lejeloven og varmeisolering
Fra : slet ER22C

Dato : 30-10-03 18:27

Jeg har for 2 mdr. siden overtaget en lejebolig(gavl) i en ældre
ejendom.(almen lejebolig)
Hvad der skulle have været en gældelig nyhed, har vist sig at være et
mareridt.
Boligen er "iskold"...få grader varmere indenfor end udenfor, og
lydisoleringen kan ikke blive ringere.(sover med 2 bluser og 2 dyner
tæppe på)
Ydermere kan jeg pga den dårlige lydisolering tale(højlydt) med over
og underbo.

Mit/mine spørgsmål lyder:
1) Har jeg mulighed for at kræve at boligen bliver bedre isoleret, og
hvor henvender man sig?
2)hvordan kan jeg bevise at boligen ikke er isoleret, og er det
overhovedet et lovmæssigt krav at ældre ejendomme er
rockwool/mineralulds isolerede?

Alle radiatorere kører på fuld kraft, men varmen "forlader" omgående
værelserne
En bekendt har fortalt mig at det er håbløst at klage over
varme/lydisolering, da de store selskaber forsøger at undgå dette
område, da det er en stor udgift(lejestigning)
han fortæller også at almenlejeloven ikke beskytter lejere på dette
væsentlige område.

Håber at der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe!

mvh
Carsten

QUIT

Fra : Carsten Jensen

Dato : 31-10-03 17:05

Jeg vil gerne vide hvilken årsag der er til at der ikke er nogen
der har svaret på mine spørgsmål.
skyldes det :
1) manglende oplysninger
2) dårlig formulering