Dougnuts
Fra : Torben Sørensen

Dato : 03-11-03 17:51

Hej

Er der nogen som har en go' opskrift på dougnuts.

Er meget svær at få fat på syntes jeg.

Dorthe

Fra : Kai Andersen

Dato : 03-11-03 19:09

Hej Torben
Jeg ved ikke om dn er god, da jeg ikke har prøvet den endnu. Den er hentet
på SOL -Mad og Vin.
Enjoy
Kai

Doughnuts
Friture

200 g sukker
3 1/2 tsk bagepulver
1/2 tsk kanel
1/2 tsk muskat
1/2 tsk salt
500 g hvedemel
2 æg
1/4 liter mælk
3 spsk smeltet smør
olie eller fedt til stegning
flormelis

Si og bland sukker, bagepulver, kanel, muskatnød, salt og mel. Pisk æggene
godt og bland dem med de tørre ingredienser. Tilsæt mælk og smeltet smør.
Rul ud på et melet køkkenbord til ca. 1 cm tykkelse. Få danskere har en
doughnut-skærer, så man kan skære den større kreds ud med et stort glas, og
midten ud med et lille glas. En doughnut er ikke en doughnut uden et hul i
midten. Friture-steg nogle stykker ad gangen, indtil de er pænt brune. Lad
dem dryppe af på et stykke køkkenrulle, og vend dem derefter i flormelis.