Adsl levering
Fra : Anders Lund

Dato : 14-04-01 12:49

Nå, nu har cc stoppet deres fastpris "Flatrate", så må jeg(Som er
STORFORBRUGER) ud og finde et alternativ.
I oktober skulle jeg gerne få flatrate via fællesantenne. Dog ved jeg
ikke en skid om hvornår, om de starter med at levere i oktober eller om alle
har det i oktober. Nå det ved I jo sikkert ikke.
Med under alle omstændigheder skal ja have internet fra den 15 maj om et
par måneder fram.

ER DER NOGEN DER HAR EN IDE?????

Jeg kan få adsl, med kan de nå at levere inden 15 maj???? koster det noget
at få ADSL pillet ned igen???? Er der andre flatrate alternativer?????

Fra : Bo Simonsen

Dato : 14-04-01 23:28

Anders Lund wrote:

> Jeg kan få adsl, med kan de nå at levere inden 15 maj???? koster det noget
> at få ADSL pillet ned igen???? Er der andre flatrate alternativer?????

Der er jo pro@ccess ISDN, men der skal man først fylde 3k i TDC (som jeg
undre mig over, da registeringen af ip adresser kun koster 500 kr, og så
mange omkostninger kan der da ikke være med at oprette en dailin konto?,
og 3k vil vel næppe dække de omkostninger der er ved at optage en/to
pladser i en isdn central (da den er P*SSE dyr)).

Derefter er det 625 kr pr. måned

Disse priser er inkl. moms

Men der må du også:
* Være på 24/7
* Bundle dvs. køre med 2 kanaler
* Du får 8 faste ip adresser, som du har rettighederne til, ergo kan du
få reverse.

Bo Simonsen

Software is like sex - it's better when it's free!

Fra : Jesper Skriver

Dato : 14-04-01 22:32

On Sun, 15 Apr 2001 00:27:43 +0200, Bo Simonsen wrote:

> [...]
>og 3k vil vel næppe dække de omkostninger der er ved at optage en/to
>pladser i en isdn central (da den er P*SSE dyr)).

Forstå det nu, ISP'erne er ikke sat i verden for at give folk "gratis"
internet, de er sat i verden for at tjene penge, så produkterne koster
præcist så meget som folk vil betale.

>* Du får 8 faste ip adresser, som du har rettighederne til, ergo kan du
>få reverse.

Nej, man får et /30 net.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-04-01 00:13

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Forstå det nu, ISP'erne er ikke sat i verden for at give folk "gratis"
> internet, de er sat i verden for at tjene penge, så produkterne koster
> præcist så meget som folk vil betale.

Fedest....så vil jeg gerne betale 10,- pr år for en 2mbps fast linie.

> Nej, man får et /30 net.

Som er 4 IPaddresser.

Mvh HA.

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 15-04-01 10:11

On Sun, 15 Apr 2001 01:12:43 +0200, Henrik Aarfeldt wrote:

> Som er 4 IPaddresser.

Såvidt jeg kan se er det kun 2 anvendelige addresser.

--
Søren O.

- Bedøm din edbforhandler på http://edbforhandlere.dk -

Fra : Jesper Skriver

Dato : 15-04-01 11:29

On 15 Apr 2001 09:11:24 GMT, Søren Boll Overgaard wrote:

>Såvidt jeg kan se er det kun 2 anvendelige addresser.

Faktisk kun 1 under normale forhold, 1 bruges til netværks
adresse, 1 til broadcast adresse, 1 til router, samt en ledig.

Hvis man bruger NAT, kan man dog bruge alle 4 ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-04-01 10:22

In article <slrn9dipds.1jlj.boll@treebeard.tolkien.dk>, Søren Boll Overgaard wrote:

>Såvidt jeg kan se er det kun 2 anvendelige addresser.

Hvoraf den ene bruges til routeren.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Man belongs wherever he wants to go.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-04-01 12:53

"Søren Boll Overgaard" <boll@fw1.dk> skrev i en meddelelse

> Såvidt jeg kan se er det kun 2 anvendelige addresser.

Et /30 net dækker over et range på 4 IPaddresser...hvordan man ønsker at
bruge dem..tja...

Mvh HA.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-04-01 00:42

On Sun, 15 Apr 2001 13:53:06 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

>Et /30 net dækker over et range på 4 IPaddresser...hvordan man ønsker at
>bruge dem..tja...

Nu er der jo ikke ligefrem så mange muligheder, idet laveste adresse
vil være netadressen, og højeste adresse vil være broadcast-adressen.
Hvordan ville du bruge adresserne anderledes?

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Jesper Skriver

Dato : 17-04-01 00:44

On Tue, 17 Apr 2001 01:42:03 +0200, Peter Brodersen wrote:

>Nu er der jo ikke ligefrem så mange muligheder, idet laveste adresse
>vil være netadressen, og højeste adresse vil være broadcast-adressen.
>Hvordan ville du bruge adresserne anderledes?

I en NAT pool ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-04-01 01:25

On 16 Apr 2001 23:44:11 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote:

>I en NAT pool ...

