Logitech mus - levetid på batterier ??
Fra : Evaluator

Dato : 06-11-03 17:55

Jeg har brugt en formue på en "optisk trådløs mus", men levetiden på
et sæt batterier er 2-3 uger. Skal det virkelig være sådan??

Og når jeg så skifter batterier, skal PC'en vendes 2-3 gange, før den
får taget fat igen ....??? 'Connect' dimsen gør ingen forskel!!

/Jep

Fra : Stig Mogensen

Dato : 06-11-03 18:15

Evaluator wrote:

> [...]
>
> Og når jeg så skifter batterier, skal PC'en vendes 2-3 gange, før den
> får taget fat igen ....??? 'Connect' dimsen gør ingen forskel!!

Jeg har en;
http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=6&CONTENTID=5006&ad=smpr6583_emea_cltrackmanopt_302003&countryid=4&languageid=15

Og den skal have nye batterier hver 3-4 måned. Efter batteriskift, trykker
jeg på "connect" knappen, og så flyver det igen....

Kan derfor ikke genkende din situation.

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : LL Christensen

Dato : 06-11-03 18:19

> [...]
>
> Og når jeg så skifter batterier, skal PC'en vendes 2-3 gange, før den
> får taget fat igen ....??? 'Connect' dimsen gør ingen forskel!!

Jeg har også en sådan mus, som jeg er meget tilfreds med. Det varierer meget
hvor tit jeg skifter batterier, men selvom jeg bruger min computer
adskillige timer om dagen, har jeg pt. ikke skiftet batterier i over en
måned.
Ved min mus kan jeg bare sætte nogle nye batterier i, mens computeren er
slukket, og så virker musen fint, når jeg starter computeren igen. Behøver
slet ikke at "connecte".

Mvh
Lina

Fra : Bernhard Ege

Dato : 06-11-03 18:52

"Evaluator" <nospam_jep@post3.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> Og når jeg så skifter batterier, skal PC'en vendes 2-3 gange, før den
> får taget fat igen ....??? 'Connect' dimsen gør ingen forskel!!

Jeg har en MX700 som er en optisk trådløs mus og der holder en opladning
kun 2-3 dage (max). 2-3 uger lyder da meget fint men så er det nok
heller ikke en MX700.

Jeg har inget problemer med musen mister forbindelse med pc'eren...

mvh BErnhard

Fra : Uni Bull

Dato : 07-11-03 00:35

Bernhard Ege wrote:
> Jeg har en MX700 som er en optisk trådløs mus og der holder en
> opladning kun 2-3 dage (max). 2-3 uger lyder da meget fint men så er
> det nok heller ikke en MX700.

Men der er jo én væsentlig forskel. MX700 leveres med oplader hvorfor der
formodentlig ikke er gjort den helt store indsats for at gøre en
"langtidsholdbar"
--
Uni Bull
København K

Fra : Bernhard Ege

Dato : 07-11-03 08:24

"Uni Bull" <wtyxpzqiw@hotmail.com> wrote in message

> Men der er jo én væsentlig forskel. MX700 leveres med oplader hvorfor
der
> formodentlig ikke er gjort den helt store indsats for at gøre en
> "langtidsholdbar"

Joeh, men nu skrev "Evaluator" (hvem det så end er) ikke hvilken optisk
trådløs mus han havde og hvis han kunne få en mx700 til at holde 2-3
uger, så er min mx700 voldsom defekt.

mvh Bernhard

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-11-03 15:13

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message
> Joeh, men nu skrev "Evaluator" (hvem det så end er) ikke hvilken optisk
> trådløs mus han havde og hvis han kunne få en mx700 til at holde 2-3
> uger, så er min mx700 voldsom defekt.

Har du lige købt den, så skal du nok lige vente en måneds tid, indtil
batterierne har fået arbejdet sig igang.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-11-03 20:51

"Evaluator" <nospam_jep@post3.tele.dk> wrote in message

> Jeg har brugt en formue på en "optisk trådløs mus", men levetiden på
> et sæt batterier er 2-3 uger. Skal det virkelig være sådan??

Nu kommer det jo meget an på hvormeget man bevæger musen...

Men køb evt. en sæt batterier med oplader.. dem med over 2000mA. De koster
ikke alverden og holder faktisk meget bedre end dyre alkaline batterier. I
hvertfald når man bruger det til et digitalt kamera.

> Og når jeg så skifter batterier, skal PC'en vendes 2-3 gange, før den
> får taget fat igen ....??? 'Connect' dimsen gør ingen forskel!!

Nu har jeg en MX700, hvor den bruger opladedelige batterier.. har lige
prøvet at tage dem ud, kigge lidt på dem, og sætte dem ind igen.. Musen
virker da sagtens igen med det samme... Men ellers er procedyren vel at
trykke connect på selve modtage enheden, og herefter trykke på connect på
musen.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 07-11-03 00:06

Evaluator wrote:
> Jeg har brugt en formue på en "optisk trådløs mus", men levetiden på
> et sæt batterier er 2-3 uger. Skal det virkelig være sådan??

Nu kommer det meget an på hvilke batterier du bruger. Kom ikke og sig
at du bruger Duracell. Det er noget lort. Brug Varta eller Sony. De to mærker
holder to til tre gange så langtid som Duracell. Er testet mange gange.

Hvor du har pladseret modtageren har også betydning for hvor meget strøm
musen har brug for. Jeg har prøvet at en mus var gået død på strømmen flyttede
modtageren meget tæt på musemåtten og var online igen.

> Og når jeg så skifter batterier, skal PC'en vendes 2-3 gange, før den
> får taget fat igen ....??? 'Connect' dimsen gør ingen forskel!!

Ikk' forstået. Min Logitech Cordles Mouseman Optical løb tør i går, efter
en tre månder. Jeg skiftede batterierene og var online øjeblikeligt.

mvh
Henning