Blokering af spammail?
Fra : Klaus

Dato : 02-11-03 13:56

Hej NG
Kan man i outlook blokere for en afsender så hans mail bliver afvist? Eller
ændrer afsenderen mon adresse. Jeg får 2-3 spammails om ugen og ville gerne
kunne blokke for dem. På forhånd tak.

Mvh
Klaus

Fra : Leif Neland

Dato : 02-11-03 16:37

"Klaus" <muellerklaus@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Eller
> ændrer afsenderen mon adresse. Jeg får 2-3 spammails om ugen og ville

Hvis du kun får 2-3 mails om ugen, og det er den samme afsender, så er det
nok ikke spam...

Leif

Fra : Leony

Dato : 02-11-03 16:41

> [...]

> Eller ændrer afsenderen mon adresse. Jeg får 2-3 spammails om ugen og
> ville gerne kunne blokke for dem. På forhånd tak.

Spammere skifter adresser.
Du kan hente masser af antispam software. Noget af det bedste til
Outlook skulle være Spamnet:
http://www.cloudmark.com/

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-11-03 17:41

Leony wrote :

> [...]
>
> Spammere skifter adresser.
> Du kan hente masser af antispam software. Noget af det bedste til

Jeg kender ikke til dette system personligt, men af deres beskrivelser
ser det ud til at det lider af nøjagtig samme fejl som alle de andre
community-spam-detector-networks, nemlig at kriterierne defineres for
bredt, da de er afhængige af masser af brugeres inputs.

Personligt mener jeg at spam bør defineres med udgangspunkt i den enkelte
bruger, da nogle af de emails jeg modtager sikkert for dig er spam - og
omvendt.

Bayesian filtre er i den forbindelse rigtig gode, da de defineres og
vedligeholdes lokalt. Mailproxyen Spampal kan fx indstilles til at bruge
disse filtre.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Klaus

Dato : 02-11-03 19:32

Jeg har ikke bedt om disse mails med apotekcrap mv. så jeg kalder det spam.
Hvis man nu kunne højreklikke og sige 'afvis afsender' ville det være fedt,
så man ikke skulle igang med andet. Jeg aner heller ike hvor de kommer fra,
men de vil sælge mig det samme l... hver uge.

Mvh
Klaus

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-11-03 19:57

Klaus wrote :

> Jeg har ikke bedt om disse mails med apotekcrap mv. så jeg kalder det
> spam.

Hvad svarer du på? Det ville gøre det nemmere hvis du fulgte
retningslinierne beskrevet på

> Hvis man nu kunne højreklikke og sige 'afvis afsender' ville det
> være fedt, så man ikke skulle igang med andet. Jeg aner heller ike
> hvor de kommer fra, men de vil sælge mig det samme l... hver uge.

Hvad er det du vil opnå med at "højreklikke og sige 'afvis afsender'?
Hvad forestiller du dig, der skal ske? Afsenderne skifter jo
emailadresser som vi andre skifter underbukser, så normalt skal der ske
lidt mere end blot registrering af emailadressen.

Hvis du ikke ønsker at gøre andet end at installere et program med nogle
fine knapper i din OE, så er spamnet vel et fint produkt. Personligt vil
jeg dog anbefale dig at bruge et program, der ikke er afhængigt af hvad
tusinde andre internetbrugere vurderer er spam.

Fra : Klaus

Dato : 02-11-03 21:12

Jeg ville højreklikke hvis det nu var et firma med den samme adresse, men du
har nok ret i at de hører til dem der skifter. Jeg prøver at checke linket
mv, men ellers må jeg jo nok bare holde min 'almindelige' mail 'skjult'
fremover så godt så muligt for ikke at få mere spam. Det gik galt da jeg fik
min personlige mail brugt i et par ng's, og det gik stærkt med spammen der
begyndte at vælte ind, så det skal man altså heller ikke gøre. Tak for
hjælpen.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-11-03 21:26

Klaus wrote :

> Jeg ville højreklikke hvis det nu var et firma med den samme adresse,
> men du har nok ret i at de hører til dem der skifter. Jeg prøver at
> checke linket mv,

Jeg håber ikke at du med dette mener at du klikker på linket. Det er
efterhånden et klassisk trick at disse links typisk henviser til fx
http://213.678.45.32/page.php?dinemail=klaus@whatever.dinlandekode .
Dermed kan de se at din emailadresse virker - og dermed sende mere spam.
Det samme er tilfældet med HTML-emails, hvor billeder hentes fra en
central server og viderebringer informationer om hvem emailen er sendt
til.

> men ellers må jeg jo nok bare holde min
> 'almindelige' mail 'skjult' fremover så godt så muligt for ikke at få
> mere spam.

Det er en rigtig god idé at sløre sin emailadresse på usenet som bla. jeg
gør det. Det gør det lidt sværere for adressehøsterne at bruge min
emailadresse til noget.

> Det gik galt da jeg fik min personlige mail brugt i et par
> ng's, og det gik stærkt med spammen der begyndte at vælte ind, så det
> skal man altså heller ikke gøre. Tak for hjælpen.

Jeg bruger selv spampal, og jeg vil tro at den har en successrate på
noget nær 100%. Det er efterhånden længe siden den slap en email igennem,
der var spam (eller fejlagtigt troede at en rigtig email var spam). Jeg
bruger spampal med alle blacklists slået fra og kun beyesian filtre slået
til. Det jeg så godt kan lide ved spampal er, at den markerer emails
efter _mine_ præferencer og er dermed ikke afhængig af andres
præferencer. Hvis vi to modtager den samme email, så kan det være at du
mener, at den er spam, men mit system ved, at jeg ikke synes det er spam,
og den lader den slippe igennem.

Vær nu flink at læse lidt på dette link jeg har givet dig. Hvis du ikke
vil bruge lidt tid på at hjælpe mig (og dig selv) ved at læse indholdet
af siden, så vil jeg ikke bruge min tid på at hjælpe dig igen.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 02-11-03 21:51

Leony skrev:

> Du kan hente masser af antispam software. Noget af det bedste til
> Outlook skulle være Spamnet:
> http://www.cloudmark.com/

Spambayes er bedre (da det er lavet som en specifik Outlook-plugin,
det findes dog også i Pop3- og IMAP-proxy-udgave):

http://spambayes.sourceforge.net/