Efterlysning Cathrine Marie Lorentzen
Fra : Sven Trønning

Dato : 01-11-03 16:44

Jeg har i lang tid søgt at finde ud af hvor Cathrine Marie Lorentzen født 29
marts 1816 ( i Ribe?) son datter af en Lorentzen og M. M. Fich. Hun blev
gift 10. juni 1835, hvor? med Carl Henrik August Bendtsen der var Professor
og Rektor for Ribe lærte skole. Hun Dør i Ribe 30 mart 1849 og begraves
samme sted 07 apr. 1849. Der står ikke i kirkebogen hvem forældrene er eller
hvor hun er født.

Jeg har set efter i Ribe år 1815 -1817 men ikke fundet hinde. Fødselsår og
dato samt sted er fra litteratur om hendes mand, men her nævnes intet om
sted eller forældre andet en her anført.

Kan nogle hjælpe med oplysninger eller måder til at finde ud af spørgsmålet.

På forhånd tak

Svenn Chr. Trønning

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 01-11-03 19:09

"Sven Trønning" <sct@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sted eller forældre andet en her anført.
>
> Kan nogle hjælpe med oplysninger eller måder til at finde ud af

Bor hun i Ribe 1845? I så fald er der hjælp at hente i folketællingerne.

Mvh.Bodil.

Fra : Sven Trønning

Dato : 01-11-03 19:51

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse $9769$> Bor hun i Ribe 1845? I så fald er der hjælp at hente i
folketællingerne.
Svar.

Jeg har set i Vejle Amt 1840-1845 og Ribe Amt 1845. Carl Henrik August
Bendtsen Var " Den 24. maj 1837 blev han Overlærer og Bestyrer (Rektor) ved
"Det lærde Institut i Fredericia" til 24 maj 1844," og " Blev 23 april
1845 indsat af Biskop Tage Müller til rektor ved Ribe Katedralskole. "

Jeg har fundet familien i FT 1840 hvor de boede på hjørnet af Kongensstræde
og Danmarksgade i Fredericia.

Svenn Chr. Trønning..

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 02-11-03 03:51

Kan det være hende

Tønder, Tønder, Højer og Lø, Rømø, Nørtvismark, , Et Huus, 11, FT-1845

Jens Peter Bods. Manøe, 38, Gift, , Tømmermand, Her i Sognet
Kirstine Manøe, 44, Gift, , Hans kone, Her i Sognet
Cathrine Maria Lorentzen, 25, Ugift, , Tjenestepige, Her i Sognet.

Venlig hilsen
Bente Jørgensen

Fra : Sven Trønning

Dato : 02-11-03 10:27

Nej da var hun allerede gift og havde tre børn

Svenn Chr. Trønning

Fra : Hanne Jespersen

Dato : 02-11-03 17:15

> [...]
> og Rektor for Ribe lærte skole. Hun Dør i Ribe 30 mart 1849 og begraves
> samme sted 07 apr. 1849. Der står ikke i kirkebogen hvem forældrene er

iflg. notat uden yderligere kildeplysninger:

Cathrine Marie Lorentzen:
gift 10.6.1835 (med C.H.A. Bendtsen) født 30.4. 1816
Forældrene er: Gross. Thomas Bendixen Lorenzen og Marie Margr. Fich

døbt 5.6 1816 i Helligåndskirken i Kbh.
Faddere: mad.Cathrine Nissen i Løngangstræde (barnets mormor) g. 2. gang
mad. Regine Fich i vimmelskaftet
hr. Etatsråd (Lorentzen) Ridder af Dannebrog, Løngangstræde 169
Bankkasserer Thygesen fra Amagertorv 49

Med venlig hilsen
Hanne Jespersen