Nokia 6800 og email
Fra : Apollo14

Dato : 05-11-03 19:11

Hvorfor kan jeg ikke få det til at virke, kan godt få nubix's
mailklient til at virke, og alle data er indtastet som de skal.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-11-03 19:22

Apollo14 skrev:

>Hvorfor kan jeg ikke få det til at virke, kan godt få nubix's
>mailklient til at virke, og alle data er indtastet som de skal.

Det ville nu altså gøre det unægteligt meget nemmere, hvis du skrev
hvad der sker - hvilke fejlbeskeder du evt. får osv.

"Det virker ikke" kan ikke bruges til noget.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
Nu kan du selv låse ALLE Motorola- og Nokiatelefoner op!

Fra : Apollo14

Dato : 05-11-03 19:49

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote in

> Det ville nu altså gøre det unægteligt meget nemmere, hvis du skrev
> hvad der sker - hvilke fejlbeskeder du evt. får osv.
>
> "Det virker ikke" kan ikke bruges til noget.
Den fejl jeg får siger at netværksserveren ikke svare eller at
adgangskode/brugernavn er forkert, og det er skrevet præcist ind. Har
også prøvet med ipnummer til mailserveren, og det virker heller ikke.
Men jeg skyder at fejlen ligger i softwaren på mobilen.

Fra : Apollo14

Dato : 05-11-03 19:56

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote in

> Apollo14 skrev:
>
> Det ville nu altså gøre det unægteligt meget nemmere, hvis du skrev
> hvad der sker - hvilke fejlbeskeder du evt. får osv.
Kan skrive så meget at den skriver:
Netværksloginproblem. Navnet på serveren til indgående email kan være
forkert, eller tjenesten kan være utilgængelig.
Kontroller instillingerne for serveren til indgående emails.

Men de er tjekket, og det er præcist det samme der er skrevet ind i
Siriusmailklient fra nubix, som virker som den skal.

Fra : Fischer

Dato : 06-11-03 05:48

> Hvorfor kan jeg ikke få det til at virke, kan
> godt få nubix's mailklient til at virke, og alle data
> er indtastet som de skal.

Jeg kender hverken din telefon eller dine klienter.
Men, for at checke en POP3 konto, skal man have en rigtig dataforbindelse.
Altså enten data via GPRS eller CSD opkald. Det er ikke nok med en
Wap-forbindelse.

Og jeg har netop hørt fra andre at visse Java baserede E-mail klienter
virker kun med en Wap-forbindelse. Hvordan de kan det, ved jeg ikke. Men jeg
har en mistanke om at de ryger via klient-producentens hjemmeside / gateway
/ et-eller-andet.

Så jeg ved ikke hvad der sker, men jeg har måske hørt noget tilsvarende fra
andre.

*Fischer

Fra : Apollo14

Dato : 06-11-03 18:26

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in

> Jeg kender hverken din telefon eller dine klienter.
> Men, for at checke en POP3 konto, skal man have en rigtig
> dataforbindelse. Altså enten data via GPRS eller CSD opkald. Det
> er ikke nok med en Wap-forbindelse.

Nu bruger jeg slet ikke normal wap, da det er for langsomt, og da jeg
ikke giver noget for GPRS, så ville jeg jo gerne bruge det, og mere
fordi jeg er prøveklud for et kuld folk der skal bruge det i marken.

> [...]
> ved jeg ikke. Men jeg har en mistanke om at de ryger via
> klient-producentens hjemmeside / gateway / et-eller-andet.

Bruger netop GPRS og det virker ikke, og det virker heller ikke med
ren wap, og har sågar prøvet via en normal dataforbindelse, og det
virker heller ikke.