Depression
Fra : T. N.

Dato : 04-11-03 11:56

Hej, jeg er på anti-depressionsmidlet Cibramil, og har været det i
nolger uger. Jeg har været det før, men stoppede da jeg ikke kunne
lide bivirkningerne.
Nu har jeg erkendt at jeg ikke kommer ud af depressionen uden
hjælpemedicin.

Cibramil gør det på mig at det ligesom "tænder" hjernen, hvilket er
godt, da jeg ellers vil være dødtræt og ugidelig. Dog løfter den ikke
rigtigt stemningslejet og jeg føler det som om at det er noget af det
rigtige, men ikke helt, hvis I forstår. Altså det rammer og virker,
men alligevel.
Hjernen mangler signalstoffer siger man, og det er som om at Cibramil
giver mig nogle af dem der mangler, men ikke nok.

Er der nogen virkningsmæssig forskel på anti-depressionsmidlerne, og
vil det være en ide at prøve at skifte? Jeg har før prøvet Cipramil i
et par måneder med samme resultat som nu = ." Lige ved, men ikke
helt."

Fra : Helle

Dato : 04-11-03 15:09

"T. N." <digtekat@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> vil det være en ide at prøve at skifte? Jeg har før prøvet Cipramil i
> et par måneder med samme resultat som nu = ." Lige ved, men ikke

En depression er noget grimt noget som tager LANG tid. Det lyder som om du
forventer at din depression forsvinder helt når du tager Cipramil? måske jeg
bare misforstår...
Jeg har selv modtaget Cipramil i 3 år nu og er da ikke glad, tilpas og
lykkelig. Min depression følger mig overalt men havde jeg ikke taget
Cipramil ville jeg ikke være i live den dag i dag. Cipramil HJÆLPER dig på
ved men helbreder ikke omgående. Så du må ikke tro at et par mdr og så er du
rask igen.

Sikke noget rod jeg fik skrevet....håber du forstår?

Mvh Helle

Fra : T. N.

Dato : 04-11-03 16:03

On Tue, 4 Nov 2003 15:09:21 +0100, "Helle" <krammemusen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>lykkelig. Min depression følger mig overalt men havde jeg ikke taget
>Cipramil ville jeg ikke være i live den dag i dag.

Der findes jo forskellige former for depression. Jeg er ikke plaget af
tvangstanker, men "blot" langt nede psykisk. Så langt at jeg eks. ikke
er til at drive ud af sengen om morgenen.

For efterhånden temmel.ig lang tid siden gik jeg helt ned efter et
forlist parforhold(sikkert en typisk historie) og kunne i lang tid
ikke forstå hvorfor jeg var gået helt død i det. Intet havde længere
min interesse udover at sove dagen væk, og såmænd være træt alligevel
i de resterende få vågne timer.
Det er en anden udgave af en depression end det du beretter om, men
diagnosen er den samme.

>Cipramil HJÆLPER dig på
>ved men helbreder ikke omgående. Så du må ikke tro at et par mdr og så er du
>rask igen.

Det gør jeg heller ikke. Og jeg forventer at være på medicin i meget
lang tid, men jeg ville høre om der var en virkningsmæssig forskel på
de forskellige præparater, eller at jeg skal acceptere de virkninger
og bivirkninger som Cipramil giver mig.

Fra : Helle

Dato : 04-11-03 16:29

> [...]
> lang tid, men jeg ville høre om der var en virkningsmæssig forskel på
> de forskellige præparater, eller at jeg skal acceptere de virkninger

Min situation rent depressionsmæssigt lyde temmelig meget som din. Jeg ved
ikke om andre former for antidepresiv medicin virker bedre. Held og lykke i
din kamp mod depressionen.

Mvh Helle

Fra : Padmé Amidala

Dato : 04-11-03 15:23

Det er der ingen, der er mere kompetent til at svare på end din læge! Ring
til ham/hende..
Det ville ikke være til at spå om konsekvenserne, hvis du tog et evt svar
her i ng og baserede din medicinbehandling ud fra det..
Så jeg siger det lige igen... Ring til lægen, og i så fald han også mener,
at du skal have anden medicin, kan han ved samme lejlighed give dig en ny
recept...

VH
Padmé