HUB?
Fra : Jasper Norman

Dato : 06-11-03 00:40

Hej.

Hvis jeg skal have to PC´ere på nettet med min ADSL forbind. og samtidig
køre et lille netværk, er en HUB så ikke det eneste jeg skal have fat i?

Tjekkede lige edbpriser.dk nogen der har erfaringer med de billige af
slagsen? Der er rimelig stor forskel på prisen for en "privat" hub. Lige fra
185,- til 1.000,- Hvad kan forskellen ligge i? udover hastigheden
naturligvis .-)

Mvh

Jasper

--
slet "fjernes" i e-mail adr.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-11-03 02:11

"Jasper Norman" <ahrensbach@fjernestele2adsl.dk> skrev....

> Hej.
>
> Hvis jeg skal have to PC´ere på nettet med min ADSL forbind. og
> samtidig køre et lille netværk, er en HUB så ikke det eneste jeg
> skal have fat i?

Køb en switch, ikke en hub. Prisforskellen er til at overse.
Forskellen er at en hub sender alle datapakker videre til alle
porte(så skal de nok ramme den rigtige), mens en switch kun sender
datapakkerne til den rette port. Det betyder ikke alverden i et lille
netværk som dit, men hvorfor nøjes når nu prisforskellen er så lille?

Kvaliteten på billige switche er stortset ens. Køb den du synes er
pænest, eller bare den billigste.

--
Kent Oldhøj

Fra : Benjamin

Dato : 06-11-03 10:51

Kent Oldhøj wrote:
> [...]

Sørg for at der ikke sidder blæser i hvis den skal stå i stue / værelse etc.

--

/ Benjamin

Fra : ea

Dato : 06-11-03 03:07

> [...]
>slagsen? Der er rimelig stor forskel på prisen for en "privat" hub. Lige fra
>185,- til 1.000,- Hvad kan forskellen ligge i? udover hastigheden

som privat bruger vil dun ikke mærke forskel så bare køb den
billigste.. men køb en switch da de stort set koster det samme

Fra : Kristian Andersen

Dato : 06-11-03 03:18

> [...]
fra
> 185,- til 1.000,- Hvad kan forskellen ligge i? udover hastigheden

Køb en router med indbygget switch, de kan fås fra ca. 500,-

--
Kristian

Fra : Brian Lund

Dato : 06-11-03 05:30

> Hej.
>
> Hvis jeg skal have to PC´ere på nettet med min ADSL forbind. og samtidig
> køre et lille netværk, er en HUB så ikke det eneste jeg skal have fat i?

Hvis ikke du har en router kan det være nødvendigt også at købe sådan en,
eller leje den ved dit tele selskab hvis du har tænkt dig at have de 2 PCere
stående permanent. Hvis du har TDC (Og nogen andre selskaber?) har du 2
dynamiske IPer, og har derfor ikke _brug_ for en router, men det er noget
nemmere at få netværket til at køre hvis du har en router :)

> [...]
fra
> 185,- til 1.000,- Hvad kan forskellen ligge i? udover hastigheden

Jeg har selv en billig 5-ports switch, den virker udemærket, vi var 3 mand
der købte sådan en hver i sin tid, og de virker stadigt udemærket! (2 år
siden, og min kører i døgndrift :))

Brian