Genudlejningsgebyr?
Fra : Ukendt

Dato : 23-10-03 15:02

Hej gruppe.
Betyder nedenstående højesteretsdom, at boligselskaber ikke kan opkræve et
såkaldt fraflytningsgebyr, i forbindelse med genudlejning. hvis boligen
bliver genudlejet før de 3 måneder.

http://www.domstol.dk/shownewslistnews.asp?id=336&sortfield336=&direction336=asc&doshow336=0&searchword336=&category336=41&newsid336=415

mvh. Martin

Fra : Sigrun

Dato : 24-10-03 13:32

Hej Martin

Det betyder, at de kun kan opkræve et gebyr, hvis de kan dokumentere, at de
har haft ekstraudgifter som skyldes at lejligheden skulle udlejes hurtigere.

Med venlig hilsen
Sigrun
http://www.sigrun.dk/sigrun/hvem.htm

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-03 16:30

Jeg har skrevet et brev og bedt om at få mit genudlejningsgebyr retur eller
se dokumentation for ekstraudgifter, og jeg har fået dette brev retur.
Vedr. Fraflytning "adresse"

Med henvisning til dit brev af 9. oktober 2003, kan vi fortælle dig at der
ikke findes en sådan opgørelse.

Men ifølge boliglovgivningen, har boligselskaberne ret til til at opkræve et
beløb svarende til de omkostninger der er forbundet med en fraflyttesag
såfremt, boligen bliver genudlejet inden for 3 måneder efter opsigelsen er
modtaget. Hvilket din er blevet.

Med venlig hilsen

"navn"

Hvad kan man svarer til sådan et brev?