Flytte PB G3 til andet kabinet?
Fra : Erling Hansen

Dato : 05-11-03 12:45

Hængslet til skærmen på min PowerBook WallStreet har givet op igen
(efter reparation).. Lars Stjernholm vil sælge mig et kabinet, som er i
orden, for 500 kr.
Så kommer 10.000 kr. spørgsmålet: Hvis man er i besiddelse af en IQ
på ikke under 90, vil det så være muligt at finde ud af at holde
flyttedag? Eller SKAL man have rutineret assistance?

Mvh
Erling Hansen

--
Med venlig hilsen Erling Hansen

http://www.erlinghansen.dk/

Fra : Sebastian L?ck

Dato : 07-11-03 13:43

erling.korsoer@mail.dk (Erling Hansen) wrote in message news:<1g3yb7t.1xdwo0b5vv7tyN%erling.korsoer@mail.dk>...
> [...]
> Så kommer 10.000 kr. spørgsmålet: Hvis man er i besiddelse af en IQ
> på ikke under 90, vil det så være muligt at finde ud af at holde

For 10.000 kr. skal jeg nok lave det for dig
Jeg har rodet lidt med nogle powerbooks og må sige at det er til at
overkomme, hvis man har lidt erfaring med samlingsmekanismer ved
modernt elektronikgrej. Mit original Motorola Star-tec tool (en meget
blød plastdims) er min bedste ven når jeg gør det.

Du kan hente servicemanualen på
<http://www2.voelker.com/Service20Source203.0/pdfmanuals/powerbook_g3_series.pdf>
I kapitel "take-apart" finder du en oversigt over alle skruer og det
fornødne værktøj (fx. "Dental pick or hook tool" er IMHO uundværlig).
Husk anti-statik sikring. Ta dig god tid.

Du skal selvfølgelig sikre alle dine data før du går i gang og hvis
det går galt og du skal tilkalde assistance kunne det være rart at
have en maskin nr. 2.

hilsen
Sebastian

Fra : Erling Hansen

Dato : 07-11-03 16:25

Sebastian L?ck <thorfinn@forum.dk> wrote:

> [...]
>

> Du skal selvfølgelig sikre alle dine data før du går i gang og hvis
> det går galt og du skal tilkalde assistance kunne det være rart at

Hej, Sebastian.
Mille tak for gode råd. Jeg starter med at hente servicemanualen og
studere den grundigt først.
hilsen
Erling

Fra : c_kirkedal

Dato : 16-11-03 17:38

Jeg har også været den glade ejer af en PB Wallstreet, som jeg dog nu
har skiftet ud.. Jeg har flere gange været inde og skrue både harddisk,
bundkort/RAM og skærm af/ud. Jeg har ikke haft den skilt 100% ad, men
mindst 75% (ca.). Det var ikke nogen stor udfordring. Du skal bare huske
at have de rigtige skruetrækkere (En TORX T8 (sekskantet hoved), tror
jeg nok + en lille stjerneskruetrækker.) Og så gerne en lille bakke
eller et par kopper til at holde styr på dine skruer.
Du skriver at du kan købe et kabinet, men ikke om skærmen skal skiftes.
Det er dog ikke noget stort problem. Du får bare fedtede fingre, når du
skal rode med hængslerne.
Men jeg mener bestemt at det er noget som man kan klare selv på omkring
en lille times tid. Hvis du har spørgsmål, kan du emaile mig:
c_kirkedal@hotmail.com
God fornøjelse!

MVH

Christian