Andet multimedie
bentjuul 3670
Eksport fra Illustrator til Flash
Fra : Jesper Stecher

Dato : 23-01-01 20:44

Jeg har problemer med at eksportere grafik fra Illustrator 8 til Flash 5.

Hvis jeg i Illustrator gemmer grafikken som alm. ".ai" fil får jeg en
dialogboks hvor jeg skal bestemme hvilken tidligere version af Illustrator
der skal kunne åbne filen. Altså hvilken version filen skal være kompatibel
med. Hvis jeg angiver Illustrator vers. 8 (den version jeg bruger) vil det
give problemer når jeg skal importere filen i flash hvor der bare vises
nogle underlige symboler.
Hvis jeg gemmer i version 6.0 kan jeg godt imnportere filen i flash men jeg
får besked på, at der er problemer med at forstå eps-filen (jeg har gemt den
som .ai -fil).

Hvad gør jeg forkert - eller med andre ord: hvordan eksporteres bedst grafik
fra Illustrator 8.0 til Flash 5?.

Jesper

Fra : Madsen

Dato : 23-01-01 21:06

"Jesper Stecher" <stecher@mail.dk> skrev:

> Hvis jeg gemmer i version 6.0 kan jeg godt imnportere filen i flash men jeg
> får besked på, at der er problemer med at forstå eps-filen (jeg har gemt den
> som .ai -fil).

Har du prøvet at gemme den som EPS fra Illustrator?

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Jesper Stecher

Dato : 23-01-01 22:55

Jeg har prøvet at gemme i EPS fra Illustrator og resultatet er det samme.

Jesper

Fra : Madsen

Dato : 24-01-01 00:58

"Jesper Stecher" <stecher@mail.dk> skrev:

> Jeg har prøvet at gemme i EPS fra Illustrator og resultatet er det samme.

Hmm, så ved jeg det ikke. Kender ikke Flash, men ved hvordan
man kan gemme til det i AI9.0, men det hjælper jo desværre
ikke på din nuværende problem. (AI9.0 har flashformatet *.SWF
i sin Export funktion.)

Måske følgende link var en mulighed, hvis det virkelig ikke
kan lade sig gøre på andre måder i AI8.0 ?
<http://www.macromedia.com/software/flash/download/flashwriter/contents.html>

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Thomas

Dato : 24-01-01 09:14

> jeg
> den

Har du prøvet at "trække" den fra Illustrator direkte over i Flash?

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...