Hep, men her tænker jeg (og det tror jeg også, Henrik gjorde) over
"umiddelbart anvendelige adresser", vel hermed på adresser, man kan
smide servere/routere på til fx at lege firewall/nat/masquerading og
whatnot - og her vil der stadigvæk "kun" være to adresser at bruge til
dette.

At det så i mange tilfælde burde være mere end nok, er en anden sag.

Fra : Rune Klausen

Dato : 15-04-01 03:42

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message

> Forstå det nu, ISP'erne er ikke sat i verden for at give folk "gratis"
> internet, de er sat i verden for at tjene penge, så produkterne koster
> præcist så meget som folk vil betale.

Jeg gider faktisk ikke betale så meget for min ADSL som jeg gør nu!
Jeg har valgt at kalde det firvillig tvag. Jeg er nødt til at betale hvad
enten jeg vil eller ej.

Ny pris ide.

128/128 - 10kr/md.
256/256 - 20kr/md
512/512 - 30kr/md
1024/512 - 38kr/md
2048/512 - 56kr/md

Jeg tror TDC ville score kassen hvis de fik de priser, de ville nok få alle
kunderne ;)

-Rune

Fra : Jan Chrillesen

Dato : 15-04-01 08:58

Rune Klausen <rune.klausen@paradis.dk> wrote:

> Jeg gider faktisk ikke betale så meget for min ADSL som jeg gør nu!
> Jeg har valgt at kalde det firvillig tvag. Jeg er nødt til at betale hvad
> enten jeg vil eller ej.

Der er ingen, der tvinger dig til at betale noget som helst. Du har valgt at
du vil have højhastigheds always-on Internet, og det koster nu engang det
det gør.

Jeg synes netadgang er blevet latterligt billigt. For bare 3 år siden
kostede det mig 1000-1500 kr om måneden at være på nettet, og det var med
28k8 og kun i aften/natte timerne.

....og så var der jo de gode gamle DKnet dage, hvor man betalte både
minuttakst til DKnet og til Tele Danmark... men så havde man sin egen
statiske IP adresse, svjh ovenikøbet i samme /24 som diverse servere :)

/jan

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-04-01 16:02

Jan Chrillesen <chrille@isa.dknet.dk> writes:

> Jeg synes netadgang er blevet latterligt billigt. For bare 3 år siden
> kostede det mig 1000-1500 kr om måneden at være på nettet, og det var med
> 28k8 og kun i aften/natte timerne.

Min første regning for Internet-adgang var på 900 kr for en måned. Og
Telefonudgiften kom oveni. (Det var en UTS-prompt på Uni-C i 1993)

> ...og så var der jo de gode gamle DKnet dage, hvor man betalte både
> minuttakst til DKnet og til Tele Danmark... men så havde man sin egen
> statiske IP adresse, svjh ovenikøbet i samme /24 som diverse servere :)

Nope. Kunderne var skam fordelt på deres helt egen /24. Måske havde vi
endda to /24'ere i drift.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Jan Chrillesen

Dato : 15-04-01 17:07

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote:

> Nope. Kunderne var skam fordelt på deres helt egen /24. Måske havde vi
> endda to /24'ere i drift.

Æv, nu fik du mig til at bruge en halv time på at lede gamle papirer igennem
for at finde min gamle IP adresse, men brevet er åbenbart væk. Til gengæld
fandt jeg et velkomstbrev fra Pingnet, fra 16. marts 1995. Der gav vi 200 kr
om måneden for 10 UUCP mailboxe og news via UUCP... Og det kostede et
engangsgebyr på 1000 kr at få lov at ringe til deres 9600 bps modem, dengang
det kom.

Er der forøvrigt nogle der ved hvad Jensen fra Pingnet hed til fornavn?

/jan

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-04-01 18:14

Jan Chrillesen <chrille@isa.dknet.dk> writes:

> Er der forøvrigt nogle der ved hvad Jensen fra Pingnet hed til fornavn?

Jensen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.

Fra : Allan Olesen

Dato : 17-04-01 02:40

pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

>Jensen.

Med stort eller lille "J"?

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 15-04-01 17:27

On Sun, 15 Apr 2001 04:42:09 +0200, Rune Klausen wrote:

> Jeg gider faktisk ikke betale så meget for min ADSL som jeg gør nu!
> Jeg har valgt at kalde det firvillig tvag. Jeg er nødt til at betale hvad
> enten jeg vil eller ej.
>
> Ny pris ide.

Fat det nu. Det her er ikke 'Palles-gavebod'.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-04-01 18:15

lyngbol@c.dk (Michael Lyngbøl) writes:

> Fat det nu. Det her er ikke 'Palles-gavebod'.

Han troede bare, at det var morsomt at reagere på påstanden om at
udbyderne lader folk betale det folk _vil_ betale ved at sige, at han
ikke _vil_ betale det han faktisk betaler.

Men hans handlinger tyder jo på, at det er løgn.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-04-01 00:11

"Bo Simonsen" <paltas@lujer.dk> skrev i en meddelelse

>registeringen af ip adresser kun koster 500 kr

Hvor har du det fra ?

Mvh HAA: