Revolutions Spørgsmål. SPOILER
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-11-03 10:25

Der er lige en detaljer jeg ikke fik fat i: Hvorfor er der ingen
skibe tilbage til at forsvare Zion med en EMP?

Fra : Kasper Møller

Dato : 06-11-03 12:05

Lars Hoffmann wrote:
> Der er lige en detaljer jeg ikke fik fat i: Hvorfor er der ingen
> skibe tilbage til at forsvare Zion med en EMP?

De blev alle sendt ud i Reloaded for at danne en kæde (mener jeg) som skulle affyre deres EMPs
samtidigt og uskadeliggøre de angribende maskiner. Der var det så bare at Bane affyrede den
tidligere, sådan at han derved uskadeliggjorde de andre skibe som blev massekreret af maskinerne.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 06-11-03 14:45

> [...]
Bane affyrede den
> tidligere, sådan at han derved uskadeliggjorde de andre skibe som blev

Netop :)

Fra : Søren Kongstad

Dato : 06-11-03 15:07

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> Der er lige en detaljer jeg ikke fik fat i: Hvorfor er der ingen
> skibe tilbage til at forsvare Zion med en EMP?

Og endnu vigtiger - hvorfor havde de kun EMP ombord på skibene? Har de ikke
en gang en som reservedel til deres skibe?

De vi havde set den fik vi lang tid til at gå med at diskutere fejl i
filmen. Den var meget underholdene, og personligt var jeg ikke skuffet. Jeg
synes den var bedre end 2'eren, som der gik alt for meget lommefilosofi i.

Søren

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-11-03 15:33

"Søren Kongstad" <kongstad@kongstad.net> writes:

> Og endnu vigtiger - hvorfor havde de kun EMP ombord på skibene? Har de ikke
> en gang en som reservedel til deres skibe?

De lader EMP'en op.

Når de affyrer den brænder de al ikke-slukket elektronik af (se
Matrix). De kan sikkert godt bruge den igen, hvis skibet stadig virker
bagefter.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Emil Rune

Dato : 06-11-03 16:09

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote in message

> De lader EMP'en op.
>
> Når de affyrer den brænder de al ikke-slukket elektronik af (se
> Matrix). De kan sikkert godt bruge den igen, hvis skibet stadig virker
> bagefter.

Præcis. Lock siger det faktisk direkte (to gange endda): det går ikke at
fyre en EMP af nede i Zion, da alle deres forsvarssystemer etc. derved også
bliver sat ud af drift.

Hilsen Emil

Fra : No Humor Man

Dato : 06-11-03 20:04

Emil Rune wrote:
> [...]
> fyre en EMP af nede i Zion, da alle deres forsvarssystemer etc. derved også
Kunne de ikke bare have slukket det hele ned lige inden de fyrede EMP'en
af og så startet det hele op igen lige bagefter, ligesom de gjorde på
skibene? Det giver jo ingen mening!

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Kasper Møller

Dato : 06-11-03 20:09

No Humor Man wrote:
> Kunne de ikke bare have slukket det hele ned lige inden de fyrede
> EMP'en af og så startet det hele op igen lige bagefter, ligesom de
> gjorde på skibene? Det giver jo ingen mening!

Forklaringen kommer i Matrix 4 & 5 alias Matrix Resumed & Matrix Rebooted

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-11-03 08:57

"Kasper Møller" <kbmpost[nospamforme]@hotmail.com> escribió

> Forklaringen kommer i Matrix 4 & 5 alias Matrix Resumed & Matrix
Rebooted

Matrix Resurrection
Matrix Revived
Matrix Rewinded

Det skal nok komme engang

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-11-03 09:14

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> writes:

> Matrix Resurrection
> Matrix Revived
> Matrix Rewinded

Matrix Regurgitated
--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : MM

Dato : 07-11-03 18:42

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2y8us61ek.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Matrix Regurgitated

ROFLMAO !!!!!!
genialt !
~M

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-11-03 20:40

Peter B. Juul escribió / skrev

> Matrix Regurgitated

been there, done that_
http://www.theforce.net/theater/nonsw/matrixregurgitated/index.shtml

Fra : Tim Christensen

Dato : 07-11-03 21:50

Lars Hoffmann wrote:
> "Kasper Møller" <kbmpost[nospamforme]@hotmail.com> escribió

> Rebooted
>
> Matrix Resurrection
> Matrix Revived
> Matrix Rewinded

Matrix Respun
Matrix Redone
Matrix Reproduced
Matrix Regretted

Ja de kan blive ved med at koge suppe på det ben.

Mvh

Tim

Fra : Søren Kongstad

Dato : 07-11-03 09:54

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote in message

> De lader EMP'en op.

Jeg er godt klar over at EMP kan lades op igen, men de har en større flåde
af krigs og udforskningsfartøjer som hyppigt kommer i kamp (se the Matrix og
Matrix Reloaded).

Alligevel har de åbenbart ikke nogen reservedele til deres skibe?

Selv i Formel 1 har mane reservedele nok til på det nærmeste at bygge en hel
bil, og flyvevåbnet har masser af reservedele til deres fly. Det nytter ikke
noget at et fly ikke kan flyve fordie en motor er gået i stykker, eller en
computer er brændt sammen.

Alligevel har de i Zion ikke nogen reserve EMP'er?

Til at starte med siger de at robotterne vil angribe i bølger "fordi de ikke
ved at der ikke er nogen EMP'er". Alligevel ved robotterne så snart at EMP
er affyret at nu er al forsvar ødelagt. Hvorfor skulle robotterne så regne
med at der var EMP'er til at starte med?

Men menneskene er vist heller ikke de store hærførere. For eksempel var det
en rimelig tåbelig måde deres genladning fungerede - to mand med håndvåben
forsvarer et af de mest kritiske forsyningspunkter - ammonitionen?

Hvis sprutterne havde haft forstand på krig så havde de ikke angrebet lige
på menneskenes stærkeste fløj - Alien lastnings robotterne - men på
forsyningslinien - de unge drenge der rendte rundt med ammo. Tænk på hvad en
velplaceret bombe ind bag den dør drengene stod kunne have udrettet!

Og nu hvor vi er i gang. Hvorfor ladede de først raketstyret når de var ude
i det fri?

Det er sådanne ting som viser hvor manipulerede slagsscenerne er. Vi skal
absolut kunne identificere med de store individuelle helte, selv om det
betyder at man så må sidde og krumme tæer under hele den alt for lange kamp
scene.

Søren

Fra : Kasper Møller

Dato : 07-11-03 10:22

Søren Kongstad wrote:

> [...]
> skal absolut kunne identificere med de store individuelle helte, selv
> om det betyder at man så må sidde og krumme tæer under hele den alt

Hvorfor smed maskinerne ikke bare en atombombe ned i Zion da de havde boret sig igennem? Vi har
jo set i Animatrix at maskinerne i sin ikke blev påvirket af strålingen bagefter...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-11-03 10:33

> [...]

havde boret sig igennem? Vi har
> jo set i Animatrix at maskinerne i sin ikke blev påvirket af

Fordi deres mål ikke var at udrydde Zion, blot at underlægge Zion
deres magt - hvilket jo goså lykkedes.

Fra : slet Q4ALY

Dato : 11-11-03 21:51

Fordi forfatterne ikke har været helt i topform da de skruede
denne, iøvrigt meget skuffende film sammen.