vi af hjalp det på en lidt sjov måde.
Han byttede nemlig batteri med mig i 3 dage og i min telefon holdt den fint
strøm så der var ingen problemer
Jeg lavede også en test af det via netmonitor og den viste at det ikke var
slidt overhovedet (mellem o og 33 % slidt) og da han fik det igen de 3 dage
efter virkede det fint og det holder nu strøm
så prøv at bytte batteri med en det er mit forslag det kan også være at det
bare er en "smutter" fra fabrikkens side prøv at teste den i netmonitor det
er menu 20 eller 23 de første to tal i tredje linie enten står der 33, 66
eller 99 33 betyder mellem 0 og 33 procent slidt og 66 betyder 34 og 66 og
99 betyder at det er lige til at smide væk..!
Håber at dette kan hjælpe
Jeg skulle måske sige at hans var fra tilbuddet i sommers fra SONOFON med
799 (han fik den så godtnok låst op...)
Og min var 2 uger gammel (oplåst wanna-save)....

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk

Fra : jan steen sørensen

Dato : 16-04-01 13:03

> [...]
>minutter, så er den nede på 3 streger..
>
>5 minutter senere er den nede på 2 streger..

Bat. indikator viser spænding og ikke kapaciteten som er den vigtigste.
Prøv evt. at køre den helt tom for strøm (indtil den slukker selv) og lad
den op til 100%, lad den derefter helt af igen - efter ca 2-3 gange vil den
være helt på toppen igen. Ellers er batt. sansynligvis defekt.

Når du aflader bat. - hold evt. øje med hvor lang tid der går inden den
dør.. - nogle gange kan den godt køre på een streg i 2 dage...
det er ikke sikkert at indíkator viser korrekt.
Jan

Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-04-01 16:33

On Sun, 15 Apr 2001 02:00:48 +0200, "*DrømmeFyren*"
<VarmeSoeges@hotmail.com> wrote:

>Det er kun Ni-Cd (Nikkel-Cadmium) batteriet, som i teorien SKAL aflades
>fuldt, før det må oplades igen, samt at det skal fjernes fra opladeren, når
>det er opladt

Det er ikke helt rigtigt... Det eneste batteri, man kan "klatlade" på
et lithium-ion batterier. Hvis man vil bevare sit nikkel-metalhybrid
batteri skal det også af og til aflades helt, inden det genoplades.

Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ#: 9178476
http://h2ns.dk

Fra : Anders R

Dato : 17-04-01 16:39

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> minutter, så er den nede på 3 streger..
>
> 5 minutter senere er den nede på 2 streger..

Hej,

Jeg har et lignede problem med min 3210 fra Wanna-Save.
Den holder godtnok omkring en dags tid før den er flad. Har nu ladet
telefonen gå helt tør for strøm 2 gange og dette har medført at der ikke har
været problemer de sidste 2 opladninger.

Prøv at have telefonen tændt til den selv slukker, måske hjælper det!

Hilsner
Anders