Nyt grafikkort til ca. 1000,-
Fra : Jes & Marina

Dato : 03-11-03 12:29

Jeg skal opgradere min comp. og skal i den forbindelse selvf. ha et nyt
g-kort.
Men for helvede da; Det er jo en jungle!

Jeg aner ikke mine levende råd.
Det skal koste ca. 1000 bobs.

Jeg har kigget på:

Point of View GeForce4 Ti4280 128MB, TV-Out + DVI
1032,- (edbpriser.dk)

Galaxy Zeus GeforceFX 5600, 256MB DDR RAM, TV-Out + DVI 1082,-
(edbpriser.dk)

, og jeg aner virkelig ikke hvad der er bedst til prisen!

Jeg køber endvidere P4 2,4GH (800FSB) og et Abit IS7, hvis det kan have
interesse!

Har brug for lidt saglige råd (helst uden for meget: "Køb et dyrere kort,
det er bedre"-snak, for det har jeg ikke råd til)

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 03-11-03 12:49

"Jes & Marina" <jesmarina@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1032,- (edbpriser.dk)
>
> Galaxy Zeus GeforceFX 5600, 256MB DDR RAM, TV-Out + DVI 1082,-

GeForceFX 5600 kortet ville sikkert være et godt bud. Især hvis det ikke
skal bruges til
de aller-vildeste spil ude i fremtiden.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Jes & Marina

Dato : 03-11-03 13:49

"Rasmus Bertelsen" <dsl105035@vip.cybercity.dk> wrote in message

> "Jes & Marina" <jesmarina@os.dk> skrev i en meddelelse

> GeForceFX 5600 kortet ville sikkert være et godt bud. Især hvis det ikke
> [...]

Tak for svar

Nu har jeg så siddet og "forelsket" mig i et Radeon 9600 Pro 256MB til
1153,-. På div. tests klarer det sig jo ganske pænt. Og jeg har da et håb om
at kunne trække div. krævende spil (eks. Battlefield, UT3 eks) i fremtiden.
Er det så et bedre valg med Radeon generelt?

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 03-11-03 16:17

Jes & Marina wrote:
> [...]
> håb om at kunne trække div. krævende spil (eks. Battlefield, UT3 eks)
> i fremtiden. Er det så et bedre valg med Radeon generelt?

Jo helt sikkert!! Go for it!

mvh
Anders

Fra : Klaus

Dato : 03-11-03 16:30

Check lige med producent nummeret hos forhandleren, og sørg for at det ikke
er non-pro. Til den pris ligner det et non-pro.

Mvh
Klaus

Fra : Jes & Marina

Dato : 03-11-03 16:51

Woaw!
Forklar plz?
Jeg er sgu ikke helt med på det du skrev der.

Fra : Klaus

Dato : 03-11-03 17:08

Ja der er desværre nogle få som snyder lidt mht. pro eller nonpro og så
bliver det lige lovligt billigt og du får ikke den vare du tror du har
bestilt. Produkt-varenummeret hos nogle websteder refererer nemlig til en
nonpro version på producent-hjemmesiden som du så får leveret. Til den pris
du har oplyst kan du nok få 128mb pro, 256 non-pro. Ellers skal du smide
min. 1500,- for pro med 256mb. Men vælg et 128mb pro som dette
http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=44843 Jeg mener ikke du kan få
det billigere hvis det bare skal være lidt godt. På samme side kan du også
se et non-pro til 999,-. Også et velanmeldt produkt som jeg ville vælge hvis
jeg havde råd . Jeg brokkede mig tidligere over dette, men det var sjovt
så mange som forsvarede edb-priser (på dette punkt) og den webshop som jeg
angreb. Jeg går selvfølgelig ind for edbpriser osv. men jeg kunne ikke forså
folks forsvar, når edbpr. havde forhandlere som forhandlede nonpro som pro,
i 3-4 måneder. Men det er en anden sag, og det er eneste gang jeg har set
denne 'fejl' på edbpriser. Men anyway, held og lykke med købet.

Fra : Jes & Marina

Dato : 03-11-03 19:09

Mange tak for den udførlige forklaring.
Jeg vil fortsætte jagten!

Jes

Fra : Nic

Dato : 03-11-03 16:44

> GeForceFX 5600 kortet ville sikkert være et godt bud. Især hvis det ikke
> skal bruges til
> de aller-vildeste spil ude i fremtiden.

Enig. og spar pengene og ind en version med 128mb ram.

Fra : Michael Jensen

Dato : 03-11-03 17:13

Jeg har lige netop købt Galaxy FX5600 256ram for 1082kr. Og kan varmt
anbefale dette kort, det kører perfekt i alle de spil jeg har prøvet, især
Max payne 2 som er det flotteste jeg har set til dato og mit elskede F1
Challenge er også en fryd for øjet, så jeg tror simpelthen ikke det findes
bedre til den pris for øjeblikket så det kan du roligt købe.

Mvh. Michael