Hvilket styresystem?
Fra : KB

Dato : 06-11-03 17:15

Hej

Hvad for et styresystem vil et system som nedenstående have bedst af? Kan
det kører XP, for eksempel?

Duron 1000 MHz
Aopen bundkort KM266 (tror jeg)
384 MB SD-133 ram
Geforce 4 MX400 64 MB
Spritny Hitachi IDE100 harddisk 80 GB

Mvh.
Kenneth

Fra : Zulu

Dato : 06-11-03 17:35

"KB" <kboyeFJERN_DETTE@bjoernemosen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvad for et styresystem vil et system som nedenstående have bedst af? Kan
> [...]

Ja, det kan det sagtens.
Jeg har kørt XP på en Celeron 400 med 160 MB ram.

Zulu

Fra : Kasper

Dato : 07-11-03 04:09

> Ja, det kan det sagtens.
> Jeg har kørt XP på en Celeron 400 med 160 MB ram.

jaja.. man kan også få en embedded version...

Der er stor forksel på hvad der kører og hvad man kan arbjede

de pc'er vi har på skolen kører win2k på en celeron 533 @ 128 Mb ram... og
der er sku ikke noget at råbe hurra for !

Kasper

Fra : Zulu

Dato : 06-11-03 19:35

"Kasper" <RepzakRemoveme@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> de pc'er vi har på skolen kører win2k på en celeron 533 @ 128 Mb ram... og
> der er sku ikke noget at råbe hurra for !

XP kører ganske fornuftigt på alt over 800 MHz med 256. Så der vil ikke
blive nogen problemer.

Zulu

Fra : Anders pedersen

Dato : 06-11-03 20:24

On Thu, 6 Nov 2003 19:35:17 +0100, Zulu wrote:

> "Kasper" <RepzakRemoveme@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> XP kører ganske fornuftigt på alt over 800 MHz med 256. Så der vil ikke
> blive nogen problemer.

Minimum system krev til windows 2000 er en pentum 133 mhz cpu
minimum system krev til windows xp er en pentium 300 mhz.
Fundet på http://www.microsoft.com

Den kræver fattisk mindre end man regner med.

Anders B Pedersen
ved epost fjern NOSPAM.

Fra : Zulu

Dato : 06-11-03 21:58

"Anders pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Minimum system krev til windows 2000 er en pentum 133 mhz cpu
> minimum system krev til windows xp er en pentium 300 mhz.
> Fundet på http://www.microsoft.com
>
> Den kræver fattisk mindre end man regner med.

Ja, men som Kasper skriver, så er der forskel på hvad der kan lade sig gøre
og hvad der er behageligt/ udholdeligt at arbejde med...

Zulu

Fra : Hansa

Dato : 06-11-03 23:24

Jeg kører XP på en p3-600 med 320mb ram og det kører glimrende. Mangler ikke
hastighed over hovedet.

---

Fra : arc@na

Dato : 07-11-03 17:43

Anders pedersen <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote in

> Minimum system krev til windows 2000 er en pentum 133 mhz cpu
> minimum system krev til windows xp er en pentium 300 mhz.
> Fundet på http://www.microsoft.com

Hehe...

> Den kræver fattisk mindre end man regner med.

Du skal ikke tro på Microsofts minimumskrav. De er sat så lavt, at man
ikke kan ret meget andet end at køre selve operativsystemet, og det er
der ikke meget sjov ved.

arc@na | MCP - WinNT 4.0
Last time we mixed politics with religion,
people got burned at the stake.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-11-03 09:49

In article <3faa8d86$0$45344$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
RepzakRemoveme@hotmail.com says...
> de pc'er vi har på skolen kører win2k på en celeron 533 @ 128 Mb ram... og
> der er sku ikke noget at råbe hurra for !

Det skyldes manglende RAM.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kasper

Dato : 07-11-03 04:11

> Hvad for et styresystem vil et system som nedenstående have bedst af? Kan
> det kører XP, for eksempel?

Tænk lidt over hvad du skal bruge den til.... den kan sikkert rimeligt
trække xp... men den vil håndtere win2000 noget hurtigere... men kommer jo
an på hvad du ksla med den...

Installer det du skal bruge og ikke noget du bare skal bruge til at prale
med...

Kasper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-11-03 09:50

In article <3faa8df2$0$45345$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
RepzakRemoveme@hotmail.com says...
> trække xp... men den vil håndtere win2000 noget hurtigere... men kommer jo
> an på hvad du ksla med den...

Win2000 og XP kan det samme, 2000 gør det bare hurtigere

Fra : Benjamin

Dato : 07-11-03 10:47

KB wrote:
> [...]

XP!

Hvis altså det skal være Windows

--

/ Benjamin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-11-03 12:57

In article <bofpmp$2t3h$1@news.cybercity.dk>,
nospam@REMOVETHISSHITFIRSTfreeworld.dk says...
> XP!

Men hvilket formål?

XP er ikke den hurtigste Windows og kan ikke mere end 2000. Nå jo, XP
har det der cirkus-flimmer der relaterer det til små børn (my first
Sony-agtigt).

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 07-11-03 14:52

KB wrote:
> Hej
>
> Hvad for et styresystem vil et system som nedenstående have bedst af? Kan
> [...]

En Linux-variant som f.eks. Xandros eller Lindows. Skal det være mere
nørdet i det, så en Debian.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-11-03 15:50

In article <Qruqb.25405$jf4.1401754@news000.worldonline.dk>,
kboyeFJERN_DETTE@bjoernemosen.dk says...
> Hvad for et styresystem vil et system som nedenstående have bedst af? Kan
> [...]

eComStation 1.1

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-11-03 20:57

On 2003-11-06,
KB <kboyeFJERN_DETTE@bjoernemosen.dk> wrote:
> Hej
>
> Hvad for et styresystem vil et system som nedenstående have bedst af? Kan
> det kører XP, for eksempel?

Hvad skal du bruge den til ? Jeg ville overveje at
smide en Linux på den. Jeg har normalt kun 1 Windows
maskine.