Vinterlig varm velkomstdrik?
Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 02-11-03 23:38

Vi skal have barnedåb om 14 dage, og jeg mangler en ide til en slags
velkomstdrik, når vi kommer fra kirken. Synes ikke lige jeg vil servere te
og kaffe på det tidspunkt (12-tiden), da vi jo naturligvis skal slutte
frokosten med det. Men omvendt må folk godt have noget at drikke, mens vi
pakker gaver op etc. inden maden.
Jeg kunne forestille mig noget varmt og vinterligt, uden at være direkte
julet (ingen gløgg), gerne alkoholfrit, så jeg også kan servere det for
børnene. Nåja, og ikke besværligt at lave, for med en på 2½ og 2 måneder
gamle tvillinger har jeg ikke tænkt mig at stå i køkkenet til det store
komplicerede...

Ideer og opskrifter modtages

MVH Mette

Fra : Gitte og Claus

Dato : 03-11-03 00:28

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> børnene. Nåja, og ikke besværligt at lave, for med en på 2½ og 2 måneder
> gamle tvillinger har jeg ikke tænkt mig at stå i køkkenet til det store

en nem ting er varm kakao, eller en varm hyldebærdrik (frugtsaft og IKKE
kunstigt)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-11-03 11:09

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> writes:

> [...]
> børnene. Nåja, og ikke besværligt at lave, for med en på 2½ og 2 måneder
> gamle tvillinger har jeg ikke tænkt mig at stå i køkkenet til det store

Hvad med varm hyldebærsaft med små æblestykker? Det smager i hvert
fald godt og giver varmen. Og det er nu ikke mere kompliceret end at
skære nogle æbler i tern og varme det i noget hyldebærsaft.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.