kørsel i bil med gule plader
Fra : nåja

Dato : 12-10-03 14:53

I forbindelse med mit job kører jeg rundt i en bil på gule plader. Da jeg er
en del af en vagtordning hvor jeg kan blive kaldt ud aftan/nat kører jeg i
bilen hjem. Jeg har ca. 50 km til mit faste arbejdssted.

Er der tale om en fri bil ?

Har jeg ret til befordringsfradrag ?

Fra : Henrik Hansen

Dato : 12-10-03 15:09

"nåja" <tjaaa@nomail.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> en del af en vagtordning hvor jeg kan blive kaldt ud aftan/nat kører jeg i
> bilen hjem. Jeg har ca. 50 km til mit faste arbejdssted.

Hvis der er tale om tilkaldevagt o.l., er jeg af den overbevisning, at du
godt må have bilen hjemme, uden at beskatning af fri bil kommer på tale. I
den situation, vil din arbejdesgiver nok kræve at du skriver under på en
erklæring, der går ud på , at du er indforstået med IKKE at anvende bilen i
privat regi.

> Har jeg ret til befordringsfradrag ?

Hvis der er tale om en bil firmaet stiller til rådighed - vil du ikke have
retten til fradrag. Da du jo ikke har nogle udgifter, hverken brændstof,
afskrivninger e.l. I tilfældet hvor du evt. tog et befordringsfradrag ville
der blive foretaget fradrag to gange af den samme "udgift".

MVH

Henrik Hansen

Fra : Henning

Dato : 12-10-03 19:34

On Sun, 12 Oct 2003 15:52:52 +0200, "nåja" <tjaaa@nomail.se> wrote:

>I forbindelse med mit job kører jeg rundt i en bil på gule plader. Da jeg er
>en del af en vagtordning hvor jeg kan blive kaldt ud aftan/nat kører jeg i
>bilen hjem. Jeg har ca. 50 km til mit faste arbejdssted.

365 dage om året? Eller tager du kun bilen hjem i de perioder, hvor du
har vagt?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk