Kærgaardholm kro
Fra : Jan Østergaard

Dato : 04-11-03 15:57

Oplysninger omkring Kærgaardholm kro ønskes.
Kroen bliver 100 år i år og tidligere havde min
farfar sin gang på kroen.

Mvh
Jan

---

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 04-11-03 18:43

> Oplysninger omkring Kærgaardholm kro ønskes.
> Kroen bliver 100 år i år og tidligere havde min
> farfar sin gang på kroen.
> Mvh
> Jan
**************'
Øhhhhhhhh ?? Hvor ligger den? Jeg mindes den ikke.
Flemming.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-11-03 19:02

Flemming Svendsen skrev:

> Øhhhhhhhh ?? Hvor ligger den? Jeg mindes den ikke.
> Flemming.

Jeg blev også nysgerrig, og synes at der manglede et 's'
i navnet. Fandt kroen på mine gamle kort. Kærgårdsholm
Kro ligger ved et vejkryds i Salling mellem Rettrup og
Håsum. (I 1917 hed det Kjærgaardsholm).

Jeg ser nu at Jan allerede har postet et billede af kroen
i dk.binaer.historie

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Jørgen Ladegaard

Dato : 04-11-03 19:40

"Flemming Svendsen" <zeus2FJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse

> **************'
> Øhhhhhhhh ?? Hvor ligger den? Jeg mindes den ikke.
> Flemming.

I Spøttrup Kommune ved rundkørslen, hvor landevejen Holstebro,
Vinderup/Oddense krydser landevejen Lem/Skive.

En søgning på Google efter Kjærgaardsholm Kro giver bl.a. resultatet:
Ole Veed-Fald, en lille levnedsskildring af Evald Tang Kristensen. Det er en
lang historie. Måske indeholder den noget om kroen? En søgning på
Kjærgaardholm giver også nogle hits.

Med venlig hilsen
Jørgen Ladegaard

Fra : Jan Østergaard

Dato : 07-11-03 15:38

Skulle måske nok have uddybet mit spørgsmål lidt mere. Det jeg egentlig
mente var, om der er nogen "privat" som kender til kroen eller har haft
familie der.
De andre ting har jeg set, men tak for hjælpen til både Herluf og Jørgen.

Mvh
Jan
"Jørgen Ladegaard" <leneladegaard@FJERNESmail.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3fa7f268$0$9768$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
en
> lang historie. Måske indeholder den noget om kroen? En søgning på

---