Advokat salær
Fra : Bon

Dato : 26-10-03 19:09

Ved en arvesag fik jeg at vide fra venner og bekendte at det ville være
en god idé at få fat på en advokat, da reglerne er alt for indviklet til at
føre
den sag selv. Så jeg ringede til en advokat og ville høre hvad det kostede.
Jeg fik at vide at en arvesag som regel kostede mellem 6 til 10.000 kr.

Det lød ok for mig, så jeg valgte advokaten. Til et møde sagde advokaten at
en bobestyre
ville være en god ting at bruge. Jeg spurgte igen til prisen og fik at vide
at det vil
koste ca 2000kr for sådan en. Så det sagde jeg ok til.

Nu har jeg fået opgørelsen fra bobestyreren som lyder på 50.000kr !!
25 gange mere end hvad jeg havde fået oplyst. Imellem tiden har min advoket
skiftet arbejde og en anden har overtaget sagen. Da jeg ringede til ham for
at klage over
de 50.000kr sagde han at det ville han ikke blandes ind i, da han ikke havde
aftalt salær med mig. Og jeg kan ikke få fat på min første advokat (prøver
stadig).

Så nu er jeg også nervøs over for salæret fra min advokat. Jeg kan vel
heller ikke regne
med de 6-10,000kr som jeg fik nævnt i første omgang?

Skal jeg bare betale og sige det var sgu surt. Eller er der noget jeg kan
gøre ved det.
Mundlige aftaler skulle vel være ligeså gode som skriftlige eller hvad ? Jeg
ved godt
man ikke lige kan ramme 100% rigtigt, men 25 gange mere lyder sindsygt!
--
Petr

Fra : JBH

Dato : 26-10-03 19:33

"Bon" <spamshit@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> koste ca 2000kr for sådan en. Så det sagde jeg ok til.
>
> Nu har jeg fået opgørelsen fra bobestyreren som lyder på 50.000kr !!

Snip.

Vi gav 40.000 kr. til bobestyreren i i forb. med et dødsfald. En ganske nem
sag hvor der ikke var meget der skulle gøres, umiddelbart vil jeg tro at
bobestyreren brugte et sted mellem 10-20 timer på sagen.

mvh
JBH

Fra : Allan

Dato : 26-10-03 20:05

>Jeg fik at vide at en arvesag som regel kostede mellem 6 til 10.000 kr.

Læg mærke til at han ikke gav dig et konkret tilbud, men blot udtalte
hvad det "som regel" kostede.

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 26-10-03 20:41

On Sun, 26 Oct 2003 20:04:57 +0100, Allan
<nospam@nospam-this-domain-does-not-exist.com> wrote:

>Læg mærke til at han ikke gav dig et konkret tilbud, men blot udtalte
>hvad det "som regel" kostede.

Gud og Fanden var oppe og toppes

gud - hvis du ikke opfører dig ordenligt så sagsøger jeg dig !
fanden - det kan du bare ikke, JEG har alle advokaterne !

dit problem er at du stolede på en advokat
der er 3 råd det er godt at huske ved tilbud/prisorientering

1 skriftligt
2 skriftligt
3 skriftligt

F.eks ganske kort:

Tak for Deres telefoniske tilbud på arvesagen n.n.
samlet pris kr 10.000 excl moms
som vi hermed accepterer.

Vedlagt dokumenter i sagen.

A.A.

Fra : Hans

Dato : 26-10-03 23:56

> [...]
> en god idé at få fat på en advokat, da reglerne er alt for indviklet til at

Hvad med at lave aftalen med testator inden dødsfaldet - eks. det er blevet moderne idag
årligt at give sine børn hver 50°
sørg for at "tømme" alle bankkonti mv. - hver ikke bange - Kommunen betaler begravelsen
hvis ingen andre vil !
vh Hans

Fra : Carsten Matzon

Dato : 27-10-03 19:56

"Kommunen betaler begravelsen hvis ingen andre vil !"

Det var da en kanon morale at prædike i en jura gruppe... 8(

---

Carsten

Fra : Peter Sørensen

Dato : 27-10-03 21:32

In article <MSdnb.1013$M9.817@news.get2net.dk>,
carsten@matzon.GULDBAMSE.dk says...
> "Kommunen betaler begravelsen hvis ingen andre vil !"
>
> Det var da en kanon morale at prædike i en jura gruppe... 8(

Jura og moral har ikke nødvendigvis noget med hinanden at gøre.
....det samme gælder jura og sund fornuft.

--
Peter Sørensen
nwcATeurope.com

..sig not found

Fail, Crash or Explode?

Fra : Devilicious

Dato : 27-10-03 21:43

"Peter Sørensen" <LookInMySigForAddress@IHate.Spam> skrev i en meddelelse
>Jura og moral har ikke nødvendigvis noget med hinanden at gøre.
>...det samme gælder jura og sund fornuft.

Mmm... Almindelig sund fornuft, er slet ikke så almindelig som man skulle
tro.

-dev