harddisk problemer?
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-11-03 14:24

Jegr et problem som jeg faktisk ikke aner hvad jeg skal gøre ved - problemet
består i at min computer genstarter og efter genstart kommer der besked op
med at der ikke kan findes noget at boote op på til trods for at windows xp
er installeret.
Med bootdiskette kan jeg i fdisk se at følgende er beskrevet udfra harddisk
"total disk space is -689 mbytes"
Hvad betyder denne tekst?

Nu har jeg så forsøgt at formatere drevet, og i mellemtiden har jeg prøvet
at sætte anden harddisk i pcen, men pcen kan ikke finde den nye harddisk,
hvad er der galt med pcen??? Hvordan løser jeg problemerne???
Må lige tilføje at der på samme idekabel er et dvd drev og det finder pcen
godt nok, bare ikke harddisken

På forhånd tak.

Jesper

Fra : Deaster

Dato : 03-11-03 14:40

Jesper Nielsen wrote:
> [...]
> problemerne???
> Må lige tilføje at der på samme idekabel er et dvd drev og det finder

Prøv i dk.edb.hardware.drev

Deaster

Fra : Devast8or, work

Dato : 03-11-03 15:14

"Jesper Nielsen" <faust@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad er der galt med pcen??? Hvordan løser jeg problemerne???
> Må lige tilføje at der på samme idekabel er et dvd drev og det finder pcen

Prøv uden DVD drevet slået til.

Prøv med et andet kabel.

Prøv at sætte disken på den anden IDE kanal (helst så den sidder som eneste
drev i computeren).

Prøv med en harddisk mere. Hvis den heller ikke kan finde den lyder det soom
der er noget galt med motherboardet. Hvis du har mulighed for det kan du
prøve at bruge et controllerkort istedet for onboard controlleren og se om
det hjælper. Hvis det gør det, ville jeg være meget sikker på at onboard
controlleren har taget billetten.

Devast8or