mit testamente hvor meget er det værd ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-10-03 00:42

se nu skal jeg til afriak en måned rejser den 5-11.....jeg har så
skrevet min sidste vilje ned primært p.gr af min hund og fugle -

retsen bliver så fordelt i mellem venner og famille - mest famille !

det ryger så på notariatet inden min afrejse ... problemet er bare -
der er jo arve regler - hvor min bilogiske far og min mor well
egentligt skal have alt og der er ingen tvil om min bilogiske far vil
prøve at få finger i - hvad jeg har af værdi - det er så kunst jeg har
fået forærene af forskelige kunstner igenem årene.....

han er ikke nævt i min sidste vilje er der nogen vej uden om ham ?
er der nogen garenti for min veninder for min hund ?
min kærste mine dagbøger ?

sådan ser jeg det jo gerne ...men hvor meget er det værd ?
hvis uheldet er ude og jeg meget imod min vilje afgår ved døden - det
er sgu mest hunden der bekymere mig ...
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-03 09:47

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in message
> [...]
>
> sådan ser jeg det jo gerne ...men hvor meget er det værd ?
> hvis uheldet er ude og jeg meget imod min vilje afgår ved døden - det

Dine forældre er ikke tvangsarvinger. Hvis du ingen børn eller ægtefælle
har, har du ret til at råde over hele din formue i et testemente, dvs. du
kan selv bestemme, hvem, der skal have alle de værdier, hvis du skulle afgå
ved døden, og derfor også bestemme, at dine forældre intet skal arve. Det er
kun, hvis du ingen tvangsarvinger har og heller ikke skrevet testemente, at
dine forældre kommer til at arve.

Lisbeth

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-10-03 17:56

On Tue, 28 Oct 2003 09:47:04 +0100, "L. Hansen"
<ll_akoSNABELAstofanet.dk> wrote:

HI Lisbet
Tak for svaret !

> [...]
>kun, hvis du ingen tvangsarvinger har og heller ikke skrevet testemente, at

jamen så er alt i orden - lige en sidste ting - når man skriver sin
sidste vilje og for den lagt på notariatet og sikkert underskrevet af
en der arbejder der .... gælder det lige så meget som et rigtigt
testamente med jurist osv der har skrevet under ?

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-03 19:14

> [...]
> en der arbejder der .... gælder det lige så meget som et rigtigt
> testamente med jurist osv der har skrevet under ?

Et notar testemente er et gyldigt testemente, så der er heller ingen
problemer der.

Lisbeth

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-10-03 01:40

On Tue, 28 Oct 2003 19:13:33 +0100, "L. Hansen"
<ll_akoSNABELAstofanet.dk> wrote:

HI Lisbet

>Et notar testemente er et gyldigt testemente, så der er heller ingen
>problemer der.

så vil jeg da bre runde af med at sige tak og vide hvis jeg skulle
have en uventet depatur to heaven - så er der styr på div - det er sgu
meget rart Pt er der mest taget højde for hund og fugle ... men grund
trækkene i det matrialle er stort set en fordeling i mellem mine 4
søstere og min mor + lidt til vennerne og det er sådan jeg gerne vil
havde det og det ku jeg ikke forstille mig forandre sig med mindre jeg
skulle blive gift og få børn hvad jeg tviler på men der er der jo noge
andre ved loven regler der gælder !!
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Daniel Birch

Dato : 29-10-03 12:15

> [...]
> en der arbejder der .... gælder det lige så meget som et rigtigt
> testamente med jurist osv der har skrevet under ?

Et testamente, som er "lagt på notariatet og ... underskrevet af en der
arbejder der"
ER JO NETOP et "rigtigt testamente med jurist osv".

Så ingen problemer dér.

mvh
Daniel