Andet multimedie
bentjuul 3670
Konverteringsværktøj
Fra : Thomas Damgaard

Dato : 06-11-03 20:33

Hej,

Jeg leder efter et lille tool til at konvertere billeder fra et format til
et andet.

Det skal mindst kunne konvertere til Gif, PNG, Bitmap og Jpeg.

Jeg er ret glad for at bruge ACDSee Classic, men dette kan ikke konvertere
til Gif og PNG.
Jeg ved at den store ACDSee kan dette, men jeg vil ikke betale så meget og
desuden synes jeg at den store ACDSee er blevet ALT for stor og "kan for
meget".

Kan I anbefale noget?

Kan man evt. på en måde få ACDSee Classic til at kunne konvertere til gif og
png?

Mvh
Thomas Damgaard

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 06-11-03 20:40

Fik jeg sagt at det meget gerne må være gratis? :)

Fra : Nielsen

Dato : 06-11-03 21:09

"Thomas Damgaard" <merlin@sprex.dk> skrev i en meddelelse news:3faaa386$0$95017$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Fik jeg sagt at det meget gerne må være gratis? :)

Nej det gjorde du ikke

Men prøv denne her http://www.irfanview.com/
og husk at hente plugin pakken også.

Mvh Ole Lykke

Fra : Dan Stanley\(9900\)

Dato : 06-11-03 21:00

> [...]
>
> Kan I anbefale noget?
>
> Kan man evt. på en måde få ACDSee Classic til at kunne konvertere til gif

Mon den her fætter kan gøre ovenstående ....gratis?!
irfanview

http://www.irfanview.com/

Fra : Nielsen

Dato : 06-11-03 21:12

Hej

Dit indlæg var ikke røget ind hos mig da jeg skrev.

Mvh Ole Lykke

Fra : Bjarne Aabrandt

Dato : 07-11-03 14:30

"Thomas Damgaard" <merlin@sprex.dk> wrote in

> Jeg leder efter et lille tool til at konvertere billeder fra et format
> til et andet.
>
> Det skal mindst kunne konvertere til Gif, PNG, Bitmap og Jpeg.

Du kunne prøve med XnView, det er gratis at bruge for private og det klarer
selv at installation med danske menuer.
Du kan finde det her:
http://www.xnview.com

/Bjarne Aabrandt

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 10-11-03 09:46

"Thomas Damgaard" <merlin@sprex.dk> writes:
>Jeg leder efter et lille tool til at konvertere billeder fra et format til
>et andet.
>
>Det skal mindst kunne konvertere til Gif, PNG, Bitmap og Jpeg.

Til mac findes der det geniale GraphicConverter.
Findes på www.mothsoft.dk

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 10-11-03 11:00

Frank Løkkegaard wrote:
> Til mac findes der det geniale GraphicConverter.
> Findes på www.mothsoft.dk

fedt program ser det ud til.

Men jeg kører windows.
Findes der noget lign. hertil?

Thomas Damgaard

Fra : Max

Dato : 10-11-03 17:42

Hej Thomas

> Men jeg kører windows.
> Findes der noget lign. hertil?

Kik her, måske kan det bruges

http://www.ggcomputer.com/converter-convert-gif.htm

Mvh Max

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-11-03 20:57

On Mon, 10 Nov 2003 11:00:27 +0100, "Thomas Damgaard" <tdn@sprex.dk>
wrote:

>Men jeg kører windows.

En værdifuld oplysning!

http://www.irfanview.com/

er et geni til filformater - hvis man henter all plugins kan det endnu
flere. Det er ikke nogen dedikeret konverter, snarere en viewer, men
det kan (batch-)konvertere fra (næsten) hvadsomhelst til (næsten)
hvadsomhelst og gør det rigtig godt. Og så er det gratis, lynhurtigt
og meget lidt plads- og systemkrævende.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 11-11-03 08:09

Peter Loumann wrote:

> En værdifuld oplysning!
>
> http://www.irfanview.com/

Det er bare ikke så fedt når nu jeg har købt ACDSee Classic og er glad for
den som viewer.
Så gider jeg ikke have IrFanView som viewer i stedet.
Jeg synes ikke at IrFanView kan måle sig med ACDSee Classic. Sorry, men jeg
kan bedre lide at browse med ACDSee.

Thomas Damgaard

Fra : emj

Dato : 11-11-03 10:48

On Tue, 11 Nov 2003 08:09:22 +0100, "Thomas Damgaard" <tdn@sprex.dk>
wrote:

>Det er bare ikke så fedt når nu jeg har købt ACDSee Classic og er glad for
>den som viewer.
>Så gider jeg ikke have IrFanView som viewer i stedet.

IrfanView skal man have installeret.
Hilsen emj

--
http://home2.inet.tele.dk/elje/galleri/

Fra : Peter Loumann

Dato : 11-11-03 16:22

wrote:

>Det er bare ikke så fedt når nu jeg har købt ACDSee Classic og er glad for
>den som viewer.

Det er der intet der hindrer dig i.

>Så gider jeg ikke have IrFanView som viewer i stedet.

Det tvinger den dig heller ikke til.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 10-11-03 12:43