Rejseforsikring
Fra : NoName

Dato : 01-11-03 12:50

I 20 år har jeg kun haft brug for min indboforsikring 2 gange. Og
ingen af gangende fik jeg en eneste krone fordi, at
forsikringsselskabet mente, at mine skader af en eller anden grund,
ikke opfyldte de regelsæt som forsikringsselskabet havde fastsat. Fx
husker jeg noget med en besøgende gæst, som ikke måtte være inviteret,
for at få dækket skaden !?!?.

Derfor spørger jeg; "er der lignende faldgruber i forbindelse med
rejsebagageforsikringen, som jeg har i min indboforsikring" ?.

Fra : Grethe / Sportslex

Dato : 01-11-03 14:34

"NoName" skrev i en meddelelse...
> "er der lignende faldgruber i forbindelse med
> rejsebagageforsikringen, som jeg har i min indboforsikring" ?.

Hvordan det ser ud, hvis man flyver med et lavprisselskab, hvor
der ikke er nogen garantier mht. bagagen.

Selv havde jeg problemet her i efterårsferien, hvor jeg fløj med
Volaire. Her mistede jeg bagagen på turen hjem. Serviceair i
Kastrup (som det siden lykkedes at finde min bagage) oplyste, at
dukkede bagagen ikke op, så kunne der blive problemer med
erstatning på trods af bagageforsikring i eget
forsikringsselskab. Dette på baggrund af flyvning med
lavprisselskabet Volaire.

--
Bedste hilsner Grethe
Homepage: http://www.sportslex.com/

Fra : Peter Kjær

Dato : 02-11-03 09:44

> [...]
> erstatning på trods af bagageforsikring i eget
> forsikringsselskab. Dette på baggrund af flyvning med

Det forstår jeg ikke.

Har selv en gang været så uheldig at miste min baggage i Kastrup, og her var
der ingen problemer ud over ventetiden. Man skal åbenbart vente 30 dage, så
de har tid til at finde den først. Men husk at melde baggagen tabt ude i
lufthavnen og gem dine baggage kviteringer som du får ved indtjekning.

Det skal lige nævnes at jeg også fløj med et lavprisselskab, med det var mit
forsikringsselskab (Topdanmark) ligeglade med.

--
Ses,
Peter