Problemer med RAM
Fra : Jakob Larsen

Dato : 07-11-03 15:25

Hejsa
Jeg har købt 256 MB Kingston Value SD-RAM til mit gamle Abit BH-6 keyboard.
Desværre ser BIOS kun halvdelen - 128 MB. Defekt RAM (?) eller har I evt.
nogle ideer til hvad man kunne pille ved i BIOS. Motherboard'et har den
nyeste BIOS version.
På forhånd tak for hjælpen
Jakob

Fra : JK

Dato : 07-11-03 15:42

On Fri, 7 Nov 2003 15:25:26 +0100, "Jakob Larsen" <jkrogh@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Desværre ser BIOS kun halvdelen - 128 MB. Defekt RAM (?) eller har I evt.
>nogle ideer til hvad man kunne pille ved i BIOS. Motherboard'et har den

Det er fordi BX-chipset kun understøtter low-density ram. Det kendes
på at have mindst, er det 4 kredse pr. side, husker ikke mere. Du skal
have noget ældre ram, helst dobbeltsidigt.

Prøv at bytte, eller www.qxl.dk

mvh

John

Fra : Jakob Larsen

Dato : 09-11-03 11:40

> [...]
> på at have mindst, er det 4 kredse pr. side, husker ikke mere. Du skal
> have noget ældre ram, helst dobbeltsidigt.

Tak for svaret, John.
Jakob