Svinemørbrad....
Fra : Sandman

Dato : 03-11-03 08:44

Hejsa,

En god og dejlig opskrift med svinemørbrad + jeg er lidt
usikker på hvilket tilbehør jeg skal vælge.....

Det skal være til 2 og ikke tage hele eftermiddagen....

Jimmy

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-11-03 14:09

"Sandman" <sandman@ofir.dk> writes:

> En god og dejlig opskrift med svinemørbrad + jeg er lidt
> usikker på hvilket tilbehør jeg skal vælge.....
>
> Det skal være til 2 og ikke tage hele eftermiddagen....

Jeg har to forslag:

Omviklet med bacon og stegt som vildt med alt hvad dertil hører.

Eller skåret i skiver og svitset sammen med champignoner,
cherrytomater og forårsløg, fløde hældt ved, smagt til med sherry og
estragon, serveret med frisk pasta.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.

Fra : Sandman

Dato : 04-11-03 08:12

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> [...]
>
> Eller skåret i skiver og svitset sammen med champignoner,
> cherrytomater og forårsløg, fløde hældt ved, smagt til med sherry og

--------------------
Lyder rigtig godt, og ser ikke ud til det tager så lang tid....

Jimmy

Fra : Padmé Amidala

Dato : 03-11-03 14:58

Du tager en svinemørbrad og skærer den ud i 2-3 cm tykke skiver.
Giver dem en skorpe på en pande og derefter tages de af.
Derefter presser du 2-3 appelsiner ned i stegeskyen (tag gerne lidt af kødet
også) og
krydrer med salt/peber/chili og
så fyldes der fløde på, alt efter temperament (men gerne en kvart liter) og
mørbradskiverne lægges tilbage i saucen og
så skal det småsimre indtil mørbraden er gennemstegt.
Serveres med ris og eventuelt lidt salat..
Hvis jeg selv skal sige det, er det en gudespise

VH
Padmé