Firmabil og kørsel i denne ?!
Fra : Jesper

Dato : 02-11-03 12:20

Hej NG...
Et lidt skatteteknisk problem....
Eksempel :
Jeg har ikke bil stillet til rådighed af firmaet.
Jeg skal på kursus udenbys i 3 dage, hvor jeg 1. dag kører til min
arbejdsplads og skifter fra min egen bil til en firmabil.
I de 3 dage kører jeg fra mit hjem til kursusstedet og tilbage igen (I
firmabilen).
Spørgsmålet er så om lovligheden af eksempelvis køre i Netto og handle ind i
firmabilen ?!
Er dette nok til, hvis det bliver opdaget, at udløse en beskatning af fri
bil ?!?

PFT..

Mvh.
Jesper

Fra : Adam Nørregaard

Dato : 02-11-03 15:32

On Sun, 2 Nov 2003 12:19:31 +0100, "Jesper" <bipbop@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>firmabilen ?!
>Er dette nok til, hvis det bliver opdaget, at udløse en beskatning af fri

Jeg vil umiddelbart tro at det kan betegnes som under bagatelgrænsen.

Ganske OT, kan du jo altid hævde at du køber ind til firmaet :)

Fra : Jesper

Dato : 02-11-03 16:06

"Adam Nørregaard" <adam.noerregaard@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil umiddelbart tro at det kan betegnes som under bagatelgrænsen.
>
> Ganske OT, kan du jo altid hævde at du køber ind til firmaet :)

Nu var Netto scenariet også et tænkt eksempel
Pointen skulle være om det er 'lovligt' at benytte firmabilen til private
gøremål i den nævnte kursusperiode eller man principielt skal 'skifte' bil
hver dag ?!?

/Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 22:05

"Jesper" <bipbop@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> gøremål i den nævnte kursusperiode eller man principielt skal 'skifte' bil

I praksis vil det nok blive anset som bagateller, men juridisk skal du
skifte bil hver dag.

Din private kørsel er ikke i firmaets eller arbejdsgiverens interesse - og
det er ikke firmaet, der skal betale for, at du ikke gider køre hen til dem
og hente bilen når du skal på kursus om morgenen...

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
Journalist, www.budstikken.com
chefredaktør, www.unfairpris.dk

Fra : Henning

Dato : 03-11-03 22:32

wrote:

> [...]
>firmabilen ?!
>Er dette nok til, hvis det bliver opdaget, at udløse en beskatning af fri

Jeg kan se andre siger det er under "bagatelgrænsen"... Det mener jeg
absolut ikke, du skal regne med. Skattevæsnet vil sætte dig til
minimumbeskatningen, dvs. een måneds forbrug af bilen.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk