Begynder spørgsmål installation.
Fra : Thomas Møller

Dato : 14-04-01 21:56

Hejsa

Jeg kan ikke få PHP + MySQL til at virke!!!! =\

Jeg har installeret RPM pakkerne til RH7, men jeg kan ikke få
kontakt til MySQL fra PHP.Hjælp mig...please!!!

Jeg har installeret:

Apache-1.3.12-25
Apache-devel-1.3.12-25
Apache-manual-1.3.12-25
mod_perl-1.24-4
mod_php-4.0.1pl2-9
php-4.0.1pl2-9
php-mysql-4.0.1pl2-9
php-manual-4.0.1pl2-9
mysql-3.23.22-6
mysql-server-3.23.22-6

fra installations cd'en.

Hvis jeg kalder:

<? print
"<p>hej med dig</p>"
?>
kommer der rigtigt nok "hej med dig" i browseren, men...hvis jeg kalder:

<?php
$link = mysql_connect ("localhost", "root", "hemmeligt"){
or die ("Could not connect");
}
print ("connected successfully");
mysql_close ($link);
?>

Kommer der bare en Parse error..

Er der noget jeg fuldstændig overser??
Mangler jeg at installere noget?

Hjælp mig

Fra : Martin

Dato : 14-04-01 21:56

[SNIP]

><? print
>"<p>hej med dig</p>"
>?>

Jeg forstår ikke hvor dette kan vise hej med dig
da der mangler en ;
altså sådan her <? print "<p>Hej med dig</p>";
----------- BEMÆRK DENNE ------------------------------||||

> [...]
>
><?php
> $link = mysql_connect ("localhost", "root", "hemmeligt"){

Mangler der ikke et mellemrum
$link = mysql_connect ("localhost", "root", "hemmeligt"){
--------------------------------------------------------------------------------------|||||
Altså sådan her t") {

Er du sikker på at du har angivet at passwordet er "hemmeligt" ?
Normalt i MySQL er root's password angivet som *ingenting*
Men det er den downloadet version, så jeg ved ikke med cd'en !

--
Bye for now Martin
http://www.lsv18.f2s.com

Fra : N/A

Dato : 15-04-01 09:12

Fra : Thomas Møller

Dato : 15-04-01 09:12

Ok nu er jeg kommet lidt længere...

Jeg prøvede at afkorte mit script til:

<?php
$link = mysql_connect ("localhost", "root", "hemmeligt");
?>
Så fik jeg en bedsked om at den ikke kunne connecte til MySQL via sti til
unix socket.

Hvis jeg så skrev
<?php
$link = mysql_connect ("hostnavn:3306", "root", "hemmeligt");
?>

Kunne den connecte.
Jeg har kigget efter den ovenstående sti, og den er der godt nok.

Et andet problem er, at hver gang jeg sætter noget i {} kommer der parse
error..mærkeligt ikke.

Er der nogen som har et godt bud.

Thomas

Fra : Tim Hallwyl

Dato : 15-04-01 15:06

> Jeg forstår ikke hvor dette kan vise hej med dig
> da der mangler en ;
> altså sådan her <? print "<p>Hej med dig</p>";

The closing tag (?>) also implies the end of the statement, so the following
are equivalent:

<?php
echo "This is a test";
?>

<?php echo "This is a test" ?>

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 14-04-01 22:20

"Thomas Møller" <thm@spamwanadoo.dk> wrote:

><?php
> $link = mysql_connect ("localhost", "root", "hemmeligt"){
> [...]

Prøv med det her i stedet:

[...]
(Jeg har fjernet { } )

>Parse error..

Når man får en fejlmeddelse er det altid en god idé at fortælle os
hvilken linje det drejer sig om.

--
mvh Andreas
http://nau.dk