AT Kabinet?
Fra : Jasper Norman

Dato : 05-11-03 14:58

Hej.

Jeg vil til at samle den gl. Pc til kontorbrug. Jeg har et ATX bundkort, en
ATX strømforsyning, men intet kabinet. Kan jeg uden problemer sætte
strømforsyningen i et gl. "AT" kabinet? Jeg kan ikke huske hvordan de er
bygget op, men det eneste problem jeg kan få øje på, er vel at jeg ikke ved
om det stik der går hen til bundkortets "tænd / sluk" vil passe?

--
slet "fjernes" i e-mail adr.

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-03 15:15

Jasper Norman wrote:

> Jeg vil til at samle den gl. Pc til kontorbrug. Jeg har et ATX bundkort, en
> ATX strømforsyning, men intet kabinet. Kan jeg uden problemer sætte
> strømforsyningen i et gl. "AT" kabinet?

PSU'en kan godt skrues på plads i et AT-kabinet, men et ATX-bundkort
passer ikke, uden at du saver i kabinettet.
Det skal desuden være et Tower AT-kabinet for at der er plads nok til
bundkortet, efter du har savet i det.

> Jeg kan ikke huske hvordan de er
> bygget op, men det eneste problem jeg kan få øje på, er vel at jeg ikke ved
> om det stik der går hen til bundkortets "tænd / sluk" vil passe?

Du skal også ud i en ombygning af tænd/sluk-knappen før at den virker
med en ATX-PSU.

Det er ikke umagen værd - køb et ATX-kabinet.
Find evt. et brugt uden PSU i dk.marked.privat.edb.intern

Fra : Ole Axelsen

Dato : 05-11-03 15:18

"Jasper Norman" <ahrensbach@fjernestele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ved
> om det stik der går hen til bundkortets "tænd / sluk" vil passe?

Tænd/sluk er det mindste problem. Skru kontakten ud og fjern den lille
split, der sørger for, at holde kontakten inde når den er tændt. Eller brug
evt. resetknappen i stedet. Du får sikkert større problemer med at få
bundkortet presset ind i kabinettet. Et almindeligt minitower er simpelthen
ikke højt nok til, at MB kan være under strømforsyningen. Er det derimod et
maxitower vil det være muligt, men du skal i gang med en vinkelsliber eller
lignende og have skåret et firkantet hul i bagsiden af kabinettet. Er det
besværet værd? Et nyt kabinet kan fås for under 300 kr.

Ole Axelsen.

Fra : S0ren Hegelund Herma~

Dato : 06-11-03 13:01

"Jasper Norman" <ahrensbach@fjernestele2adsl.dk> writes:

Hej Jesper

> [...]
>bygget op, men det eneste problem jeg kan få øje på, er vel at jeg ikke ved
>om det stik der går hen til bundkortets "tænd / sluk" vil passe?

Jeg ombyggede mit AT kabinet til at bruge ATX-udstyr, dvs. strømforsyning og bundkort.
Strømforsyningen burde nemt kunne passes ind, det er noget værre med de PCI-kortpladser
der skal ud på bagsiden - der skal nok saves et hul i bagsiden til dem.
Tændslukknappen kan være et andet problem, men sådan en burde kunne købes i en elektronik-
forretning - du kan nok ikke bruge den fra AT-kabinettet.

MVH Søren
--
>- Søren Hermansen - shhbrk@diku.dk-HTTP://www.diku.dk/students/shhbrk-<
* Teori er når vi har forstået alting, men intet virker. *
* Praksis er når alting virker, men ingen forstår hvorfor. *
* Hos os er de to ting forenet: Intet virker og ingen forstår hvorfor! *

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-11-03 16:48

In article <bodd6g$vvh$1@munin.diku.dk>, shhbrk@diku.dk says...
> Tændslukknappen kan være et andet problem, men sådan en burde kunne købes i en elektronik-

Et ringetryk.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen