Start af nyt firma med samme firmanavn
Fra : Niels Henriksen

Dato : 21-10-03 09:01

Hejsa

Jeg var en gang ansat i et firma som nu er lukket. Det var et ApS. Da det
var et kanon godt firmanavn, så vil jeg gerne selv starte et firma op men
med samme navn.

Er der noget jeg skal tage højde for når jeg nu vil gøre det?

--
Niels Henriksen

Fra : Ibber Rene Cairo

Dato : 21-10-03 11:16

Hvad er navnet

Fra : Niels Henriksen

Dato : 21-10-03 11:35

"Ibber Rene Cairo" <123@isejby.dk> wrote in message
> Hvad er navnet

Jeg håber at vi kan undgå at komme ud med navnet i et åbent forum lige pt.

--
Niels

Fra : Dan

Dato : 22-10-03 16:35

> Jeg håber at vi kan undgå at komme ud med navnet i et åbent forum lige pt.

Et firma, der ikke vil have sit navn ud i det åbne, og dermed blive kendt!

*IRONI ON*

DET skal nok komme til at tjene masser af penge!

*IRONI OFF*

mvh.,
Dan

Fra : Kim

Dato : 22-10-03 17:01

Dan wrote:

> Et firma, der ikke vil have sit navn ud i det åbne, og dermed blive kendt!

Det er da meget naturligt man ikke vil ud med det før man selv får det
registreret.

Fra : Niels Henriksen

Dato : 23-10-03 13:25

"Dan" <No_Sp@m.Net> wrote in message news:bn6845$j5p$1@sunsite.dk...

> [...]
kendt!

> *IRONI ON*
>
> DET skal nok komme til at tjene masser af penge!

Grunden er at jeg først lige vil høre lidt nærmere om det inden jeg snakker
med en advokat og på den bekostning bruger nogle penge. Hvis det er helt
klart at det IKKE kan lade sig gøre, så har jeg sparet hans tid og mine
penge.

Hvis det derimod muligvis kan lade sig gøre, så vil jeg snakke med en
advokat og derved få helt styr på det. Derfor vil jeg ikke ud med
firmanavnet.

--
Niels

Fra : alexbo

Dato : 21-10-03 18:39

"Niels Henriksen" skrev

> Jeg var en gang ansat i et firma som nu er lukket.

Du skal først være sikker på at navnet ikke er i brug, at firmaet fysisk er
lukket, betyder ikke nødvendigvis at APSét er opløst.
Prøv www.cvr.dk

Hvis du kunne spørge en af de tidligere ejere om tilladelse, ville det være
godt.
Du kan også bare gå i gang, så skal du overveje, hvor stor en ulempe det vil
være, hvis du mistede navnet.

mvh
Alex Christensen