Økonomiske problemer hos svigermor
Fra : Kenneth Andersen

Dato : 20-10-03 21:43

A er kæreste med B. C er B´s mor.

C er alenemor med 2 hjemmeboede børn, som får hvad man nu får af det
offentlige. C har bare et problem med penge. C er i RKI ogpå trods af at hun
får mere end A og B til sammen ryger det meste til inkasso-regniner,
huslejer, skyld mv.

Hun har en filosofi: Når det er den 1. er der måske 1500 tilbage at leve
for. Istedet for at tænke på at leve resten af måneden kører hun til
bankospile for 3-400 kr! Når hun så ikke flere penge hat - typiske den 3. 4.
i måneden kommer hun til os (som i foprvejen er på bistand/dagpenge+ sin
ex-mand og låner sig selv ind i helvede.

Den 15. i måneden er hun så deprimeret at hun kan begynde at fable om
selvmord.

Hvordan forklarer man en sådan person hvad penge er når de er små?

Vi andre er pisstrætte af at låne hende penge når vi ved at hendes egne få
midler er røget på aldeles ufornuftuge ting, og man får dem sjælendt tilbage
til aftalt tid.

Har nogen et bud på hvad man gør ved en person som ingen anelse har om hvad
penge er?

Har på et tidpunkt prøver at sætte hende under "administration" dvs dele
hendes månedlige rådighedsbeløb op i daglige rater og udbetale dette hver
dag, men hun var gost nok ikke med på at andre skulle styre hendes
økonomi....

Hvad gør man så?

Fra : Rune Wold

Dato : 20-10-03 21:52

Kenneth Andersen wrote:

> Hvad gør man så?

For så vidt, at der ikke er basis for at umyndiggøre C, er grundlaget for en
juridisk besvarelse af dit indlæg noget tyndt.

/Rune Wold

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 20-10-03 21:52

Sorry men jeg er ikke helt klar på hvor spørgsmålet ville være relevant

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 20-10-03 22:16

Vil lige tilføje at den 16-årige datter kører med aviser, og at svigermoren
rent faktisk bruger hendes løn inden hun kommer og låner videre af
os/exen/sin egen mor (som er pensionst!)

uha, ja der skal sgu ske noget men det er fandme svært at tage det skridt,
især når de "i princippet" ikke rager eén...

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 20-10-03 22:18

Det sjove bliver jo så når denne datter fylder 18 og børne og hustrubidrag
falder fra samt datteren går over på bistand (denne gik ud af 7. og har
svære sociale og intelligens-mæssige problemer)

Fra : Mogens

Dato : 20-10-03 22:34

"Kenneth Andersen" <dengiftigemand@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Sorry men jeg er ikke helt klar på hvor spørgsmålet ville være relevant

dk.penge

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 20-10-03 23:00

ok er stillet der.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-10-03 23:14

Kenneth Andersen skrev:

>Hvordan forklarer man en sådan person hvad penge er når de er små?

Man forklarer hende ikke noget. Det er spild af tid. Man holder
omgående op med at låne hende penge, og så forbereder man sig på
at hjælpe de hjemmeboende børn ud fra hjemmet med det vuns så
snart de bliver myndige.

Men der er ikke ret meget juridisk at stille op.

--
Bertel